Wadlopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Wadlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 16:21

Ik ben op vakantie geweest naar Groningen, naar Lauwersoog.
Daar zijn we ook gaan wadlopen, ik had er eigenlijk helemaal geen zin in, maar toch maar meegegaan en het was echt heel erg gaaf!

We kwamen ook allemaal zeediertjes tegen, krabben, kokkels, mossels etc. Cool Heb zelfs tussen kleine visjes gelopen in een geul waar we doorheen moesten!

Op een gegeven moment moesten we door een geul, er was een ondiepe route en een diepere route, je mocht kiezen welke je wou nemen (we hadden twee gidsen, Stok en Stokkie (heb ik verzonnen (de gidsen lopen met een stok), 1 minuut later noemde bijna heel de groep ze zo). Stok was een oudere gids en die ging met de mensen die niet helemaal nat wilden worden door de ondiepe route, Stokkie was veel jonger, 20 ofzo, en die ging door de diepe route. Ik ging dus in de diepe route met een paar anderen, ik kwam echt tot mijn nek in het water [wicked] Haha!

Heeft iemand hier ook wel eens wadgelopen en wat vonden jullie er toen van?
Laatst bijgewerkt door Spirit op 23-08-02 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:25

Ja ikke, twee keer. Eerste keer was in 6 VWO, vanuit een of ander dorpje in Groningen. Tweede keer was met introkamp aan de uni (of ja, het jaar dat ons jaar dat organiseerde), vanaf Ameland. Nooit overgestoken trouwens, wel een rondje gemaakt.

Ik vond het wel leuk om te doen! Alleen de meisjes van onder de 1.60 vonden het minder dat we door die geulen gingen Haha!. En het beste is het om te gaan wadlopen in september, dan is het zeewater het minst koud.

Die kerel van die eerste wandeling hebben we trouwens nog lang 'Willy Wad' genoemd. Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:29

dat wil ik ook nog een keer doen. maar het schijnt enorm zwaar te zijn?

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:55

Gaaf!! En voor de rest een fijne vakantie gehad?
Ik ga over 2 weken Bloos (zo snel al) op werkweek naar Ameland en dan ga ik ook wad lopen Haha!

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:59

Een aantal jaar terug ben ik van een plaatjse waarvan ik me de naam niet meer herinner (vlakbij Pieterburen geloof ik) naar Schiermonnikoog gelopen. In september, dus het zeewater was niet al te koud, en we hadden prachtig weer. Ik vond het fantastisch!

Echt heel zwaar was het niet, in het begin en aan het eind heb je een heel blubberig stuk. Dat is wel redelijk zwaar, maar het grootste gedeelte loop je gewoon op hard zand, en dat loopt prima.

De geulen waren wel vrij diep. Ik (1.67 m) heb iedere keer dat we door een diepe geul gingen, mijn rugzak aan een vriend (bijna 2 m) gegeven, en mijn T-shirt onder mijn BH-bandje gepropt. Op die manier werd mijn T-shirt net niet nat, mijn korte broek en slipje waren wel drijfnat.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 17:00

SuperPepeijn"]
dat wil ik ook nog een keer doen. maar het schijnt enorm zwaar te zijn?
[/quote]

Dat vond ik wel meevallen, maar ik denk ook dat het aan de route ligt die je loopt. Als je heel veel plaatsen hebt waar je diep in wegzakt dan is het zwaarder als dat je bijvoorbeeld net als bij ons dat een stukje in het begin en dan een stukje aan het eind en af en toe hebt. Het is niet heel de tijd tot je knieën in de sh*t lopen Haha!

[quote="Karin schreef:
En het beste is het om te gaan wadlopen in september, dan is het zeewater het minst koud.


Bij ons zeiden ze dat dat in augustus zo was Haha! Maar het viel me inderdaad mee dat het water helemaal niet koud was! Alleen aan het begin ff toen het bij je buik kwam maar verder was het echt gewoon lekker!
Laatst bijgewerkt door Spirit op 23-08-02 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:05

precies dat scheelt wel. ik ga het proberen denk ik binnenkort. Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 17:11

Kelan schreef:
Een aantal jaar terug ben ik van een plaatjse waarvan ik me de naam niet meer herinner (vlakbij Pieterburen geloof ik) naar Schiermonnikoog gelopen. In september, dus het zeewater was niet al te koud, en we hadden prachtig weer. Ik vond het fantastisch!


Daar ben ik ook geweest! Ik ben alleen niet naar Schiermonnikoog gelopen, maar gewoon een rondje over het wad.
Die gidsen die wij hadden heten Menno en Johan, misschien ken je die wel? Die Menno is wel cool, hij houdt zich niet aan de route, hij loopt gewoon ergens heen, hij zei ook dat hij in de acht jaar dat hij al gids was nog nooit dezelfde route heeft gelopen. We zouden ook maar 2,5 uur wegzijn, maar dat werd bijna 4 uur! [wicked]

Ik ben overigens wel naar Schiermonnikoog geweest, maar met de boot, daar is het echt heel mooi! We hebben er fietsen gehuurd en de hele dag gefietst!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 23:50

ik ga 7 september met atletiek wadlopen, ik verheug me er heel erg op!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 10:04

Misschien is het ook wel een leuk idee om een keer met een Boktmeeting te gaan wadlopen?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:50

Dit jaar, in maart, ben ik met school wezen Wadlopen op ameland. En ik
vond het geen bal aan:

- Het was koud
- Heel erg interessesant die schelpjes ( NOT!)
- Ik had blote voeten in mijn gympjes ( was een tip) en toen zijn mijn hakken zo open gegaan door het schuren met water en modder dat ik er nu nog littekens van heb....

Neh...niet echt een succes... Misselijk

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 10:57

Bij ons was het een tip om schoenen tot boven je enkels (goedkope basketbalschoenen die ze vroeger hadden bijv.) met sportsokken aan te doen.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:59

Ik heb voor de zomervakantie wadgelopen (soort afsluiting van havo3, met school dus) en volgens mij waren wij ook in de buurt van Lauwersoog, misschien wel bij hetzelfde als jou Verward

Wij zouden eerst ook naar een eiland lopen, maar het water kwam tot je neus en dat vonden ze toch iets te diep Haha!

Wij moesten echt door grote stukken met modder, en er zaten steeds van die "gaten" die je vanaf de bovenkant zegmaar dus niet zag, dus als er weer een hele groep mensen omdonderde wist je dat er eentje weer tot in zn middel in de bagger was gezakt Haha!

Ondanks dat het ver was (hebben geloof ik bijna 3 uur gelopen), en het een beeetje koud was, was het wel heel leuk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:00

Ja idd, van die hoge baseballgympen van een tientje bij Scapino, met sportsokken, die je dan na de wandeling zo kon weggooien. Want je krijgt het allemaal echt niet meer schoon van al dat zand en die kleine !@#$% schelpjes. Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:28

Steffi schreef:
Ik heb voor de zomervakantie wadgelopen (soort afsluiting van havo3, met school dus) en volgens mij waren wij ook in de buurt van Lauwersoog, misschien wel bij hetzelfde als jou Verward


Ja, dat zou best kunnen Haha!
Waar wij gingen wadlopen was vlakbij/in Pieterburen, vlakbij de zeehondencreche (ben ik overigens ook nog geweest). Moesten we eerst door een weiland met (witte) koeien [wicked] en daarna kwamen we bij het 'strand' aan.

---

Kledingvoorschriften

Tijdens het wadlopen kunt u het beste gekleed gaan in korte broek of Zwembroek. T-shirts, wollen truien en windjacks al naar gelang de weersomstandigheden; maar let wel, op het wad is het altijd kouder dan op het land. Zorg dus wel voor voldoende kleding. Wollen sokken of surfsokken en hoge gymschoenen zijn verplicht. Ook moet u een volledige verschoning waterdicht verpakt meenemen. Plotselinge weersveranderingen kunnen een sterke afkoeling tot gevolg hebben, dus een warme trui is niet overbodig.
* Pas op voor verbranden in de zon. Dit gaat aan zee ongemerkt, maar erg snel; zorg dus voor zonnebrandcrème of -olie
* Horloges, camera's en verrekijkers dienen zorgvuldig te worden verpakt.
* Het is wenselijk iets te eten mee te nemen.
* ALCOHOL EN WADLOPEN GAAN SLECHT SAMEN

Bron: Wadloop Dijkstra (daar ben ik dus wezen wadlopen)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 23:18

jaaaaaaaaaa, ik ZOU ook gaan wadlopen. Op zaterdag 10 augustus zouden we een retourtocht gaan doen naar emmermansplaat (ofzoiets). Nou op die dag nog even gebeld of het doorging.... ging niet door Boos!

Maar we zouden wel met een zwerftocht (is geen oversteek maar aan de kant maar wel waar je niet zonder gids mag komen) mee mogen doen.

Dus wij naar het centrum van pieterburen (wij sliepen op camping klein deikum voor als iemand dat kent) en zagen heel veel mensjes in wadloop spullen.

Toen kregen wij te horen dat dit ook weer niet doorging Boos! Maar we gingen zelf naar het wad om het toch gezine te hebben. Toen we daar waren liepen we er ook een stuk en toen werd het steeds blubberiger. Daar is alleen maar klein en het was heel glad. We zijn maar een klein stukje erover geweest wantje mag niet ver zonder gids.

Maar het was echt heeeel leuk. We hebben er ook foto's van hieronder staat ie.

Afbeelding

Je ziet waarschijnlijk wel wie ik ben Haha! (paard op trui) Het meisje wat rechts staat is Nina en komt uit Slovenie. Die waren bij ons aan het logeren en zij was gevallen in de blubber. Dat was echt lachen joh!

Ik heb dus niet echt een toch gedaan maar dit half uurtje was wel heeel leuk!

ps: mijn schoenen waren heel licht beige Tong uitsteken

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:56

Dan ben ik dus bij dezelfde dinges als jou geweest Spirit Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 17:59

Leuk! Haha!
De foto's zijn klaar van het wadlopen, ik zal ze wel eens inscannen Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 16:00


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:24

Ik ben ook in lauwersoog geweest! Is wadlopen een aanrader?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 18:00

Jaaa! Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:13

Ja!, Ik heb wel niet een hele tocht gemaakt maar het is vooral heel erg lachen! Wat vinden jullie van de foto?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 18:23

Leuk! Volgens mij ben jij bij hetzelfde geweest als waar ik was? Moet je even kijken bij In The Picture naar mijn foto's?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:25

Dit was heel dicht bij pieterburen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 18:30