Licht-vervuiling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Licht-vervuiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:21

Als er iets is dat me tegenwoordig irriteert , dan is het wel dat zo ontzettend veel mensen zo idioot veel licht in en om huis aan hebben, helemaal gestoord wordt je ervan! Boos!

Als je in hetdonker hier over de dijk rijdt dan valt het al niet mee om lampen bij een inrit te onderscheiden van lampen van een auto, een fietser valt op sommige plekken nauwelijk op , en op andere plekken wordt je gewoonweg verblindt door het felle rotlicht dat mensen zonodig aan moeten hebben op hun erf.

's Nachts overal nutteloos licht, ik vind het zo zonde....

Je kunt geen kant meer opkijken of je ziet van dat neppe rotlicht ,
wat een ontzettende energieverspilling en wat een vervuiling van die mooie , rustige donkere nachten Huilen

Zou er ooit een verbod komen op deze onzin-lampen vraag ik me af ?
En ben ik de enige die zich er aan ergert Verward

Mij irriteert het heel erg door de buren die mijn dakkapelletje de hele godganse nacht beschijnwerperen , lekker als het zo warm is , die gordijnen potdicht doen ....grrrr Boos!

Sorry moest het even kwijt Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:39

het probleem is dat het eigenlijk ook niet de bedoeling is om zoveel licht aan te hebben op het erf.. maar tegenwoordig moet je bijna wel! Een beetje licht geeft toch al weerstand voor inbrekers omdat ze zo (sneller) gezien worden. Zonder licht is je huis een easy target, en niemand zal het van buitenaf opvallen wat er binnen gebeurd. Wat ik wel vind is dat de mensen het licht te 'snel' aanmaken. Terwijl je nog genoeg ziet als de zon schijnt, gaan mensen toch het licht al aanmaken om nog ff dat kleine beetje meer licht te hebben, terwijl ze alles ook wel zien zonder dat extra licht....daar geef ik je wel gelijk in..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:43

Haha! Moet toch ook even kwijt dat die voor jou onnodige lichten voor mensen als mij vaak wel heel erg makkelijk zijn. Als ik 's nachts met mijn auto'tje een route van 100 km aftuf om iedereen te voorzien van een krant, ben ik ontzettend blij dat er hier en daar mensen zijn die lichten hebben branden. Anders kun je het 's nachts vergelijken met het in de mist rijden, waardoor je geen hand voor ogen ziet en continu verkeerd rijdt. Moet overigens wel zeggen dat autolichten ook weinig nut hebben op de wegen waar ik rijdt. Haha!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:52

Ja als je tuft is het wel handig idd Haha!

Als je normaal rijdt dan moet je op sommige plekken hier gewoon erg inhouden omdat die lichten zo idioot fel zijn , net alsof je zo op een vrachtwagen inrijdt .......

Of ze gaan INEENS volop fel aan als je er met je auto , gewoon op de weg , langs rijdt , djeez wat schrik je dan als je dat voor het eerst ziet *hartkloppingen*

Gevaarlijk hoor.