Wie weet wat tegen mieren in huis?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-05 06:16

Sinds een week heb ik ineens mieren in huis. Ik ben al op zoek geweest naar een mierenlokdoosje, maar in elke winkel hoor ik "Het is nog niet het seizoen"... Gestoord (Om lokdoosjes te verkopen)
In de tussentijd wordt mijn probleem steeds groter.
Ik maak elke dag schoon en dweil elke dag het geurspoor weg. De volgende dag wordt mijn bureau weer bewoond. Enkelen hebben de keuken al gevonden, grrrr Boos!

Help?
Wie weet een goed middel?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-05 15:59

Azhari schreef:
Van verse knoflook schijnen ze ook niet te houden.

De knoflook is gekozen tot proefproject NO 1. Haha!

Vanmorgen na deze post dacht ik daar aan en heb direct een teentje knoflook gehalveerd en langs alle vermoedelijke mierenpaden en op mijn bureau gewreven. De rest van de knoflook bij de balkondeur (vermoedelijk ingang) buiten gelegd. Het meurt wel in de kamer, maar het is tenminste niet giftig. Ik heb nog wel 1 mier zien lopen vanmiddag..... was zeker verdwaalt ofzo?

Ik weet niet waar hun nest zit, maar ik hoop niet dat ze gaan "broeden" in mijn huis! Extreme duivel Ik woon op een bovenwoning en noem mij maar ouderwets, maar ik vind dat mieren in het bos of in de tuin horen, niet bij mij boven! Haha!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-05 05:59

De knoflook ontmoedigd slechts een beetje. Een schoteltje met suiker (veel!) en een beetje water met afwasmiddel "vangt" er wel een aantal, maar ze gaan niet snel dood en is dus niet afdoende. Vanmiddag maar eens kijken bij de Gamma/tuincentrum/dierenwinkel voor echt gif. Boos!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-05 11:57

Vandaag heb ik lokdoosjes gekocht bij de fouragehandelaar/tuin-/dierenwinkel.

"Kom maar mieren, hier een feestmaal voor jullie!"
1 april!!!! Het is gif! Nagelbijten / Gniffelen

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dabo, Dennis, gerlienke, Glenda, IASCrawler, Kimberley_, KimE, Lizenlotte, Loreke2, Lys_PPA, MieLo, NogSteedsGek, Peachy, Phonix, Queijo, saskiaojan, sinnekinne, Solistar, stoer en 62 bezoekers