c

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 20:44

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:47

Bellen naar dat nummer , of SMS-en "stop jokes" ?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:49

volgens mij moet je sms'en "Mop Uit", kan me nog wel herinneren dat je, als je ze wou, moest sms'en "Mop Aan" dus dan lijkt me dat je moet smsen "mop uit" als je ze niet meer wilt.

maarja misschien werkt mijn theorie helemaal niet hoor Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:50

hmm eigenlijk onmogelijk. Ze mogen geen geld afschrijven van haar foonnummer zonder dat ze het geactiveerd heeft via haar telefoon. Wat zou betekenen dat ze het zelf ingesteld heeft omdat ze een activatiecode ofzo per sms toegestuurd krijgt....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 20:53

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:25

Hmm 4224 daar heb ik van de week nog iets over gelezen op het werk....

Als je sms'jes ontvangt van zo'n service provider dan moet je jezelf toch echt hebben aangemeld.
Bij dutchtone spreek ik ook geregeld mensen die kwaad op ons zijn. Maar wij sturen die sms'jes niet dus we kunnen het ook niet stopzetten.

Wel proberen wij er zoveel mogelijk achter te komen hoe een bepaalde service stopgezet kan worden maar we zijn er niet voor verantwoordelijk.
Ik moet morgen weer werken, als ik eraan denk zal ik eens zien hoe je deze sms'jes stop kan zetten.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:49

ik heb het ook gehad ik heb ge smst dat ik geen moppen meer wilde hebben en toen kreeg ik een sms terug hoe ik dat stop moest zetten

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:31

Mijn zusje heeft hetzelfde en kan het ook niet stop zetten
ze heeft er al een smsje naartoe gestuurd, maar kreeg er geen reactie op.
Ook naar telfort bellen heeft geen zin want ze komt er niet doorheen.
Dus als iemand weet hoe het wel moet .............. reacties zijn welkom

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:50

Morgen zal ik op het werk weleens kijken. En naar telfort bellen heeft zowiezo geen zin. Misschien dat er toevallig iemand werkt die weet hoe het stopgezet kan worden maar ze kunnen het in ieder geval niet voor je doen.
Maar ja ik weet zeker dat ik hier een paar weken geleden iets over gelezen heb op mijn werk.
zogauw ik het weet zet ik het hier wel neer.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 22:54

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:55

Toen ik nog bij de Telfort helpdesk werkte was er een simpele manier om het uit te zetten maar ik weet het niet meer. Er is een code voor, dat is zeker. Misschien moet je nog maar een keer bellen, grote kans dat een andere helpdeskmedewerker het wel weet.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 05:25

Oeh! Hier is dus op TV eens een heel stuk over geweest bij Radar, een consument gericht programma dat problemen probeert aan te pakken die mensen hebben met bedrijven zoals die telefoon bedrijven enz.

Er was daar een man die alle dagen in de file stond en alsmaar hoorde op de radio dat je file-info kon krijgen over je gsm.
Na dit voor de tigste keer gehoord te hebben terwijl hij weer in de file stond had hij het idee opgevat dat het misschien wel handig was en heeft een sms gestuurd dat hij dit ook wilde.
Hij kreeg een code retour en heeft die weer opgestuurd naar die service en ja hoor, het werkte (je hebt dus echt een code nodig om dit op jouw toestel te activeren)
Maar helaas, het werkte dus voor geen meter, terwijl hij weer vrolijk in de file stond kreeg hij dan een sms waar de files waren en je raad het al, niet waar hij stond Schijnheilig
Dus na een week of 2 was hij dit zat en wilde dit niet meer...
Dus een sms gestuurd dat hij er vanaf wilde maar men kon hem niet helpen....
Na een maand heen en weer naar de service afdeling gebeld, sms-t enz. had hij nog steeds de foute info op zijn mobiel
Na 2 maanden nog steeds...
Nadat hij echt p*slink een dreig telefoontje had gemaakt kreeg hij te horen dat hij een unblock code nodig had, maar niemand wist hoe op dat bedrijf... Lips are sealed
Uiteindelijk ten einde raad en vele guldens (toen nog) lichter heeft hij Radar moeten inschakelen om van het gez**k af te kunnen komen maar als ik dit zo lees heeft dat niet echt veel uitgehaald en gaat hetzelfde soort feest vrolijk door Frusty

Misschien zou je info bij radar kunnen opzoeken/vragen hoe dit op te lossen?
Ze hebben een site trosradar
Ik hoop voor degene die hier mee zitten er héél gauw van af zijn!
Succes!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:34

ik zou gewoon een nieuw foon nummer halen en dan is het klaar met al het gezeur Tong uitsteken

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:00

ja hallo dat is net zo duur stitch zo'n nieuwe kaart kost ook al 50 of 60 gulden dus dan kan je net zo goed die moppen door laten gaan. Ik heb dat ook eens gehad en heb "STOP" moeten sturen naar datzelfde nummer als waar het gevraagd id of iig naar dat nummer.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:04

nieuw telefoonnummer ivm stalking o.i.d. is bij KPN gratis en binnen 2 dagen geregeld.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:33

Bij Telfort is het volgens mij "block" en dan het codenr waarmee de service geactiveerd is. Dus bijv.: block1234#
Die code moet je dan wel weten natuurlijk, waarschijnlijk staat die bij de afzender als je een sms gekregen hebt.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:41

het is echt vervelend want als je smsteggoe op is ga je soms zelfs in het rood staan
een vriendin van mij had het ook
maar is toen haar telefoon kwijt geraakt en kreeg een nieuwe en toen is ze slim geweest om zich niet aan te melden

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:41

Probeer eens Fun off te smsen naar dat nummer dat hielp bij mij (ook zon soort nummer) wel!

Succes iig!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:38

Ik heb het opgezocht!
Je moet het volgende sms'en naar 4224: CHAT UIT

Overigens is 4224 een erotische dienst........
Kijk eventueel voor meer info: www.smseurogames.com

En Percy: die codes gelden niet per provider of zo hoor!
Dat geldt alleen als de dienst van de provider zelf is: zo hebben we bij dutchtone infotime en 226.
Daar zijn inderdaad codes voor maar met deze shortcode sms'jes is het juist het probleem dat ze niet door de provider zelf worden aangeboden en dus ook niet kunnen worden uitgezet.
De code die jij geeft klinkt overigens meer als de beveiligingscode van een nokia of eventueel (niet helemaal correct) als de slotcode van een motorola.

Maar goed, zo zou het opgelost moeten zijn.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 23:43

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:50

janna schreef:
erotische dienst....
.


Tja ik wist niet hoe ik het anders moest uitdrukken Schijnheilig
Het gaat om sexchat en funsex en dergelijke.
En nee ik heb er geen ervaring mee.

Al was het wel toevallig een mannelijke collega die wist waar deze informatie vandaan kwam..... Lips are sealed