Stenen.... runestenen, mineralen, kristallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 01:41

Ik ben een echte stenofiel Knipoog Ik heb talloze stenen (oh nee, officieel heet dat genezende kristallen) en heb er een cursus in gevolgd. En daarbij sta je echt vreselijk te kijken wat een steen allemaal kan doen, en dat is lang niet altijd fictie.
Ik heb het zelf op het moment niet zo fijn, en elke nacht vind ik de Amathist in mijn bed. Tewijl het kernwoord van de Amathist hoofdpijn is en dat valt nu juist wel weer mee.
Cursusleider gebeld en die had een heel simpele verklaring. Ik had hem dus wel degelijk nodig.
Waarom zouden ze dan ook opeens stuk springen, terwijl ik er niets mee doe? Omdat hij 'leeg' is of omdat je hem niet meer nodig hebt.
Ik ben absoluut geen zweverig geval, wil altijd overal bewijzen van zien, maar hier heb ik al zoveel bewijzen van gezien dat ikovertuigd ben.
Orri, die andere steen in je hand is dat een Carneool? Is op de foto minder duidelijk omdat je hem niet even tegen het licht kunt houden.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 22-08-02 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:02

Orri, die steen met die metaalkleur (zilver?) moet haast wel een Hematiet geweest zijn. Hoewel die weinig wordt verwerkt in sierraden.
Ik zal die ander nog een goed belijken als ik je weer eens zie.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:21

Oke, nu ga ik toch maar even lekker zweverig doen, jij zoekt geen steen uit, maar de steen zoekt jou uit.
Vandaar die grote aantrekkingskracht.
En even ter aanvulling, ik werk nu ook vaak met dieren (katten honden en natuurlijk paarden) met stenen, en zie duidelijk verschil. En een dier simuleert niet, weet niet dat die steen in bijv de waterbak hem of haar van klachten af moet houden en toch gebeurd het wel.
Natuurlijk kan je daar ook weer van alles op verzinnen, zelfprojectie enz enz, ik ken het hele rijtje, maar ik weet dat het werkt, en daar gaat het voor mij om.
Ik durf trouwens niet te vermelden hoeveel ik er heb Bloos
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 22-08-02 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:06

Bloedkoraal wordt in de links van Lovely niet genoemd, dus hier een paar kernwoorden.
Symbool van energie en levenskracht. Behoorde in de Tibetaanse en Indiaanse cultuur tot 1 van de 5 heilige stenen.
Therapeutische waarde: Goed voor het bloed (algemeen), goed voor de botten, tegen bloedarmoede (hoewel de Hematiet dan veel effectier is) tegen kalkgebrek, bloedstelpend, tegen angst, beschermt.
Eigenlijk is het geen steen, maar een samengroeisel van miljoenen skeletten van in zee levende diertjes. Het zijn bodempoliepen. Zeldzaam, dus met een flink prijskaartje.

En Pepijn, deze kennis is al eeuwen oud, en zo van mens op mens overgedragen. De proeven, zeker met dieren bewijzen voor mij genoeg, maar als jij het sceptisch over bent, kan ik me dat heel goed voorstellen hoor. Was ik ook ooit Haha!
Er is 1 steen die ik niet kan uitstaan, en ik weet dat ik hem nodig heb. Tegenstrijdig? Wel nee, ik wil dat probleem gewoon nog niet aanpakken, speel liever nog een tijdje verstoppertje, en geloof me, stenen zijn heel geduldig. Knipoog

Nog even een aanvulling: Hoe vaak ikniet uit een winkel ben gekomen met een steen die ik eigenlijk niet wilde (ja wel afgerekend Haha! ) en een paar dagen later vielen alle stukjes op hun plaats en wist ik waarom ik die steen even bij me moest dragen. Dat bedoel ik met de steen zoekt jou uit en niet andersom.
Kies je een steen alleen omdat je hem mooi vind, heb je een hele mooie hanger, niets mis mee, alleen kan een steen zoveel meer betekenen. In een goede winkel kun je trouwens altijd laten testen of deze steen voor jou geschikt is en niet 'vloekt' met evt andere stenen die je draagt en dat heeft dan weer met de hardheid van de steen te maken.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 22-08-02 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:41

Llewella, ik heb wel een goede overzichtsfoto, maar het heeft geen zin om die hier neer te zetten. Stenen kun je bijna nooit van foto's herkennen, omdat de doorschijnendheid, de glitters ed, dus dingen die je alleen ziet als je ze even voor het licht houdt en de hardheid vd steen, allemaal van belangzijn bij het bepalen wat voor steen je hebt.
Maar zit er een goede esotherische winkel in je buurt vinden ze het meestal wel leuk om te bekijken wat je hebt hoor, en als je mazzel hebt, krijgf je de omschrijving met therapeutische werking er gewoon bij.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:39

Schilveren is volgens mij hetzelfde als scheuren of breken. Hij verliest kracht.
Je kan hem even verwennen met een nacht lopend water (klein laagje water in een kopje, steen erin en dan de kraan laten druppen zodat het water in beweging blijft) of een dagje in het zonnetje hangen, maar als de kracht er echt uit is, heb je een leuke hanger of zal je aan een ander moeten.
Wie weet wat voor verrassends er dit keer uit komt. Dezelfde of een heel andere.
Aaaah, ben jaloers, ik wil ook weer reden hebben om naar nieuwe stenen te gaan kijken. Ik sla de beurzen deze zomer maar over denk ik. Schijnheilig
Hoewel mijn Amathist het niet lang meer gaat maken denk ik, en anders help ik hem wel een handje Extreme duivel Nee hoor, ik zou mijn stenen nooit expres kunnen beschadigen. Oeps ziek eigenlijk he? Verward

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:22

Lovely"]
[quote="Jasmijn schreef:
Je kan hem even verwennen met een nacht lopend water (klein laagje water in een kopje, steen erin en dan de kraan laten druppen zodat het water in beweging blijft)

Van druppelend water kan ik niet slapen Haha!. Goed idee, ik zal hem een opfriskuurtje geven.
Als er iets in jezelf of je leven verandert, is er vanzelf een nieuwe reden voor een steen.
[/quote]

Het is even wennen, maar als je katten hebt die voldoende herrie maken, hoor je het water niet meer hoor Haha!
En anders doe je het als je naar je werk bent, daarna naar stal, nou dan heeft hij zijn kuurtje wel weer gehad hoor.
En inderdaad, bij iedere fase in je leven past een andere steen.
Sommige blijven echter terug komen maar dat ligt niet aan de steen maar aan degene die hem zou moeten dragen Frusty Frusty *ervaring*

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, AhrefsBot, BETUWE, Chantalla, Charlottemv, DDD3, Dennenboom, Inney, Kabayo, Lalladidoo, Leukertje, maaikemuis, mvdende, MyrtheJ, Remembrance, Roosch, Selina, Stybba, Swift, Theseus en 180 bezoekers