ISPH Diploma ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

ISPH Diploma ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 01:59

Wat is dit voor diploma ? Wat voor (toegevoegde) waarde geeft dit aan een instrucrteur/instructrice ?

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:33

ISPH is blijkbaar nog niet zo erg bekend. Of het zijn mensen die nooit op internet te vinden zijn. Nog helemaal geen reacties!! Ken je de site van het ISPH? Het adres: www.isphorse.com Dan weet je waar Marja allemaal les in gehad heeft, dat het hier en daar wel een erg hoog "zweefgehalte" heeft, maar ook wel weer erg afwisselend is. Het geeft je een erg goede en brede "bodem", waardoor iemand die hier "gestudeerd" heeft op meerdere manieren kan en zal proberen om een bepaald doel te bereiken.
En volgens mij ga jij al heel snel ontdekken wat de toegevoegde waarde is van Marja, weet alleen niet of ISPH allemaal van dit soort instructeurs/-trices aflevert; volgens mij is Marja van zichzelf al een vrij "uniek" persoon. Maar dat is natuurlijk helemaal alleen mijn persoonlijke mening!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 16:56

Gezien het uitblijven van reakties ben ik via google zelf maar eens even op zoek gegaan en ben ook bij je geplaatste url terecht gekomen. Het geeft mij wel een betere kijk op de dingen waar Marja mee bezig is.
De toegevoegde waarde van Marja zelf was mij eerder al duidelijk Lachen maar ze heeft dit afgelopen woensdag nog meer bevestigd en idd, ook als mens an sich.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:16

Mijn vriendin doet deze school.... maar daar hebben we het nog wel over... groetjes Monique

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:49

Het lijkt me geweldig om deze school te gaan doen, maar het is zo duur en ik woon in Friesland. Dus dat is dan leuk op en neer reizen.
Maar op zich lijkt de opleiding me geweldig omdat de manier van benaderen wel bij me past.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 08:25

Mijn vriendin woont in Drenthe (Zwinderen) en rijdt iedere keer met de trailer heen en weer (enkele reis doet ze 5 uur ! over). Voor mij zegt dit genoeg over de opleiding.... (ze is zo enthousiast hierover... anders houdt je dit niet vol lijkt mij....)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:41

Ja dat is idd waar, maar ik ben nog maar 21 en ik heb geen rijbewijs, dus dat is balen.
Hoe heeft ze dat dan met de kosten en zijn jullie ook naar de open dag geweest?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:30

Ik ken iemand die de opleiding aan het afronden is, en die is heel enthousiast, je leert er heel veel maar het is wel ontzettend duur en kost een heleboel tijd. Zij moest zelfs een M proef rijden voor het examen zonder hoofdstel en zadel!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:52

Dat het veel tijd kost vindt ik niet erg, maar wel dat het veel geld kost!
En hebben ze wat leuke leerboeken?

En wow dat is idd moeilijk zeg! Maar wel goed als je het ook haalt dus!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:06

Ik ben wel nieuwsgierig naar de boekenlijsten, ben benieuwd aan de hand van welke methodieken ze werken.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:18

Mijn instructrice gaat nu naar het derde jaar.
Het is een enorm dure opleiding maar het schijnt niet altijd even fair te gaan. Ze hebben het liefst goede en dure paarden.
Verder is het zo dat het derde jaar herhaling is van het tweede. Je leert weinig meer bij maar moet alles gewoon beter in je hoofd stampen. Dure business dus. Een vriendin van haar is dus gestopt na het tweede jaar, ze had het certificaat gehaald en is daarmee dik tevreden.

Het is veel leerwerk, vooral voor de medische dingen, maar goed, je doet ontzettend veel kennis op! Losse cursussen bij Emiel Voest, Wieke Huisman en anderen zullen goedkoper zijn en waarschijnlijk leer je er ook meer! Nu blijf je constant heen en weer rijden naar Belgiƫ, stalling en hotel zijn ook niet goedkoop!