SAP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

SAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 00:08

batje heeft zich weer eens in de probelemen gewerkt Tong uitsteken

Ik wil heel graag bij een bedrijf solliciteren waar ze eigenlijk de voorkeur voor een man hebben. Om ze te overtuigen heb ik alles uit de kast getrokken.. zelfs enthousiast geroepen dat ik UITERAARD ook wel eens met SAP heb gewerkt..

Nou ben ik er inmiddels achter dat het een informatiesysteem is, maar kan iemand iets specifieker uitleggen wat het is (of een link geven) zodat ik geen flater sla volgende week? Bloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 00:12

In Den Bosch zit het hoofdkantoor. Ik zal morgen ff het telefoonnummer opzoeken in het telefoonboek. Dan kun je ze eens bellen.
Volgens mij was het best ingewikkeld...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 00:18

Volgens mij is het voor gebruikers niet zo heel moeilijk, meer voor ontwikkelaars..
Ik heb ook al op hun site gekeken, maar daar stond voornamelijk dat het GEWELDIG en voor ELK BEDRIJF GESCHIKT was.. heb ik ook niets aan dus Knipoog
Weet dus ook niet zo goed wat ik ze moet vragen als ik bel.. maar als je even wil kijken graag Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 00:44

Mijn zus is SAP ontwikkelaar, die weet er dus alles van.
Voor de wat minder specifieke info kun je de computerkenners hier beter even aan hun jas trekken denk ik.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 00:54

*Hierbij BartVB, R0b1n en nog een paar nerds aan hun jas trekt* Tong uitsteken

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 01:04

Daar staan alle administratieve gegevens in van je personeel, daar pleeg je dus ook beheer in. Pech dat je dat gezegt hebt, want niemand zal het thuis hebben draaien!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 01:13

Ik heb gelukkig niet gezegd dat ik een expert ben Knipoog Het is ook niet zo heftig als het nu klinkt, er moeten alleen af en toe wat cijfers uitgehaald worden voor een rapportage.
Hoef er dus niet echt mee te oefenen, maar als iemand nog een online uitleg van z'n werk heeft oid zou ik daar heel blij mee zijn Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 03:02

Aaargh... heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar de SAP-implementatie niet geheel probleemloos is verlopen (om het nog zacht uit te drukken). Van alleen het woord SAP krijg ik al koude rillingen. Appelsap, tomatensap, sapcentrifuge... Tong uitsteken

Maar SAP is idd een administratiesysteem waarin je alles, maar dan ook alles op het gebied van personeelsbeheer, klantenbeheer, orders, facturen en wat er nog meer aan data binnen een bedrijf rouleert kunt opslaan (en weer ophalen natuurlijk). Het werkt met modules en het kost even wat oefening om ermee te leren werken, maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, dan werkt het ook allemaal heel vlotjes. In het meest ideale geval dan... Haha!

Ik heb het ook op mijn cv staan onder het kopje 'computerkennis' o.i.d., maar ik hoop dat ze er nooit naar gaan vragen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 08:00

Ik heb eenkorte tijd met SAP gewerkt, sorry maar vond het een ramp. Het is een goed uitgedacht systeem, meer een soort databank, alles wordt aan elkaar gekoppeld qua gegevens waardoor makkelijk analyses uit te draaien zijn.

Helaas werkte alles met codes, het opvragen van schermen ging met codes en die moest je steeds opzoeken en gaandeweg leerde je ze wel uit je hoofd. Vond het een omslachtig systeem. Als ik SAP hoor, ren ik weg, te veel gewend aan windows programma's.

Misschien is er nu een SAP-programma wat er vriendelijker uitziet (was een DOS-versie) en gebruiksvriendelijker is geworden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:32

Momenteel werk ik ook met SAP, versie R2.
Over een paar maanden gaan we over naar R3.
Naar mijn mening is het echt een ingewikkeld programma, het is erg moeilijk om het je eigen te maken.
Alle transacties werken via codes, waar voor mij totaal geen logica in zit.
Misschien is dit bij R3 beter, dat weet ik helaas nog niet.

Als ik jou was, zou ik dan ook even een correctie maken op je werkervaring met SAP.
Als je er nog nooit mee gewerkt hebt, dan val je absoluut meteen door de mand.
Misschien kun je het op "een vergissing" gooien ?
'k Zou in elk geval zeker niet stug volhouden dat je er mee kunt werken.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:36

russel schreef:
Misschien is er nu een SAP-programma wat er vriendelijker uitziet (was een DOS-versie) en gebruiksvriendelijker is geworden.


De nieuwste versie is volledig web-based, vorige versies waren al Windows-uitvoeringen van.

Heb er helaas 2 jaar mee mogen werken, was een custom module voor het loggen van klantproblemen. Maar wat een k|_|t pakket zeg, traag ondanks het snelle netwerk en een enorm slechte user interface. Echt moeilijk is het niet, maar alles is zo omslachtig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:50

Zeg dan liever dat je Sap en Symphony door elkaar hebt gehaald en dat je Symphony kent (kan bijna niet op jouw leeftijd, maar goed). Er is geen bedrijf meer te vinden dat Symphony gebruikt, op een museum na misschien.
Je kunt altijd nog roepen dat je met AS400 kunt omgaan, ook zo'n prehistorisch systeem.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:11

Haaaa de AS400... Die ken ik zelfs. SAP was daar bij ons de opvolger van...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:18

Dat zou ik ook niet zomaar eruit floepen want as400 wordt wel degelijk nog gebruikt.
En als jij het woordje as400 al kent wordt er toch wel meer van je verwacht denk ik zo Knipoog

Dergelijke pakketten kunnen idd vrij ingewikkeld zijn.
SAP heb ik zelf nooit wat mee te maken gehad maar heb ontwikkeld aan movex (concurrent van sap, op de as400!) en een systeem voor woningcorporaties.

Er komen dan echt hele boekwerken en dure cursussen aan te pas om de gebruiker wegwijs te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:20

As400 wordt hier nog gebruikt hoor, prehistorisch maar onverstoorbaar. Je kunt me snachts wakker maken en dan kan ik je de menu's zo opdreunen en blindelings vertellen wat je moet doen Haha!.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:21

ieks, ik gebruik ook AS400 op mijn werk, als ik alleen al naar mijn
beeldscherm kijk begrijp ik niet waarom er nog met zo'n oud systeem
gewerkt word

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:30

Zelf werk ik met Glovia.... Veel beter als SAP.
Het is ook een ERP pakket, maar beter uitgedacht en de implementaties verlopen super, echt een aanrader. Het is overigens niets voor kleine pruts bedrijven.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:15

Lovely schreef:
Zeg dan liever dat je Sap en Symphony door elkaar hebt gehaald en dat je Symphony kent (kan bijna niet op jouw leeftijd, maar goed).


Tegen wie heb je het, tegen mij? Ik had het wel degelijk over SAP, Symphony zegt me helemaal niks.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:17


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:18

zegt Glovia jullie wel iets ? Wel toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:30

daniel79"]
[quote="Lovely schreef:
Zeg dan liever dat je Sap en Symphony door elkaar hebt gehaald en dat je Symphony kent (kan bijna niet op jouw leeftijd, maar goed).


Tegen wie heb je het, tegen mij? Ik had het wel degelijk over SAP, Symphony zegt me helemaal niks.
[/quote]

Nee, ik had het tegen Batje, als suggestie om onder die vermeende SAP-kennis uit te komen.
Symphony zegt de meeste mensen niks, dat klopt. Is een voor-prehistorisch Lotus programmaatje.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 18:40

Ik ben er godzijdank uit Tong uitsteken

Mag vanaf morgen elke dag 2 uurtjes met een SAPpende collega meekijken. Dan heb ik maandag dus daadwerkelijk 'wel eens' met SAP gewerkt.. Knipoog

Wens me maar alvast succes, en bedankt! Lachen