Help, moet iets rijmends verzinnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Help, moet iets rijmends verzinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 01:08

Mijn moeder wordt volgende week vrijdag 50 jaar, oftewel Sara en dan geeft ze feest..
Daar hoort natuurlijk een Sara-pop bij met een spandoek met tekst over haar.
En moeten mijn broertje (15) en ik er natuurlijk ook een maken Lips are sealed .
Maar nu kunnen mijn broertje en ik niks verzinnen, ik ben zelfs op internet al op zoek gegaan naar een rijm-machine (maar niet kunnen vinden natuurlijk, wat anders waarschijnlijk ook nog niet zo inspirerend zou zijn geweest, maargoed), maar we lopen dus gewoon al vast bij de eerste zin

Mijn moeder (of haar naam) is 50 jaar.... Cool

En dan kunnen we dus niks meer bedenken.
Wat een inspiratie toch he?

Ze houdt erg van bloemschikken (datte met plantjes/bloempjes in dingetjes van riet of lood ed) en bloemen en planten, is veel bezig met het huishouden van ons, maar ook van anderen (werkt bij de thuiszorg) en is dus bijna 50 jaar.

De pop redt zich wel, we hebben al bedacht wat we allemaal nodig hebben (ja, snugger he Haha! ) en dat gaat mn broertje aankomende week in huis halen (ik ga op schoolkamp Schijnheilig ) en dan volgende week het snel ff in elkaar flansen, maar de tekst die bij de pop moet?
Hellup...
We hebben al wel een tekst, maar die zetten we aan beide kanten van ons huis/weg, en dat alleen vinden we niet goed genoeg (niet echt persoonlijk, meer neutraal/grappig).
Die tekst (2 maal dus, aan beide kanten 1) gaat er ongeveer zo uit zien:

Jaja, die vrouw daar
wordt 50 jaar
dus toeteren (of claxoneren) maar!!!


Jaja, ik weet het, weinig origineel, dus willen we er nog een goeie bij, en mn broertje en ik zijn al vaak zat aan het brainstormen geweest, maar lopen iedere keer vast.
Dus wie kans ons iig al een eindje op weg helpen?

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:02


Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:32

hahah, ik vind het wel een lollig gedicht wat jullie nou hebben *LOL*:)) mijn moeder word dit jaar ook 50, maar we weten niet wat we moeten doen, we mogen geen sara in de voortuin zetten (dat wil ze niet Boos!)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:37

hm, mijn moeder is 50 jaar,
en heeft dankzij ons al 1 grijze haar Verward

weet ik het, ik ben ook al niet zo goed in dichten Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 13:35

sorry Auk, maar dat was niet wat volgens mijn broertje.
ze heeft er trouwens allang meerdere, maar die verstopt ze onder de rode verf.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:39

Mijn moeder is 50 jaar...
en dat zonder een grijze haar,
hoe speelt ze dat klaar....
of ligt dat aan dat potje verf daar?

Ik ben slecht in rijmen Haha! wij mochten ze ook nooit verzinnen, (voor oma en opa) mochten ze alleen voorlezen *LOL*

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 14:22

heey, das wel een leuke Orri, nu moet mijn broertje het er ook nog mee eens zijn.
ikzelf zou er graag ook nog iets inzien over het huishouden en het bloemschikken en dat dan in 2 zinnen, want anders wordt het te lang (jaja, ook nog eisen), maar hier kan ik al een eind mee verder.

de site is trouwens wel handig, maar je moet dan nog steeds een kloppende zin bedenken (kort en krachtig, daar ben ik niet goed in) wat ook nog eens over haar leven gaat.
moeilijk dus.

mijn moeder vindt het wel leuk, die sara's en teksten (en ze doet het anderen ook aan, dus wij haar ook).
ze is mij al aan het uithoren van wie ze dat allemaal krijgt, maar ik heb ook geen idee (vraag je oom en tante eens of ze wat maken voor mij, nee mam, dat weet ik niet en als ik dat zou weten zou ik het ook niet vertellen want dat moet een verararararassing blijhijhijven).

iemand vroeg ook al of we ook wat gingen doen op haar feestje, maar dan moet je nog meer bedenken (en dat met ons creatieve brein), en ik vindt die spandoek met sara en die 2 spandoeken aan de weg wel genoeg.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:22

Mijn moeder leeft al vijftig jaren
bezorgde iedereen grijze haren
haar ondeugden zijn bijna niet te tellen
gebruik voor háár
al uw toeters en bellen!! *LOL*

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:00

Ze is dan wel 50 jaar,
maar stoppen met leven, ho maar!

ken ook niet rijmen Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 18:24

Hihi Scooby, zoiets hadden we ook al bedacht (met behulp van die rijm-site), maar dat vonden we iets te zwaar beladen.

Het moet dus een tekst zijn op een spandoek die je naast de poppen zet, kort, maar krachtig en algemeen over haar leven.
Niet teveel regels, maxiamaal 6, liefst korter.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:22

mijn moeder is al 50 jaar,
maar in plaats van grijs, heeft ze nu rood haar.
hoe komt dat vraagt men zich af,
geven haar bloemetjes soms rood af. (hm, heb je wel 2x af)

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 22:27

We hebben de pop bijna af, vandaag had eindelijk mijn broertje het sara-masker gehaald (was er al achter aan geweest, maar op dat moment op, kwam vandaag weer), dus de pop zit in elkaar, met een oude tuinbroek van mij en een trui erboven vol stro, dan dus het masker (plastic zak met stro) met een sjaaltje erlangs en daarboven een hoed, laarzen aan de voeten en een roze en rode plastic-tuin-handschoenen met zand als handen (tja, we hadden er 2, een roze en de ander rood en allebei rechts, maargoed).

Tja, het lijkt niet echt op haar, maar kan er mee vooruit.
De pop komt op een stoel te zitten en dan komt er nog een sigaret bij en een emmer met sop met een spons oid, of een of ander tuingereedschap.
Maar dat moet pas alles op het laatst, want anders gaat het opvallen.
De pop is nu verstopt en komt er voor donderdag ook niet weer uit.

De tekst, tja, dat is een raadsel tot op het eind, het stuk van Orri komt er in, maar nog een regel of nog wat meer.
Wat dat meer is, weet ik nog steeds niet precies, kan er nog een nachtje over slapen, want dat gaan we morgenavond maken.
Moeten er er meteen 3 maken, 2 van dat claxxoneren dus en die andere.

Mijn moeder is 50 jaar en dat zonder een grijze haar,
hoe speelt ze dat klaar..... of ligt dat aan dat potje verf daar?
Actief in bloemsierkunst, en dat zonder een blaar.
Net als het huishouden, jaar na jaar.


Zoiets???
Kheb geen idee, het zal wel iets in die richting worden of iemand anders moet een beter idee krijgen, ik sta er nog voor open.
Het gaat dan wel vooral om de 2 laatste regels, de 2 eerste vind ik toppie bedacht!

We hebben alleen geen laken om de teksten op neer te zetten, we kunnen mn ma natuurlijk niet vragen welke oude weg mogen (duhhu), maargoed, ook dat zien we nog wel.
Dat moeten we nog stokken vinden en een grote dikke zwarte stift of verf.
Jammer genoeg kunnen we niet met licht werken om de 2 claxoneer teksten te verlichten.

En dan moet ik donderdag nog een kadootje halen.
Gister kon dat niet, net als vandaag (laat school), morgen heb ik ook tot laat school en s´avonds moet ik mee boodschappen halen voor vrijdag, dus dan blijft donderdag na school nog over, of vrijdags, maar ik wil het haar snacht na twaalven geven of s´ochtends.
Mijn broertje zorgt voor bloemen.

Pff, hopelijk heb ik aan alles gedacht en komt alles uiteindelijk op zn pootjes terecht, alleen heb ik er een beetje een hard hoofd in (vooral die spandoeken met weinig tijd kan voor leuke creaties zorgen en dan zekers als mams ook nog in de buurt rondloopt terwijl ze nog van niks mag weten).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 01:15

Chrystal-gek schreef:
[i]
Mijn moeder is 50 jaar en dat zonder een grijze haar,
hoe speelt ze dat klaar..... of ligt dat aan dat potje verf daar?


En zelfs na al dat gewroet in de plantjes
Heeft ze nog steeds mooie, zachte handjes.
De rimpels vallen ook nog mee
Lieve mam, jij bent echt okay!!!

Of:

En zelfs na al dat gewroet in die plantjes
Heeft ze nog steeds mooie, zachte handjes.
Lieve mama, nu tot besluit:
Jij ziet er nog steeds klasse uit!!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 15:13

Nou, de Sara staat, net als het ene spandoek er boven hangt en de andere 2 aan de weg staan.

We hebben het maar bij die 4 regels gelaten.

Bloemen heeft mijn broertje gister middag uit school meegenomen, waarna mijn moeder, die van de stad ook weer naar huis reed met de auto, hem achterop kwam, hij dus met de bloemen in de hand fietsend.
Die had ze dus al vaag gezien.

Toen ik daarna weer kwam, met het kado achterop de fiets, kwam mijn moeder mij weer achterop met de auto (nu was ze met mn broertje ergens heen geweest), dus het kado had ze ook al gezien, gelukkig was deze wel verpakt.

We hebben het trouwens goed verborgen kunnen houden dat we spandoeken en een sara hadden gemaakt, tot gisteravond, want een spandoek was nog niet helemaal af en dat wou ik juist gaan doen, toen ik van mijn moeder ook nog een boel moest doen en toen ik zei dat ik zelf ook nog een boel moest doen, was ze meteen stil maar had het dan ook in de gaten.
Maar wat precies, wist ze niet.

Tot gisteravond toen we het uiteindelijk hadden opgezet, rond een uurtje of 10/11.
Om 12 uur feliciteren en het kado, oftewel, SENSEO CREMA, een soort koffiezet aperaat voor speciale koffie.
Met 4 kopjes voor het apperaat en de bos bloemen.

Dat hebben we iig gehad, nu vanavond het feest zelf nog!