hoe krijg ik $1500 bij elkaar in een korte tijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

hoe krijg ik $1500 bij elkaar in een korte tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 19:04

ik heb ongeveer $1500 nodig om een nieuwe PC te kopen, en ik krijg maar $40 per maand voor zakgeld, heeft iemand een idee? oh en er is nog iets, ik mag niet werken, dus dat maakt het moeilijk. (werken is werken zoals bij de supermarket, ik mag wel tuinen maaien etc.)

PS. ja de $ zijn goed want ik woon in de VS (verenigde staten)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:31

Je mag niet werken en wil toch snel $ 1500 bij elkaar hebben.
Hmmm enige wat ik kan bedenken is de loterij winnen of een bank beroven.
*don't try this at home* Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:34

Hihi, carlos, misschien moet je je ouders dan maar heeeeel lief aankijken Knipoog

En toch heel veel tuinen gaan maaien dan

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132057
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:38

That's life...... zo werkt het helaas.
Heb je de nieuwe pc echt nodig, bijv. voor je studie ?
Dan zou je misschien eens kunnen vragen of je iets kunt regelen met je ouders.
Een soort "koop op afbetaling", dat ze elke maand een deel van je zakgeld inhouden ofzo, of een bijbaantje zoeken (gras maaien is zo gek nog niet Knipoog !)
Of is het een luxe artikel ?
Dan kan ik je maar 1 advies geven: spaar (en/of werk - bijbaantje) er gewoon voor, als je het geld eenmaal bij elkaar gespaard hebt, dan ben je dubbel zo blij met je nieuwe aanwinst !

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 21:47

nou, de loterij win ik niet en ten 2de, ik berover geen banken dus die 2 vallen van de lijst af, en tuinen maaien en autos wassen kan ik doen maar dan moet ik het veel doen en er zin in hebben (duh) en de nieuwe PC is dat ik 2 PCs heb want ik heb niet genoeg aan 1 dus het is een soort luxe maar ik heb hem echt nodig en me ouders zullen me geen $1500 lenen (voorschieten) Verdrietig

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:21

haha nee ik denk inderdaad niet dat je ouders je dat zullen voorschieten *LOL* maar vraag eens aan sergio, hij verdiend toch ook gewoon wat bij. Of ga de buren langs om de auto te wassen *LOL* of die van Zack dat zal vast wel mogen. Of was de auto van je moeder, dan krijg je alweer $5

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 22:23

nou bij sergio langs gaan doe ik niet want die geeft me het ook niet en hij verdient zijn geld door dat kermis ding en dat ga ik niet doen Lachen de buren hebben hun kinderen dus daar ga ik de auto niet wassen en hier is het maar $5 (niet veel) en die van zack daar ga ik niet eens over beginnen, we strippen die auto voor de lol zoals je heb gezien

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:31

1500 voor een pc???
Amerika zeker? voor dat geld heb ik in nederland 4 voor...mijn 4de komt hoop ik morgen!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 22:35

lol, ja in amerika maar deze is dan ook helemaal met al de nieuwste technologie en alles erop en eran met een printer/scanner/copieermachine erbij en een 17' flat screen monitor, daarom is het 1500 *LOL*

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:38

maar wat dacht je van een instrument kopen lenen van iemand en dan door de stad lopen of met een collecte langs de deur gaan

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:40

aha.. TFT zuigt BTW...je kunt beter een normale monitor kopen...je heb hier in nederland al een goed systeem inclusief printer voor 900 euro...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:43

tja, echt luxe...
dan wordt het sparen, en ploeteren!
Of richt het I WANT A PC COLLECTE op....
En laat iedereen wat dollars doneren...!

Auto's wassen kan je ook bv bij een supermarkt gaan doen! Bij een groot plein!
Wees creatief! Hetgeld komt niet naar je toe waaien hoor! Je zult moeten werken!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 22:55

nou dat werken stuk heb ik begrepen maar dat wil ik niet want ik be lui Tong uitsteken en de TFT van me broer zuigt niet dus daar hou ik het bij, ik denk dat ik gewoon langs mensen moet gaan kijken of ze willen sponseren, dat zal misschien lukken hehe *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:15

Zou ook wel snel geld willen verdienen, ik werk nu in 'n supermarkt en daar krijg ik 2.91 per uur bruto voor, schiet niet echt op...
Kranten lopen (uh...fietsen) of met 'n heeeel goed rapport bij je oma en opa aankomen zou misschien nog kunnen Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:55

Ik vrees toch voor je dat het zo niet gaat lukken.
Alle ideetjes wijs je af, denk toch dat je je attitude moet veranderen, want pc's komen écht niet uit de lucht vallen! En als je dan zo een wil waar alles op en aan zit, dan kost dat idd meer. Dus je moet óf met minder genoegen nemen, óf er keihard voor werken.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ondankbaar zoals jij je opstelt. In het leven moet je nou eenmaal KEIHARD werken om de dingen te bereiken die je wil bereiken, such is life. Kijk, dat je als 16-jarige dat nog moet leren snap ik, maar ik vind wel dat je iets minder verwend op mag stellen!
En zo'n ouwe taart ben ik nou ook weer niet, ik ben bijna 20 en heb mijn eigen paard moeten 'verdienen' door keihard te werken, en nog steeds moet ik keihard werken om hem te houden. Paard is iets duurder dan een PC, maar voor mij is mijn paard erg belangrijk.
BTW: kán je niet zonder pc of wíl je niet zonder pc? kan niet = wil niet zei mijn vader altijd, dus wat dat betreft maakt het niet zo veel uit, ik heb het idee dat je die pc wilt als statussymbool, moet je ook keihard voor werken. Such is life, niets is gratis en niets komt zomaar aanwaaien of uit de lucht vallen!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:01

Laui! schreef:
want pc's komen écht niet uit de lucht vallen!

Nou, ik weet me een voorval te herinneren van iemand die de pc van de partner over het balkon smeet Lachen
Dat noem ik nog eens hardware-versnelling Tong uitsteken

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:09

Anders kan je misschien ergens op een stal iets bijverdienen door stallen uit te mesten

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:17

*grijns* shaienne dat is opzich wel een goed idee van je, maar dan ken je carlos nog niet, dat is dus echt niks voor hem. Maar je idee is wel goed. Zeg carlos, ik denk dat je maar eens wat minder achter je pc moet gaan zitten en dan ga je in die tijd die over is maar eens klusjes doen om geld te verdienen. Inderdaad grasmaaien ofzo

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:13

stitch schreef:
lol, ja in amerika maar deze is dan ook helemaal met al de nieuwste technologie en alles erop en eran met een printer/scanner/copieermachine erbij en een 17' flat screen monitor, daarom is het 1500 *LOL*


Vind ik goedkoop eigenlijk.....

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:23

je bent 16??
waarom zou je dan niet mogen werken???

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 14:23

ok mensen ik heb gister avond nog een keer gechecked en ik heb de monitor eraf kunnen halen en de muis en kayboard en dan koop ik gewoon een switch box, dus de prijs is nog eens een heleboel naar beneden gegaan, het is nu ongeveer $1100. Ik ben 16 en ik mag niet werken om een of ander immigratie gedoe, ik mag wel werken maar dat wordt dan illegaal (niet dat ik niks illegaal doe), maar omdat het dan illegaal wordt, wordt ik door niemand aangenomen Boos! , ik denk dat ik toch maar gewoon gras moet maaien, zakged sparen en auto's wassen, (niet in stallen werken, die hebben we hier niet in de buurt, waar ik van weet) en ik denk dat ik opa en oma nog maar eens HEEL lief aan moet kijken Schijnheilig als er nog andere ideeen voor wat ik kan doen zijn, schrijf maar.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:36

haha, ja want opa en oma hebben er hard voor gewerkt he carlos. Haha. Kijk eens zielig, misschien heb je nog lieve tantes die voor je onschuldige gezicht zwichten. (ahum) zoals tante mayke, heeft ze weer een goeie daad verricht. *LOL* succes dermee, en ik hoor het nog wel

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 18:48

nou ja ik heb ook nog tantes maar ik heb ook nog nichten, maar eentje ervan is haar zus nog wat geld schuldig dus dat gaat niet goed voor haar Tong uitsteken anywayz, tante mayke kan misschien wel een telefoon overal hebben maar niet genoeg om mij wat geld te geven (denk ik) maar dan is er natuurlijk ook mijn peetoom en zijn vrouw, en de rest van de ooms en tantes dus ik moet effe me zielige gezicheten oefenen voordat ik naar NL kom en me raport goed hoog houden (tenminste proberen Tong uitsteken )

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:06

Ben je goed met computers? Dan kun je mischien websites designen voor bedrijven ofzo? Of je kunt in tweede hands auto`s kunnen gaan handelen of uh....geef je fantasie de vrije loop (zoals mijn broertej, als die weer eens in geldnood zit hakt ie een boom om en verkoopt die aan de plaatselijke houten meubelfabriek Haha! )

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 19:10

das nou een goed idee, ik heb genoeg bomen hier in de buurt, als je naar een satteliet foto van het huis kijkt zie je niks anders dan boom toppen letterlijk, maar ja, dat is misschien een idee, maar ik ben niet zo goed met computers om websites te gaan maken voor bedrijven, en als ik wist hoe, dan zou ik geen plaats op me PC hier hebben dus, maar het bomen hakken, dat kan wel maar er is geen meubelfabriek Boos! dus dat gaat niet maar ik zal kijken of er iemand anders in geintresserd is, vooral in de winter, wanner je houd nodig hebt vood de open haard, en dan maar weghakken Haha!