Dorine... = Sinead O'Cononor? Pruik *huil*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Dorine... = Sinead O'Cononor? Pruik *huil*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 18:31

Ja inderdaad.
Deze chemokuren zijn wat zwaarder dan de vorige.
Dat betekent niet echt zwaarder om te 'ondergaan', maar wel dat mijn haar definitief uit zal vallen.

Ik heb van de verpleegkundige het adres gekregen van een kapsalon die echt goede pruiken maakt.
Ik moet er nu al heen, zodat de kapster kan zien 'hoe mijn haar in het echt is', nog voordat het uitvalt... Haha!

Dan moet ik, zodra het 'te erg gaat uitvallen', mij daar melden en het haar kort laten knippen... millimeteren of kaal dus.
Dat wordt dus heel vaak petje op als ik naar de paarden ga...

Ik baal vreselijk, maar jah, tis nou eenmaal zo.
Geen staartje of opsteken meer.
Deed me toch ff denken aan Sinead o'Connor, die zangeres.
Ik moet zeggen...
háár staat het schitterend, zo'n kaal koppie!

Ach ja. Ooit is mijn haar weer helemaal terug.
Duurt alleen zó lang! Verdrietig
Lyvz,
piekermiep.. Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:48

poeh dat lijkt me echt erg.

Maar ik heb het wel eens op tv gezien over mensen die inderdaad een pruik gingen dragen.
Onlangs nog bij het programma "je zal het maar hebben" dat meisje kreeg echt en schitterende pruik niet van echt te onderscheiden.

maar ik wil je veel sterkte wensen met alles wat komen gaat.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:05

een vriendin van me moeder heeft ook kanker, en had al verschillende kuren gehad, toen me moeder tegen mij zei van:"vind je niet dat ... een mooie pruik heeft, niet van echt te onderscheiden!"Ik zat echt zo van "huh? heeft die een pruik dan?" Het viel echt niet op!
Als je een goede pruik laat maken, valt het bijna nooit op!

En píekermiep? Nee hoor!
Sterkte ermee, en hopen dat het een mooie pruik wordt!
succes ermee

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:28

Bah leuk is het niet! en zonde van je haar maarja als het nodig is om beter te worden..?
enne wedden dat het jou mooier staat dan Sinead o'Connor!!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:06

Ja dat is inderdaad erg naar, maar het is maar goed om er nu al mee bezig te zijn. Het blijft moeilijk als je haar eenmaal uitvalt, maar je kunt je er nu alvast op voorbereiden, en erop toezien dat ze een hele mooie pruik maken. En ze hebben echt prachtige pruiken, met een studiegenootje ben ik er afgelopen jaar één gaan uitzoeken voor haar, en je ziet het verschil niet eens. Voor jezelf blijft het natuurlijk altijd moeilijk, maar de tijd van slechte, lelijke en jeukende pruiken is voor jou gelukkig voorbij, en mag je gaan kiezen voor een flink staaltje kunstwerk. Wat in mijn ogen mag je zulke prachtige pruiken dat wel noemen!
Laatst bijgewerkt door Mirte op 16-08-02 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:16

Van een vroegere klasgenoot heb ik ook nooit gemerkt dat ze een pruik had. Totdat haar eigen haar weer genoeg terug was om het weer te laten zien, toen pas zag ik het. Ze was zo trots dat ze haar eigen haar weer kon laten zien joh! Ik was wel verbaasd, wist ik veel Knipoog.
Dorine, het wordt vast een mooi stukje vakwerk, en niemand zal het opmerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:31

Je zult vast een mooie krijgen.
Gelukkig kunnen ze tegenwoordig pruiken maken die net echt lijken.
Al is het voor het gevoel natuurlijk heel raar.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:53

Het is inderdaad vervelend maar tegenwoordig zijn er zulke mooie pruiken, eigenlijk mag je het niet eens een pruik noemen het is een prothese.
Mijn schoonzus heeft 7 jaar geen haar gehad, geen kanker maar een andere ziekte waarbij al je haren uitvallen, ze heeft eerst een hele tijd met een soort hoofddoekje gelopen toen een keer een pruik(je weet wel zoeen van nylon) gekocht maar misschien maar 1 keer gedragen...toen kreeg ze van iemand het adres van Theo Zandman(man van penny de jager>dabseres geloof ik) en heeft daar een prothese aan laten meten....in 1 woord....het zag er geweldig uit niet van echt te onderscheiden...een paar jaar later was ze aan haar 2e prothese toe en koos er 1 met een lang model ik ben toen meegeweest want vond dat wel allemaal interessant(als kapster...nu ex kapster)
Nu heeft ze haar eigen haar weer terug en hoeft ze geen prothese meer te dragen.
Maar echt Dorine het is niet leuk maar het ziet er zo mooi uit.
Veel succes en sterkte met de chemo en de "pruik"

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 21:43

Bedankt allemaal! Lovers
Ach ja, en over een jaar, anderhalf jaar staat er op Bokt:

Te koop:
PRUIK
Van tevoren een jaar opgewarmd door intelligent hoofd.. *LOL* *LOL* *LOL*

Thanks voor de steun! Lovers

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:41

Wie weet krijg je wel een hele mooie!
En ik heb al diverse mensen met een pruik gezien, maar bij sommigen zie je het niet eens.
En als je zo'n advertentie plaats ben je hem zeker zo weer kwijt, wie wil dat nu niet eenpruik van een intelligent hoofd. Tong uitsteken

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 00:33

Laatst maakte ik een opmerking tegen mijn moeder dat haar haar weer zo mooi aangegroeid was, bleek het ook een pruik te zijn Haha!
Ik zie haar niet dagelijks omdat we nogal ver uit elkaar wonen maar zelfs toen ze zei dat het een pruik was kon ik het nog niet zien.

Maar leuk is anders natuurlijk maar als ik al je berichten hier zo lees kom sla je je ook hier wel weer doorheen.
Heel veel sterkte met de chemokuren!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:17

Dorine niet eentje uitkiezen in een hele gekke kleur he?? Knipoog
Tja als een pruik nodig is omdat je anders niet beter wordt, dan moet het maar he. Zonde hoor van je haar, maar wie weet komt het nog veel mooier terug!!
heel veel sterkte

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:24

Heel veel sterkte ermee Dorine!
Het is niet leuk, maar het is wel nodig om beter te worden. Dat was toch ook met Sylvia Millecam? Die wou geen chemokuur omdat haar haar dan zou uitvallen.


Heel veel succes ermee Dorine en het komt vast wel goed!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:25

Dorine schreef:
Te koop:
PRUIK
Van tevoren een jaar opgewarmd door intelligent hoofd.. *LOL* *LOL* *LOL*


Dorine, ik heb zo'n bewondering voor jouw gevoel voor humor! Lachen

Net als wat de anderen zeggen: leuk is anders, maar het is iets waar je helaas even doorheen moet. En ook ik ken iemand met een pruik die niet van echt te onderscheiden is, toen ze vertelde dat het haar eigen haar niet was, kon ik het niet geloven. Een ander kennisje (jonger dan ik) kreeg opeens acute haaruitval, zij heeft het zo gelaten. Dan maar een kaal hoofd. Na een jaar begon het weer te groeien, maar dat was van korte duur. Nu is ze weer kaal en eigenlijk is iedereen er nu wel aan gewend, zijzelf nog het meest. Maar ik kan me voorstellen dat als je zo'n mooie bos haar hebt als jij, dat je die niet graag kwijt wilt... Sterkte meis, heel veel succes met de chemo!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:44

Je moet maar zo denken: nu wordt je hoofdhuid tenminste ook een keer bruin!
Volgens mij gaat het je helemaal lukken, en ach, die pruik... who cares? Het gaat toch om wat er onder die pruik zit hoor!