Geloof opdringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Geloof opdringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 16:22

Ik word er zo moe van. Mensen die hun geloof aan je opdringen. Jahovagetuigen die hun voet tussen de deur stoppen, of zoals afgelopen zaterdag. Ik liep over het Zuidplein. Komt er een doodnormale meneer, met zijn zoontje van een jaar of 3 naar me toe lopen. "Mag ik u wat vragen?" "Tuurlijk mag dat." Ik dacht in eerste instantie dat hij wilde weten waar een bepaalde winkel zat ofzo. Maargoed, al gauw wist ik dat het om wat anders ging. "Houdt u van Jezus?". Ik zeg "Nee." ik ken heel die man niet eens Haha! Terwijl ik weg wil lopen (ik heb een bloedhekel aan dat opdringerige gedoe) }> vraagt de man of ik er weleens over nadacht. Ik zeg nogmaals NEE en loop weg.

Een hekel heb ik aan dat soort mensen. Prima dat je ergens in gelooft, en van Jezus houden vind ik ook prima. Dat respecteer ik. Maar laat andere mensen alsjeblieft met rust!

Wat vind jij ervan?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:26

Breek me de bek niet open! Haha!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:31

ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij er mee doet, maar val een ander er niet mee lastig.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:32

Toevallig! Wij hadden ze hier een paar dagen geleden ook aan de deur staan.
We hebben nog wel een mooi boekje als aandenken gekregen! Haha!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:33

ik vind het ook nergens voor nodig, als je in wilt geloven doe je dat uit jezelf wel, daar heb je niet van die mensen voor nodig.
zo liep ik een keer met mijn vriend in rotterdam, staan er op straat van die mensen met luidsprekers van; god is de weg...komt er een vrouw naar ons (steven was al pissig) zegtie nog voor die vrouw wat kon zeggen: rot op wij zijn satanist! nouw je had dat gezicht moeten zien *LOL*

en als er bij ons aan de deur gebelt wordt en ik doe open en er staan jehova's gooi ik de deur altijd gelijk weer dicht en vaak bellen ze dan wéér aan

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:41

Vreselijk is dat he, die figuren die andere mensen moeten "bekeren". Ik heb daar ook een pesthekel aan, het getuigt immers van weinig respect voor anderen. Zelf ben ik heel erg afkerig van het geloof.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 16:42

Ik heb geen afkeer tegen het geloof, maar door dit soort mensen zou je het bijna krijgen. Ik ben zelf helemaal niet gelovig, en heb ook geen moeite met mensen die wel gelovig zijn, als ze me maar niet gaan proberen te bekeren.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:42

d'r kwam er eens eentje aan de deur en begon een verhaal met mij te houden en ik wou eigenlijk gewoon de deur dicht smijten...Komt mijn vader eraan en begind een discussie over het buitenaardse leven enzo...Een half uur hebben ze voor die deur gestaan en erover gediscussierd Lachen Daarna liep die man weg...Mijn vader had gewonnen Haha!
Er was toen een tijd niemand meer geweest...
Maar ik heb er echt een hekel aan als mensen daarvoor aan de bel hangen bij mij!! Ga tegen een boom aan banketstaaf die kan tenminste niet weglopen... Boos!


Nog even een klein verhaaltje:

't is al een hele tijd geleden ik was een jaar of 8! mijn moeder was boven op de wc haar darmen te legen (Duurt bij haar heeel lang Knipoog ) ging de deur bel...Is je moeder thuis...ik: Ja MAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!(gil naar boven) Moeder afknijpen en rent naar beneden (dacht dat het belangrijk was) staat die man daar met boekjes van de bijbel ed. word kwaad en smakt zo die deur dicht...was ze dus voor jan met de korte achternaam naar beneden gekomen...Ik was nog nooit zo geschokken had m'n moeder nog nooit zo kwaad gezien omdat iemand aanbelde...
Later had ze me verteld wat voor 'n persoon dat was hoor Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:43

sinds mijn moeder die jehova's een keer heeft gedreigd een emmer water over hun heen te gooien zijn ze niet meer geweest.
Zat overigens vorig jaar een jehovameisje in mijn klas en die was superaardig maar die drong het je niet op

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:44

ik vind het wel mooi mensen die denken een boodschap te hebben die ze door willen geven. alleen de schoen wringt op het moment dat de andere partij duidelijk gemaakt heeft geen interesse te hebben in de boodschap en dan toch doorgaan. Die bezwaren snap ik wel ja, maar op zichzelf vind ik het erg mooi om te zien mensen met een boodschap

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:47

Ik vind het erg vervelend als mensen hun geloof aan je op willen dringen. Als ik erin geïnteresseerd ben, ga ik er zelf wel naar op zoek!

Met alle respect voor ieders geloof hoor, maar houd het lekker voor jezelf en val een ander er niet mee lastig!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:01

Geloof? wat is dat?

We hebben ze wel eens aan de deur maar we zeggen netjes dat we geen intresse hebben. Meestal gaan ze dan gelijk weg.

ik snap het geloof ook af en toe niet, oorlogen zijn er meestal alleen maar om het geloof.
En als Osama bin Laden dan 2 flatgebouwen neerhaalt is dat ineens "Gods wil" volgens de Amerikanen.

Verward nee ik snap er nog steeds niks van.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:59

ItsMe schreef:
Toevallig! Wij hadden ze hier een paar dagen geleden ook aan de deur staan.
We hebben nog wel een mooi boekje als aandenken gekregen! Haha!



ik wil je niet bang maken maar meestal komen ze dan terug Haha!
als ze maar een beetje het idee hebben komen ze terug om je zieltje te winnen Tong uitsteken
ik weet dit uit ervaring ik wilde niet onbeleefd zijn en om van het gezeur af te zijn nam ik het boekje aan de volgende week zaterdag stonden ze om 9 uur Slapen al op de stoep.
ben nu iets kordeter en zeg geen intresse,vindt dit sooret dingen erg irritant

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:14

Goh, is het de tijd van het jaar? Bij ons (studentenhuis) stonden ze vorige week ook al aan de deur. Heb heel vriendelijk uitgelegt dat ik niet gelovig ben en ook niet van plan was het te worden. Ik kreeg nog boekjes aangeboden, maar toen ik uitlegde dat ik ze niet zou gaan lezen namen ze ze toch maar weer mee. Natuurlijk wilden ze weten of er nog huisgenoten in huis waren waar ze mee konden spreken... Ik heb mijn huisgenoten maar even beschermd Haha!

Maar, zoals Ruiterinrust zegt, het is niet zo heel erg, zolang ze maar weten wanneer het genoeg is.

Wat ik wel irritant vind is die man in Eindhoven, Arnol, die de hele dag staat te schreeuwen dat je van Jezus moet houden en weet ik veel wat nog meer. Die kun je dus niet echt ontlopen (je hoort hem 3 straten verder ook nog *LOL* ) en hij roept dezelfde zin de hele dag door achter elkaar. En dat blijft dus echt wel in je hoofd hangen!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:17

Ik vind ze eerlijk gezegd nogal vervelend ja. Ze dringen hun geloof echt op! En dat toont weinig respect.
Beginnen ze over Satan, en dat de wereld vergaat...
Mijn antwoord daarop: 'nou mevrouw, da's wel heel erg overdreven' *LOL*
Verder zeg ik ook altijd dat ik niet geintreseerd ben, en het niet leuk vind dat soort verhalen aan te horen.
Een keer heb ik namelijk een boekje aangenomen (ik denk, laat ik eens beleeft zijn) , nou dan weten ze je te vinden hoor! Aaargh, ik vind het zo vervelend...

Mijn moeder stuurt ze altijd zonder pardon weg.
Ze zijn ook altijd zo brutaal dat te negeren en je nogal geirriteerd over proberen te halen.
Tjonge jonge, ga je tijd ff ergens anders verdoen...
Mama mia! Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:22

Hou maar op
Ik zit op een Christelijke school maar ben zelf niet gelovig.
De school staat gewoon als heel goed aangeschreven en er zitten veel niet-gelovige mensen op, vandaar die keuze.
De school respecteert iedereen, maar sommige studiegenootjes die wel gelovig zijn...PFFFFFFFFFF. Ik respecteer het als andere mensen geloven, maar ik vind dat het andersom ook zo moet zijn en dat is vaak niet het geval. Zo krijgen we regelmatig te horen hoe 'rot ze het voor ons vinden dat wij naar de hel gaan'. Boos! Sorry hoor, maar daar kun je mij dus kwaad mee krijgen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:22

Mensen mogen van mij zelf weten of ze geloven of niet. Alleen zijn er wel grenzen. Ik vind niet dat je een ander jouw geloof mag opdringen, en ook mag je een ander niet slachtoffer maken van jouw geloof.
Bij ons komen ze niet meer aan de deur. Mijn vriend heeft ze een keer vriendelijk duidelijk gemaakt, dat wij niet geinteresseerd zijn dus dat ze niet meer hoeven te komen. Sindsdien komen ze niet meer aan de deur.
Als ik in de stad mensen tegen kom die hun geloof over willen brengen zeg ik dat ik heel gelukkig ben en niet hun geloof nodig heb om nog gelukkiger te worden.
Ik poeder ze op een vriendelijke manier af, tenzij ze erg hardleers zijn, dan kan er wel eens een flinke opmerking geplaatst worden.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:33

Haha! Bij ons weten jahovagetuigen al dat ze niet welkom zijn Haha! Je moet ze laten opschrijven in hun boekje of zo dat je het hun verbied nog een keer aan te bellen, 't werkt echt!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:42

Om nu meteen de deur voor iemands neus dicht te smijten , dat zou ik nooit doen .
Ik zeg gewoon dat ik geen interesse heb en doe dan daarna de deur dicht.

Eigenlijk als we ze aan zien komen dan gaat de hond naar buiten Haha!
Komen ze geeneens het erf op.

Ik heb helemaal niks tegen die mensen hoor maar ze moeten mij ook in mijn waarde laten en niet lastig vallen / iets opdringen.

Wel weet ik een verhaal van wat een maatje van mij meemaakte :

Een oom of tante (weet ik niet meer precies Lachen ) van hem was overleden , en dat stond in de krant.
Dankzij die rouwadvertentie kwamen er ineens wat zieltjeswinners aan de deur ,
die gingen vertellen dat het die persoon z'n eigen schuld was dat die zich had moeten bekeren , enz.

Toen zijn ze zo ontzettend kwaad geworden Boos! ,
dat die mensen je nu niet in je verdriet met rust kunnen laten..

Ze bedoelen het natuurlijk hartstikke goed , willen je echt redden , zo zien ze het.
En misschien hebben ze wel gelijk , ik weet het niet want heb de wijsheid ook niet in pacht immers Lachen

Maar als iemand duidelijk aangeeft geen interesse te hebben val die persoon dan ook niet langer lastig.
Heel simpel.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:47

Ik ben het helemaal met je eens.
Her komen jahova getuigen soms 3 x per week aan de deur.
Ik respecteer hun , maar idd ze moeten niet zo opdringen!

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:04

Las een stukje uit zen en de kunst van het motoronderhoud
Quote:
Je bent nooit een toegewijd aanhanger van iets waar je volledig vertrouwen in hebt. Niemand zal fanatiek lopen beweren dat morgen de zon opkomt. Ze weten dat hij morgen zal opkomen. Wanneer mensen fanatiek zijn toegewijd aan politieke of religieuze overtuigingen, of andere soorten dogma's of doelen, dan is het altijd zo dat deze dogma's of doelen aan twijfel onderhevig zijn. (pag.137)
Einde quote.

Ik moet zeggen dat dit me heel logisch in de oren klinkt.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:51

Bij ons belden een tijd geleden 2 vrouwen aan, waarvan 1 in een rolstoel. Ze vroegen, geloof ik, of ik interesse had in een gesprek over de zin van het leven (oid). Ik heb ze kunnen afpoeieren. Achteraf vind ik dat ik "Ja" had moeten zeggen: Bij de voordeur is er een drempel van zeker 15 cm en aan de achterkant een trapje. Had ze wel willen zien stuntelen met die rolstoel Extreme duivel

Nog een verhaal van een vriend:
Er werd een keer bij hem aangebeld en zijn moeder kwam vanaf de zolder (!!!) om de deur open te doen. Haar reactie:"Kom ik daar g*dv*rd*mm* het hele eind voor naar beneden!" Extreme duivel }>

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:04

Vreselijk irritant vind ik dat, ik zeg altijd geen interesse en knal de deur dicht. Heb wel een keer wat grappigs meegemaakt, er stonden twee van die mensen op het Vredenburg hier in Utrecht, met luidsprekers, een man en een vrouw. De man riep van alles in het Engels en die vrouw vertaalde het daarna. Op een gegeven moment roept de man "let Jesus in your life" (laat jezus in je leven dus) vertaald dat vrouwtje het als "laat Jezus in je lijf" Haha! Wij helemaal in een deuk natuurlijk. ook heeft er een keer een jongen over Hoog Catharijne gerend die iedereen een klap met een bijbel op zijn kop gaf Verward rare mensen. Wat iedereen geloofd mag 'ie helemaal zelf weten, maar val mij er niet mee lastig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:09

ik laat iedereen die wil geloven in hun waarde, laat mij dan in mijn waarde dat ik niet geloof

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:11

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt