Ontsnappende hamster, ben ten einde raad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Ontsnappende hamster, ben ten einde raad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 11:06

Ik heb een hartstikke leuk zwart mollig hamstertje.
Maar ze ontsnapt echt íedere keer! Ik heb van die plastic hokken met zo'n schuifrek van spijlen daarboven.
Maar in dat soort hokken zit dus altijd zo'n heél klein gaatje voor zo'n flesje aan te hangen.
Nou die van mij gaat daaraan knagen, totdat ze een groot genoeg gat heeft om er doorheen te kunnen. Frusty
Ze is nu al tig keren ontsnapt, en heeft nu dus al 3 hokken versleten...
Eerst zo'n kleine maat hamsterkooi, toen een grotere voor cavia's, en vannacht dus ook al een megagroot konijnenhok.
Ze heeft alles wat haar hartje begeert, allerlei speeltjes, genoeg eten en drinken, regelmatig lekkere hapjes enz enz. En een enorm hok!
Maar vanmorgen kwam ik binnen, en zag dat ze weer ontsnapt was, weer zo'n groot gat geknaagd en in een matras gaan zitten = hele matras naar de fillistijnen!! (logeerbed)
En dat plastic waar ze zich doorheen knaagt is echt van dat keiharde spul.
Dat beest heeft echt goede tanden, want ze breekt overal uit.
Ja behalve als ik haar met haar hele hebben en houwen in een oude aquarium zet.
Maar dat is open van boven, en dat grissen die 4 katten van mij haar er zo uit.
Pfff wat moet ik nou met dit monster?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:10

een hele traliekooi kopen?? dat lijkt mij de slimste oplossing, dat knaagt ze echt niet door denk ik

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:16

mijnes deden dat ook... ik heb ze ton wel in zo´n aquarium gezet met zo´n tralies ding er boven op gelegt dat mijn kat ze er niet uit kon graaien...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:21

Wat Kirsten zegt lijkt me een goede oplossing. Succes ermee!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:37

Je hebt een gabber kooi op de markt en daar heb je echt een traliekooi en een plastic bak eronder maar je kan er dus ook een tralie die bijgeleverd word onderin de bak doen zodat ze niet aan het plastic kunnen knagen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:44

Ik heb thuis nog een witte traliekooi staan met 3 verdiepingen en trappetjes. Onderin zit een plastic bak dus makkelijk schoonmaken maar geen randjes die hij kapot kan knagen. Deurtjes hebben een klemmetje dus zijn alleen door jou te openen. Ik heb er altijd mijn woestijnratjes in gehad.
Interesse?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 11:47

Nou ik heb daar wel intresse in!
Ik stuur je wel even een pb... Knipoog

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:56

Een groot aquarium nemen die kosten niet veel en een bokje water erin doen ipv zo'n flesje.
Succes.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:14

Mijn zus heeft 2 gerbils die zelfs door zo'n plastic onderbak zijn geknaagt. Heel veel te knagen geven, wij gooien zelfs cornflakes pakken erbij (wel leeg dan) en een oud aquarium is de beste oplossing. Bij kringloop winkels staan nog wel eens oude aquariums die bijv. lek zijn.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:14

In onze hamsterkooi (van Rody) zit het drinkflesgaatje aan het huisje vastgemaakt. Geen gaatje in de kooi zelf dus. Is ook zo'n plastic bak met tralies erboven.
Als die andere kooi niet werkt is dat misschien een optie?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:02

hmmm schrikdraad wil misschien wel helpen *sarcastisch lachje*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:06

Sypheron schreef:
hmmm schrikdraad wil misschien wel helpen *sarcastisch lachje*


Ja, gewoon 220 op dat kooitje zetten Haha! }> (geintje natuurlijk Knipoog)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 17:54

Ze slaapt nu (heb dr weer gevangen) maar ze zal vanavond wel weer toeslaan...
Ik pak het aquarium er wel weer bij...
Stom beest, maar ze is wel lief! Lovers

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:54

Ik heb ook een hamstertje, er zitten geen gaatjes in de kooi ofzo, maar als je het "klepje" waar je de kooi mee opendoet op een kiertje laat staan, gaat die Tong uitsteken gek Tong uitsteken op der kop klimmen en kan zo door dat kiertje naar buiten kruipen, het is pas een keer gebeurd (laat hem niet meer open staan nu) en toen ze weg was heb ik er na een dag achter de wasmachine terug gevonden

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:14

Ik ben ooit een keer zo stom geweest het kooitje niet te sluiten, en die acrobaten klimmen er zo uit! weg was onze Hammie...Zoeken zoeken nergens te vinden...
Overdag hoef je niet te zoeken..........en s'avonds lag ik in bed en hoorde ik geknaag! Uit bed zoeken en zoeken kon niks vinden helaas..
Na 3 dagen stonds ik s'avonds in de keuken en ik opende een kastje en toen zei Hammie koekoek hier ben ik weer en ik heb honger........
Hij kwam meteen naar me toe het arme diertje was best mager geworden..Ik heb hem vertroeteld en eten gegeven en vers drinken. Maar zins dien heeft hij zijn kooitje altijd te klein gevonden! Helaas is hij al overleden van ouderdom.. Daarna hebben we nog een langharige hamster gehad ook een kei lief bessie..

Monique

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:25

Oh afschuwelijk, ik ken dat probleem. Die van mij knaagte ook altijd dwars door het keiharde platic heen Frusty Uiteindelijk zat die dus op een dag onder de keuken, waar je hem hoorde knagen aan allerlei buizen en leidingen die eronder lagen..En ik kreeg dat beest maar niet te pakken. Helaas heeft een huisgenoot 3 dagen daarna de deur 's avonds open laten staan, zodat de kat vanuit de gang naar de woonkamer kon en dus ook in de keuken..Mijn hamster probleem was wel opgelost, maar ja hij heeft het met de dood moeten bekopen. Voor mij dus geen kleine beestjes meer, geef mij maar een paard, die raak je tenminste niet zo snel kwijt!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:55

Ik be bij mijn goudhamster weleens vergeten het deurtje dicht te doen maar die goedzak bleef gewoon in zijn kooitje Lovers

De dwerghamster die ik u heb is een Bitch Haha! die bijt heel erg maar ontsnapt gelukkig niet!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:15

ik had ze in een traliekooi.
nu heb ik muizen in een aqarium maar met een houten deksel erop daar zitten wel gaten in voor de lucht maar geen beest dat er in of uit kan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:09

niet de goedkoopste, maar hokken van habitrail knaagde ze bij ons niet doorheen.
Verder hadden wij een houten bodem, op de hoeken 4 latjes, plexiglas ertussen, deksel van hout met gaas gemaakt, en klaar, maarja,m weet niet of je 2 linkse handen hebt

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 14:18

Hmm mn moeder is het al helemaal zat.
Ik ga zo ff zaagsel halen, en dan doe ik haar maar even in een aquarium.
Tijdelijk, want aangezien die heel laag is, kan ze dmv van op d'r speeltjes te staan, er zo uit.
Dus ik kan daar geen speeltjes in doen...
Erg saai dus voor dr.

Toch gek hoor, ze heeft nu een hok van 1m bij 1/2 meter. Das echt enorm voor zo'n diertje. Verward