Wie kan dit vinden? Wonen in recreatiewoning-tekst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wie kan dit vinden? Wonen in recreatiewoning-tekst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 15:57

Ik ben op zoek naar teksten over Permanent wonen in recreatiebungalows in de EU. Ik kan op europarl.eu.int door de bomen het bos niet meer zien.

Hier op bokt had ik vernomen dat alleen Nederland in Europa verbiedt om permanent te wonen in je vakantiehuis en dat dit in de toekomst aangepast zal worden aan de europese richtlijnen. Wie kan mij helpen aan een (wet)tekst of artikel waaruit ik meer info kan halen?

Ik hoor het graag!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:10

het is op zich niet verboden, maar je moet een andere vaste woning hebben (koop of huurhuis dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:49

Je kan het beste de APV (algemene plaatselijke verordening) van je gemeente opvragen, als het goed is staat het daarin.
Volgens mij is het nu nl. per gemeente nog verschillend.
Als het al wel landelijk geregeld is zul je het vinden in de Wet Ruimtelijke Ordening, die wel te vinden zal zijn op de site van Volkshuisvesting (oftewel ministerie van VROM).

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:52

Wat Stef zegt, komt aardig in de richting. Het is geloof ik zo dat het toegestaan is als je een ander postadres hebt en dat de recreatiewoning in een bepaalde periode door iemand anders bewoond wordt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 09:00

Thanks, maar dit topic is niet meer van toepassing. Zie mijn 'Gezocht: Huisgenoot' Topic Haha!

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 12:13

Hi Laura.
De Gemeente Ede voert duidelijk een ontmoedigingsbeleid waar het om permanente bewoning van vakantiehuisjes gaat. Maar dit heeft meer te maken met kopen dan met huren.
Als je kunt aantonen dat je in de reguliere verhuur van woningen niet aan bod komt en je bent inwoner van de gemeente dan kunnen ze je volgens mij niks maken, zeker niet als je niet op dat adres bekend bent bij de Gemeente bijv. omdat je nog gewoon bij je ouders staat geregistreerd.