gefrustreerde automobilisten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:59

'kleintje' is me voor..

Ikzelf ben he-le-maal niet voor agressie in het verkeer. Soms doen mensen ( ook de 'nuchtere' / niet-agressieve) echter dingen die best verwarrend en/of zelfs erg gevaarlijk kunnen zijn.
Of bijv. verkeerde signalen geven.
Waarschijnlijk geheel onbewust, zoals wanneer je bijv. verblind wordt, maar het gebeurt wel en de gevolgen worden dan ( te vaak?) in de schoenen van de ander geschoven.

En als ik 1 ding merk in het verkeer (iets waar ik me ook mateloos aan stoor) is het wel; dat mensen niet/nauwelijks/ te laat kijken.

Standaard zaken als bij het van baan wisselen eerst in de spiegels kijken, dan over de schouder (!), dan richting aangeven en DAN, als alles oke is, pas opzij gaan, lijken soms geheel uit de tijd ofzo Verward

Een missertje kan iedereen gebeuren, ook in een georganiseerde chaos als 'het verkeer anno 2002', maar als iedereen goed zou kijken en duidelijk signalen zou geven, zouden heel wat aanrijdingen al voorkomen kunnen worden, denk ik.


*btw, ik moet dit nu even afkloppen allemaal.. *



Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:41

ik heb altijd m'n gordels om.. is er ingebracht met lessen, als eerstewat ik moest doen.. dat doe ik inmiddels automatisch.
Maar dat heeft ff niets te maken met iemands rijstijl en evt. hieruit voortvloeiende ongemakken..
Hooguit helpen ze je bij een harde smak ( of juist niet..!).

Ik houd ruim voldoende afstand, afhankelijk van de situatie, en kleef niet.
Hooguit geef ik in een drastisch geval een hint dat rechts ook een stuk asfalt is neergelegd, waar ook op gereden mag worden.
Dit doe ik niet door iemand van de weg te rijden, zoals de bekende "stoere verlaagde- golf-gti-rijders -met herrie eruit" wel doen.

Ik ben van mening dat ongelukken voor een heel klein deel worden veroorzaakt door evt. te hard rijden, vaker komt het in eerste instantie toch door niet/niet goed kijken en niet goed inschatten.

Je hebt ook mensen (vaak ouderen) die je eerst 5 minuten ziet staan kijken.. en denken.. Verward " 't ken net..".
En dan na die tijd, als je inmiddels dus erg dichtbij bent genaderd.., besluiten dat ze toch wel de weg op kunnen..

Frusty Boos! Frusty

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Domi_94, Kimmej, Lizzy__87, LWDaisy, nimbletje, Nouki_poek, Nustice, Sanne_com, veerledec, VuurVleugels, xJolijn en 126 bezoekers