Hoe serieus moet je stalken nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Hoe serieus moet je stalken nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 16:45

Hoe serieus moet je dan nemen? Wat moet je doen?
Voordat ik met mijn ex kreeg reed hij 86x per dag door de straat, ik vond het toen leuk... de aandacht. Toen wij wat kregen bleef hij 86x door de straat rijden, in het begin was het nog leuk, maar het werd een verplichting en ik voelde me behorlijk geremd in mijn eigen privacy! Nadat ik het uitgemaakt heb, blijft hij langsrijden. Hij bezoekt de kroeg waar ik kom, hij smste dat hij me niet kan laten gaan want hij houd nog van me! Hij rijd voorbij mn huis, mn werk, en volgens mij ook voorbij mn paard! Zitik in het huis van iemand anders om op tepassen, rijd hij ook voorbij ondertussen naar binnenkijkend.

Dat hij mij niet los kan laten dat snap ik wel, ik ga geen smsje oid. sturen want dat is voor hem de aanleiding om weer volledig te gaan smssen ookal ga ik daar niet op in!

Moetik hem maar blijven negeren? Ik vermijd hem al, onlangs sprak ik hem omdatik de voordeur vna mijn "logeerhuis" uitstapte en hij daar aan het werk was.... En toen kon ik moeilijk doorlopen!

Ik voel me er niet echt prettig onder, omdat ik het idee heb dat hij mij nog helemaal volgt, via via dan!

Maar aan de andere kant... hij kan mij dus niet loslaten. Ergens probeert hij het wel, hij rijd niet meer dna noodzakelijk langs. (zijn maat van zn werk woont bij mij in de straat en die moet hij iedere dag afzetten en ophalen)

Wat nu...? Verward

[edit:BartVB]Titel[/edit]

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:52

blijven negeren! En als je hem weer eens tegenkomt en hij wil met jou praten gewoon stug blijven vertellen dat je hem niet meer wil en of hij wil ophouden met sms'en en voorbij rijden... Als hij bijvoorbeeld steeds verder gaat met bijvoorbeeld aanbellen ofzo dan misschien even naar de politie gaan...

En als je je nu al niet meer veilig voelt dan al gaan. Ik weet niet of ze dan al wat doen maar het is het proberen waard. Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 17:31

ik voel me nog wel veilig, want ik weet dat hij niks van lichamelijk geweld (want klinkt dat groot) zal doen.... maar ik vind het niet prettig dat hij me nog steeds blijft remmen in mijn privacy!

Tijdens onze relatie (duurde niet lang hoor) merkte ik dat ik ergens bang van hem was, als ik iets ging vertellen wat ik wilde doen, of ging doen, of was wezen doen, merkte ik dat ik het niet durfde ... bang dathij zou uitbarsten, terwijl hij helemaal niet agressief is.... heel vreemd. Hij intimideerde me! Hij was best groot en gespierd.... (bouwvakker...) en dat beangstigde (misschien ookwel door andere dingen die ik meegemaakt heb!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:00

Sorry dat ik het zo zeg, maar het klinkt eerder als een heel bezitterig mannetje om er zeker van te zijn dat je niet vreemd gaat. Wees blij dat je er vanaf bent. 1 advies: niet blijven negeren, maar een keer afspreken, over twee weken. En dan dit bespreken. Zeg hem maar dat zijn gedrag ziekelijk is en niet gezond. Niet ruzie maken ofzo, maar gewoon vragen wat hij er zelf van vind. Zeg hem ook maar dat als je een nieuwe vriend zal hebben, dat je dat hem zelf zal vertellen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:23

Esmee schreef:
ik voel me nog wel veilig, want ik weet dat hij niks van lichamelijk geweld (want klinkt dat groot) zal doen.... maar ik vind het niet prettig dat hij me nog steeds blijft remmen in mijn privacy!


Laat je niet remmen in je privacy dan! Je hebt niks meer met hem te maken, vergeet het (probeer het). Het volgen van jou kost hem tijd, energie en moeite, maar het is niet jouw probleem! Als je hem links laat liggen en lekker verder gaat met je leven zal hij er vanzelf genoeg van krijgen!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:07

wat je ook kan doenis,als je een beetje vaste tijden hebt wanneer hij langs rijdt...

zorg dat je met een good-looking-guy op straat loopt en dat het er erg behoorlijk klef uitziet....

goeie afknapper voor hem... zo heb ik het een keer gedaan,werkte erg goed..... en anders vind ik de tip van prima ook erg goed! maak het hem duidelijk,neem desnoods een ander nr... succes er mee

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 21:04

dat wasik al van plan, als ik in de kroeg sta, om dan met een jongen ff te sjanzen en lekker te kleven.... (maak ik trouwens niet alleen hem mee gek Haha!)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:38

Linussss, praat met hem, al is het over de foon. Zeg hem dat je er gek van word en dat ie er per direct mee moet stoppen, dit kan zo echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:14

Wow, dit is een uniek moment, ik ben het met Prima eens. Praat met 'm, zeg wat je dwars zit. Misschien heeft íe wel helemaal niet door wat íe je aandoet.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 16:37

sonja.. hoezo uniek? Lachen
Het is misschien ook wel beter om met hem te praten, maar ik vrees dat dat hem in eerste instantie alleen maar hoop geeft en daarna zal het wel kelderen.... Maar volgens mij heeft hij het ook niet door wat het tocvh weer in mij losmaakt, ik dacht dat het uitmaken van een relatie niet zoveel in je los zou maken, maar ik ben er toch nog redelijk geraakt van!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:42

uniek, nou misschien vind sonja mij wel 'controversieel'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:34

Is wel heeeeeel erg netjes uitgedrukt Prima Haha! Zo netjes ben ik nou ook weer niet... *LOL*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:38

Ik ben ook heel netjes! *LOL* ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:40

Als ik jou was zou ik wel per dag een lijstje gaan bijhouden hoe vaak hij langs komt, sms stuurt, belt, enz...
Als hij dan op een gegeven moment echt hinderlijk of agressief wordt heb je een soort "voorgeschiedenis" die je evt. aan de politie kan overleggen bij een evt. aangifte van belaging (zo wordt stalking in het wetboek van strafrecht genoemd Haha! )

Succes ermee.