Problemen met VISA kaart, iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Problemen met VISA kaart, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:59

We hebben sinds een jaar een Visa credit card. Handig voor op vakantie...
Een tijdje geleden heeft Maur via internet wat gekocht en dus betaald met de Visa.
Nu kregen we opeens deze maand een belachelijke rekening. Er staat een bedrag van 650 euro open van allemaal bedrijven die we niet kennen. we hebben meteen een brief gestuurd naar Visa met het verzoek de kaart meteen te blokkeren en dat we niks hebben gekocht bij die bedrijven.
Gisteren kregen we een brief terug van Visa, 1 bedrag was ongedaan gemaakt maar de andere bedrijven stonden niet als fraudeurs bekend dus dat werd eerst verder uitgezocht...Niks over het blokkeren van de kaart.
Vanochtend maar met visa gebeld, ze willen de kaart niet blokkeren voordat ze meer weten. En je moest maar niet via internet betalen met je visacard want dat was niet veilig. Op de internetpagina van Visa staat duidelijk hoe je met visa op internet moet betalen...
We sturen maar weer opnieuw een brief. Ik denk dat de kaart gehackt is oid.
Drie maanden geleden was er ook zomaar een bedrag afgeboekt en een dag later weer teruggeboekt maar door het koersverschil was het bijna 10 euro minder. Volgens visa een vergissing en dat is toen ook na een brief goedgemaakt. Ook al raar eigenlijk.
Wie weet wat we nu nog kunnen doen want ik vind het echt belachelijk dat Visa op ons verzoek de kaart niet wil blokkeren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:36

Neem een EC/MC.
Werkt veel beter! AE schijnt ook wel ok te zijn. Over Visa heb ik meer verhalen gehoord.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:32

Een vriend van ons heeft ooit 1x met zijn creditcard via internet betaalt. Een paar maand later kreeg hij een rekening van 4000 gulden van cd's, hotels, kroegen, etc etc etc. Was dus gehackt en anderen hebben een flink feestje gebouwd van zijn geld.
Helaas pindakaas.
Hij heeft hem toen wel direct laten blokkeren.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:34

Meteen opbellen en laten blokkeren die hap. Totdat die bedrijven kunnen bewijzen dat jij daadwerkelijk een handtekening gezet hebt ed ben jij degene die gelijk heeft (behalve bij een (hotel)reservering, weet ik uit ervaring... grrrr)
Er meteen achteraangaan en volhouden.... zoek maar eens hier op bokt op 'Interpay'... wat een ellende ik daar wel niet van heb gehad.... uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen omdat ze bij Interpay 3 maanden bezig geweest zijn met mijn klacht en toen de verkeerde afboeking behandeld hebben Boos! Niet zo snugger die jongens. Verder: noteer wanneer je naar Visa gebeld hebt, met wie je gesproken hebt en welke toezeggingen je gedaan zijn. Bewaar je bonnetjes ed van de afboekingen en alle belangrijke brieven. Dat heb ik ondertussen wel geleerd met die stomme creditcards. En ohja, heeele goed de algemene voorwaarden doorlezen want soms staat daar iets heel anders in dan wat ze jou aan de telefoon vertellen Boos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:35

Overigens ben ik met mijn creditcard verzekerd voor misbruik, wanneer hij gestolen wordt (of gehackt?) dan ben ik voor 100 euro zelf aansprakelijk geloof ik. Ik heb een postbankcard, weet niet of dat bij VISa ook zo is!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:56

Artikel 10 Betwiste betalingen
10.1 Visa Card Services is niet aansprakelijk voor gebreken aan de geleverde goederen of diensten. De Card-houder dient zich in deze gevallen tot de Visa Acceptant te wenden. Indien de Card-houder recht heeft op gehele of gedeeltelijke terugbetaling, dan zal de Card-houder dit uitsluitend accepteren in de vorm van een door de Visa Acceptant ondertekende Visa-creditverkoopwissel.

10.2 Als de Card-houder een betaling (geheel of gedeeltelijk) bij een Visa Acceptant op andere gronden dan onder artikel 10.1 genoemd betwist, dient de Card-houder dit binnen drie maanden na datum van het rekeningoverzicht waar de betwiste betaling op vermeld is, schriftelijk aan Visa Card Services kenbaar te maken. Indien de Card-houder binnen veertien dagen na datum van het rekeningoverzicht Visa Card Services heeft geïnformeerd, zal het bedrag, onder voorbehoud, op de Visa Card gecrediteerd worden, waarna een onderzoek volgt ter beoordeling of de klacht al dan niet terecht is. Na het verstrijken van de termijn van veertien dagen wordt eerst het onderzoek ingesteld voordat Visa Card Services, bij terechtheid van de klacht, het bedrag zal crediteren. Na de periode van drie maanden geldt de inhoud van de rekeningoverzichten als door de Card-houder te zijn goedgekeurd. Visa Card Services is bevoegd na deze termijn rekenfouten te herstellen.

10.3 Tegenover de Card-houder strekt een door Visa Card Services getekend uittreksel van de administratie tot volledig bewijs, behoudens door de Card-houder geleverd tegenbewijs

Artikel 11 Verlies, diefstal en misbruik11.1 De Card-houder dient verlies of diefstal van de Visa Card en/of de pincode onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 24 uur, na het voorval te melden bij Visa Card Services en de politie. Indien uit het rekeningoverzicht een redelijk vermoeden van misbruik van de Visa Card blijkt, anders dan als gevolg van verlies of diefstal, dient de Card-houder dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen drie dagen na datum van het rekeningoverzicht, telefonisch aan Visa Card Services te melden. De Card-houder dient de melding onverwijld schriftelijk aan Visa Card Services te bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:06

Laura schreef:
Artikel 10 Betwiste betalingen

10.2 Als de Card-houder een betaling (geheel of gedeeltelijk) bij een Visa Acceptant op andere gronden dan onder artikel 10.1 genoemd betwist, dient de Card-houder dit binnen drie maanden na datum van het rekeningoverzicht waar de betwiste betaling op vermeld is, schriftelijk aan Visa Card Services kenbaar te maken. Indien de Card-houder binnen veertien dagen na datum van het rekeningoverzicht Visa Card Services heeft geïnformeerd, zal het bedrag, onder voorbehoud, op de Visa Card gecrediteerd worden, waarna een onderzoek volgt ter beoordeling of de klacht al dan niet terecht is. Na het verstrijken van de termijn van veertien dagen wordt eerst het onderzoek ingesteld voordat Visa Card Services, bij terechtheid van de klacht, het bedrag zal crediteren. Na de periode van drie maanden geldt de inhoud van de rekeningoverzichten als door de Card-houder te zijn goedgekeurd. Visa Card Services is bevoegd na deze termijn rekenfouten te herstellen.


Tssj, als ik het goed begrijp had Visa gewoon alles meteen moeten crediteren want we hebben meteen de dag dat we de rekening kregen gebeld en de volgende dag de brief opde bus gedaan...

Bedankt Laura!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:00

yupz, vertel ze dat ook maar aan de telefoon. Je krijgt vaak van die muppets die dat toch als bijbaantje doen en voor je het weet heb je een toezegging. Gngagna kan je ze later lekker op pakken! Enige nadeelis het 'onder voorbehoud' dat er bij staat Extreme duivel