Advies gevraagd: vriendin met anorexia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Advies gevraagd: vriendin met anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 10:57

Hi,

Ik hoop dat ik dit onderwerp in het goede forum heb gezet. Ik zit met een 'probleem' waar ik eigenlijk niet uitkom.
Ik ben zelf niet eens van de lichste personen en ik ben dus af en toe aan het lijnen. Gisteren weer serieus begonnen om er een aantal kilo's af te krijgen op langere termijn.

Het is niet zo dat ik een dieet volg, maar gezond eten en niet snoepen. Het is een kwestie van je eetpatroon aanpassen. Maar het gaat nu niet over mij in dit geval.

Een vriendin van mij heeft anorexia, hoewel ze dit woord nooit daadwerkelijk uitgesproken heeft. Wel geeft ze toe dat ze problemen heeft met eten, etc. Ze is ook erg mager. Nu zijn er natuurlijk zat slankere mensen die ook niet fijn in hun vel zitten en ook willen lijnen. Alle respect voor iedereen, maar zij heeft een eetprobleem. Gooit de inhoud van haar maag in de wc, darmen die niet werken, afweersysteem is nihil, niet meer ongesteld zijn, lichamelijk zwak en toch veel willen sporten. Een kick krijgen van het hongergevoel en jezelf niet mooi genoeg vinden (minderwaardigheidscomplex). Het ging een tijdje redelijk en het eten ging ook weer (vergat eerder gewoon om te eten).

Ik vind het erg vervelend om het zo zo openbaar neer te zetten hier, maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik lees altijd erg goede adviezen van iedereen, duzzz En ik wil haar toch proberen te steunen op een of andere manier. Of in elk geval ermee om te kunnen gaan als ze er weer over spreekt of wat dan ook.

Omdat ze van mij weet dat weer van plan was om te gaan lijnen, geeft ze aan ook even mee te gaan lijnen. Ze zit niet lekker in haar fel, ook al is iedereen blij dat ze een beetje bijtrekt.
Boos!
Ik weet dus weinig van dit soort eetziektes af. Dus ik ga de diverse sites op informatie na, maar hebben jullie hier ervaring mee. Tips, hoe moet ik hiermee omgaan, wat moet ik zeggen. Behalve natuurlijk er tegen ingaan en duidelijk maken dat het echt NIET goed is waarmee ze bezig is. Helaas moeten ze zelf tot deze inkeer komen, maar het is een heel gevecht. Kan ik mij zo voorstellen.

Als iemand mij kan helpen, info, tips, advies. Alles is welkom, PB anders even. Ik zal geen 'namen' gebruiken, etc. Lips are sealed

Ik sta echt met mijn handen in het haar en ik weet echt niet goed hoe en wat.
Huilen
Alvast big THX!



Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 11:19

Dank je. Ik ga zeker even lezen. Ik was toen op vakantie, vandaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__, Mar_M, YandexBot en 166 bezoekers