bloedgeven in de baas z'n tijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:54

Jep, je baas moet je hiervoor vrij geven. Ik ben afgelopen vrijdag ook in baasjes tijd gegaan, gewoon geklokt met doktersbezoek. Aangezien ik erg veel last heb van "gewoon" bloed geven, ga ik per december over op plasmaferese. De 1e keer plasmaferese heb ik nu in mijn eigen tijd (vrije dag) maar ik ben niet van plan mijn eigen tijd er nog meer voor op te offeren. De volgende keer zal wel een vrijdagmiddag worden (lekker eerder vrij en met een boekje op zo'n heerlijk bedje liggen.
Ik geef echt graag bloed, je wordt zelf helemaal nagekeken en mensen worden er nog beter van ook!!!

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:13

germie schreef:
verdient niets, het kost je alleen tijd en bloed.
Je moet 100 vragen invullen, zecontroleren je bloeddruk en meten je hb (gehalte rode bloedcellen) is alles goed bevonden dan mag je bloed geven, tappen ze 430 ml af. Kost in totaal 20 minuten ofzo. En als het niet goed is, dan hoor je het achteraf wel (stel je voor dat ze opeens pfeiffer vinden ofzo).


20!!!! Minuten???? Jeetje, wat zijn jullie langzaam. Sorry dat het er zo botjes uitkomt, maar ik geef 500 ml in hooguit 7 minuten, mijn persoonlijk record is 4.37 minuten, en daarmee zat ik 2 seconden onder het record van de bloedbank…

Ik ga nu die plasmaferese doen, omdat ik dan vaker kan gaan en zo meer mensen kan helpen.

Prima, het kost je alleen je tijd en je bloed, net wat hierboven gezegd wordt, maar denk eens aan al die mensen die je kan redden met jouw halve litertje.
Het is ook heel goed voor je lijf, zo wordt je milt en je beenmerg goed aan het werk gezet en je krijgt een hele keuring vooraf!

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:30

Oh, bedoel je het zo? Dan kan het een heel eind kloppen. Ik dacht al, zo lang erover doen om bloed te tappen, dan is heel je naald al dichtgestold…

Op die vragenlijst kan je meestal standaard op alle vragen Nee antwoorden. Meestal heb ik niets raars, de laatste keer (afgelopen vrijdag) heb ik er wel op gezet dat ik in shock was geraakt na de laatste keer, en of ze daar rekening mee wilden houden. Dat hebben ze perfect gedaan!
Naderhand nog een kopje thee of koffie met ene stukje ontbijtkoek en je kan er weer tegenaan!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:10

Margreet"]
[quote="Katrien schreef:
Ik heb namelijk schijnbaar moeilijk vindbare aders en heb in het ziekenhus al meerdere keren gehad dat ze onderhuids gaan wroeten, dat vind ik niet prettig en dan heb ik weken een blauweplek.


Zoiets heb ik ook. Heb blijkbaar ronde bloedvaten ofzo, dus als de naald erop schampt rolt het vat opzij, maar als je te hard prikt om dat op zij rollen te voorkomen dan schiet de naald er aan de andere kant weer uit: au, vat lek, blauwe plek.
Ik heb 3x bloed gegeven, 3x 2 blauwe plekken en veel gekloot en toen was ik het wel zo zat! Ik doe het dus niet meer, laat alleen nog maar bloedprikken als daar medische noodzaak toe is, vrijwillig doe ik het niet meer, hoe nuttig het ook zou zijn, ik heb namelijk bloedgroep O, universele donor.
[/quote]

Volgens mij heeft iedereen RONDE aders, ik heb nog nooit iemand gezien met vierkante.... Waarschijnlijk is je aderwand stugger dan normaal. Ik denk dat je dat bedoelt. Dat komt een heel stuk waarschijnlijker over dan ronde aders.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:33

jajaja, je weet het weer beter....

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, Appeltje00, ComscoreBot, FCSA, JitskeJeldau, mriek1990, speedfiets_2 en 193 bezoekers