Duur tussen aanvragen huurtoeslag en eerste uitbetaling?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Duur tussen aanvragen huurtoeslag en eerste uitbetaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-12 00:02

Beste bokkers,

Aangezien de website van de belastingdienst hier geen eenduidig antwoord geeft hierbij de vraag: hoe lang duurt het voordat jij je eerste uitbetaling van je huurtoeslag kreeg nadat je de aanvraag hebt gedaan? Op de site van de belastingdienst staat wel dat het 8 weken duurt voordat de aanvraag is verwerkt, maar er staat niet bij wanneer er dan ook daadwerkelijk voor het eerst wordt uitbetaald. En krijg je dan ook meteen je betaling met terugwerkende kracht? En is dat dan vanaf het moment van aanvraag (bijvoorbeeld 10 januari) of per de eerste van de volledige maand (in dit geval vanaf 1 februari)? Ik ben dus min of meer opzoek naar "ervaringsdeskundigen", die zelf al een keer toeslag hebben aangevraagd en toegewezen gekregen.

Brand los zal ik zeggen. Alvast bedankt voor de antwoorden!



s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Duur tussen aanvragen huurtoeslag en eerste uitbetaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-12 13:14

Zo te zien heb je dus binnen die 8 weken het geld ook ontvangen? :) dat is goed om te weten! :j

Ik neem aan dat het voor zorgtoeslag dan ook geld, immers, het gaat via dezelfde instelling. Maar helemaal zeker weet ik het niet omdat het al ruim 3 jaar geleden is dat ik aan heb gevraagd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Axxy, BLEXBot, Blijgeestig, boeflover, Dana02, Eve_16, FransienE, GoogleAdsense, HELder, Jolantje246, lindo, Lynn_Nikita, M_Vainqueur, Muisssx, Roosch, SemrushBot, Steenbok12, Tellie, thequeensmum, Zebrastreep en 62 bezoekers