Seriemoordenaars

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:47

Maartentje schreef:
Volgens mij gaat er vaak bij zulke types iets mis in hun jeugd ofzo.
Dat ze daardoor zo worden.


Ik denk dat het erin zit en er door een bepaalde trigger inderdaad uit komt. Maar dus wel aangeboren en niet zo zeer aangeleerd, al zou dat natuurlijk ook mogelijk zijn :). Sommige personen zijn ook van jongs af aan gewoon puur sadist.

Cavaliere schreef:
_San87_ schreef:
Ik ken het boek waar je het over hebt (Mefisto-club) en het is inderdaad een interessant en goed geschreven thriller (sowieso ben ik wel Tess Gerridzen fan).

Overigens geloof ik niet in God, dus je uitleg over de gevallen engelen is voor mij bullshit en daar geloof ik dan ook niet in :). Wel geloof ik in iets dergelijks als ik boven heb uitgelegd (hersenafwijking/aangeboren voorkeur, iig iets waar je zelf 'niks' aan kan doen, het is een aangeboren behoefte).

( ik ben ook Tess Gerritsen fan)

Ik geloof zelf ook niet in god, het ging mij ook eigenlijk om de onderstreepte tekst omdat dat nog een soort van herkenbaar klinkt, echter heb ik het verhaal over de gevallen engelen en dergelijke wel bijgeplaatst omdat dat ook bij het boek van Henoch hoort.


Ik snap je :).


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:47

Cavaliere schreef:
Yamcha schreef:


Ik ken dit verhaal, maar ik denk dat het een ontkenning is van hoe slecht mensen kunnen zijn. Het is meer iets om de diepste slechtheid van mensen niet onder ogen te hoeven zien. De echte gruwel is namelijk niet dat het monsters zijn, de gruwel is dat het één van ons is.


Dat is idd een gruwel, al vind ik het idee dat we het monster niet kunnen herkennen omdat het er zo uitziet als wij ook gruwel.. echter is dit voor mij speculeren want ik weet gewoon niet waarom die mensen zo zijn, en waarom ze die dingen doen.

Dat zou denk ik net zo zijn als dat je iemand vraagt 'waarom ben jij homo?' of 'waarom ben jij autist?'. Ik denk niet dat psychopaten kunnen verklaren waarom ze zo zijn.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:52

manzano schreef:
Niemand kiest voor psychiatrische "afwijkingen" (bedoel ik niet zo hard als het klinkt) in principe.
Maar zijn ook wel degelijk mensen die gewoon echt intern "slecht" zijn en dus niet een afwijking hebben in die zin.


Ik denk dat intern 'slecht' zijn dus wel een 'afwijking' is :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:58

Yamcha schreef:
_San87_ schreef:


Ik denk dat intern 'slecht' zijn dus wel een 'afwijking' is :).

Heb je "the Wave" gezien?

Ik denk niet dat dat zo is. Ik denk dat ieder mens zijn geweten het zwijgen op kan leggen, dat ieder mens vreselijke dingen kan doen zonder schuldgevoel, als de omstandigheden er maar naar zijn........


Ja, die film heb ik inderdaad gezien. Daar speelt de factor van groepsdruk ook weer mee. Maar ik denk, nee, ik weet wel zeker, dat ik niet in staat ben in koelen bloede een vreemde van het leven te beroven. En over die groep mensen hebben we het dus wel. Moordenaars die om de kick, omdat ze zo zijn, mensen van het leven gaan beroven.

En ja, ik denk ook dat mensen zo gemaakt kunnen worden, maar ik denk ook zeker dat het sadistische in veel gevallen aangeboren is.

manzano schreef:
_San87_ schreef:


Ik denk dat intern 'slecht' zijn dus wel een 'afwijking' is :).


Tja dat is hoe je het bekijkt.... als je de mens van nature niet-slecht acht is het idd een afwijking.
Zelf zie ik het niet iets als een biologisch iets. Ik denk dus dat mensen intern gewoon slecht zijn zonder dat het iets erfelijks is of bijv. iets uit hun jeugd.

Daarom heb ik afwijking tussen haakjes gezet :D. Het past niet binnen het sociaal gerespecteerde, vandaar.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:39

Idd, Vuurneon, een seriemoordenaar heeft wel een bepaalde 'doelgroep', maar verder is het totaal willekeurig, het maakt kennelijk niet uit of die persoon een bekende van de moordenaar is of niet.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:41

Somebitch schreef:
Dat experiment ken ik ook. Heb de film ook meerdere malen gezien. Erg interessant. :j

Heb net de film van aileen gezien. Best heftig als je weet dat het waar gebeurd is. Ik raad je wel aan je eerst in haar te verdiepen en dan pas de film te kijken.
Mijn vriend vond er niks aan. :+


Waarom eerst erin verdiepen? Monster is al geweldig zonder dat je ook maar iets van Aileen afweet :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:06

Quellian schreef:
Richard Ramirez (The Night Stalker), ook een mafkees... heb eens een interview met hem gezien, de rillingen lopen over je rug.

Ik kijk vaak op http://www.writeaprisoner.com bij de moord/doodslag daders en met google kom je een heel eind. Dan zie je een lief lachende vrouw op een foto en kom je er via google achter dat ze bv haar 4 kinderen heeft vermoord op een zeer onprettige manier.


Maar... Wat verwacht je dan als je bij de moord/doodslag daders kijkt :+?

Het is wel fascinerend om te lezen/zien hoeveel er over Elisabeth Báthory is gescheven/verfilmd.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:53

Quellian schreef:
Nou _San87_, een kogel door iemands hoofd is niet netjes, maar accuzuur in aderen spuiten is dan iets waar ik met mijn hoofd niet bij kan ;)


Het was ook niet echt serieus bedoeld hoor, mijn opmerking :)). Ik moest gewoon even gniffelen toen ik je post las, alsof je oprecht verbaasd was dat die vrouw een moordenaar is :P.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:15

Ook in de middeleeuwen en eerder had je wel sadisten hoor :D. Vlad Dracula moordde echt voor zijn plezier ook.

Fascinerend persoon, net als Elisabeth Báthory.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:49

vuurneon schreef:
Hoofden op spiesen buiten :j haha, jammie :D


Niet alleen hoofden _O-. Hele lichamen aan de spies. Vlad stond bekend om het spietsen van mensen. Maar ook dieren :+.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:04

Leedvermaak :). Iedereen heeft het in meer of mindere mate.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:15

vuurneon schreef:
Nou, ik vond het geen leedvermaak maar ziekelijk gedrag. Aanmoedigen tot de dood vind ik wel erg ongezond gedrag.

Leedvermaak is wat humoristisch, iemand aanmoedigen om ter aarde te storten is sadistisch.


Maar voor sadisten dus de ultieme vorm van vermaak :). Leedvermaak is een heel veel omvattend woord.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

maai_ke schreef:
Oh ik vind dit wel een zeer interessant topic. Werkte met psychogeriatrische bewoners, met name ouderen met dementie en een enkele psychogestoorde, denk aan schrizofrenie. Zulke dingen vind ik zeer intressant, wat drijft iemand tot een daad of daden? En wat is de psyche erachter?

Ben wel benieuwd naar meer informatie over Vlad de Spietser en gravin Dracula?


Op wikipedia (Engelse versie) staat heel uitgebreid veel informatie met bronverwijzing. Aanrader.


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:37

Als mijn kind mij serieus met de dood zou bedreigen, dan ging het naar een gesticht.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:37

Sneeuwmaan schreef:
Een interessante documentare http://www.youtube.com/watch?v=QywKy2VF1pA&NR=1&feature=endscreen

Verhaal van Jeffrey Dahmer een seriemoordenaar uit amerika.


Bedankt voor de link :D. Wel een lang filmpje, dus eerst even helemaal laden en dan ga ik hem kijken. Ik ben benieuwd.

Mowoah schreef:
terlygert schreef:
Joyce_: Laatst had ik ook een gesprek met iemand over het ontstaan van bepaalde stoornissen. Vraag me ook echt af welke factoren hier een invloed op hebben. Veel ontstaat natuurlijk al gedurende de zwangerschap, maar waarom gebeurt dat en door welke factoren wordt dit gestimuleerd? Dat is echt interessant (en misschien ook erg handig om te weten).


Verschillende stoornissen hebben verschillende oorzaken.
Vaak zijn ze genetisch bepaald, inderdaad al ontwikkeld tijdens de zwangerschap (denk aan neurotransmitters in de hersenen). Het verloop van de stoornis is bij iedere persoon verschillend, omdat iedere persoon andere levensovergangen, ervaringen, omgevings-, gezins- en opvoedingsfactoren heeft. Het is bekend dat deze factoren bijdragen aan het verloop van de stoornis. Zo pleegt bijvoorbeeld niet elke psychopaat delicten. Toevallig heb ik het afgelopen jaar een minor gedaan met betrekking o.a. tot reclassering, forensische psychopathologie en criminologie dus heb me er in verdiept. :)



Net als dat niet alle pedofielen pedoseksueel worden :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:10

Ik ben nu die docu over Jeffrey Dahmer aan het kijken (ben nog niet zo ver) en het valt me op dat hij een hele normale en liefdevolle jeugd heeft gehad.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:40

Joyce_ schreef:
Inderdaad San. Die fascinatie voor beestjes had ik bijvoorbeeld ook en ik ken legio kinderen die als kind ook verlegen of sociaal niet zo vaardig waren. Ik vraag me af in hoeverre dat echt voortekenen zijn geweest van wat later zou gebeuren, of dat het gewoon 'normale' kindereigenschappen waren..

Ben nu deze aan het kijken, een interview met een seriemoordenaar. Weet nog niet of het wat is, maar is ongetwijfeld interessant:
http://www.youtube.com/watch?v=p3W5uKJnnFA
Niet kijken als je op de een of andere manier een rotdag hebt gehad of anderszins geïrriteerd bent, want zijn ooggeknipper kan je dan wel eens zo gaan irriteren dat je zelf moorden gaat plegen. Pffff how annoying.


Die bewaar ik voor morgen :D. Deze docu is drie kwartier, tegen de tijd dat hij afgelopen is, is het elf uur en ik wil graag op tijd slapen voor de verandering.

En inderdaad, een deel van zijn jeugd komt mij ook bekend voor, ik was vroeger ook verlegen, wel gewoon goed sociaal, maar wel heel verlegen en ik had ook een fascinatie voor beestjes. Ik ontleedde ook dode dieren in de tuin en zo. Volgens mij sloeg het bij hem om zodra zijn ouders gingen scheiden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:20

Docu afgekeken. Interessante man die Dahmer. Jammer dat hij vermoord is, als hij geleefd had, zou hij een interessant studieobject kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 16-01-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:39

Joyce_ schreef:
Die andere docu, interview met een seriemoordenaar, heb ik afgezet. Vond het een nare man om naar te luisteren (en kijken!!!) en alles ging zo langzaam, kon hem niet afkijken.. := Maar wie weet voor anderen toch wel interessant..

Perfume heb ik laatst een stukje van gezien, die lijkt me wel gaaf! Se7en vond ik heel bizar, brr..


Is dat die wat je net gepost hebt? Die wil ik morgen gaan kijken, ik ben benieuwd :D.

Perfume, Se7en en de Hannibal Lecter trilogie zijn goed :j.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:49

arans schreef:
Bizar.

Hanibal lector is trouwens geen triologie maar er zijn in totaal 5 films van uitgebracht. maar in de eerste speeld dinges niet dus die teld niet :P


Het is de Hannibal Lecter trilogie, of je dat nu leuk vindt of niet (zo heet de bundel boeken the Hannibal Lecter omnibus en bevat deze drie boeken). Dat the Hobbit wordt uitgebracht, maakt Lord of the Rings niet ook opeens een vijfluik :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:37

IKbenEllen schreef:
arans schreef:
Bizar.

Hanibal lector is trouwens geen triologie maar er zijn in totaal 5 films van uitgebracht. maar in de eerste speeld dinges niet dus die teld niet :P

Dinges heeft volgens mij alleen in Silence of the Lambs gespeeld (weet niet of je Jodie Foster of Anthony Hopkins bedoelt). In ieder geval niet in Manhunter, Red Dragon en Hannibal Rising (die laatste kon ik niet eens aanzien zo slecht)

Manhunter is wel grappig, Silence of the Lambs meets Miami Vice :D


Sir Anthony Hopkins speelt in alle drie de films, in Red Dragon wordt de hoofdrol vertolkt door Edward Norton, in Silence of the Lambs door Jodie Foster en in Hannibal door Julianne Moore :).

Leuk detail, Ralph Fiennes (Voldemort) speelt Francis Dollarhyde, de seriemoordenaar in Red Dragon.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:46

Fiffill schreef:
Het idee achter seriemoordenaars is dat ze meerdere moorden plegen en dat kan alleen als ze er niet uitgepikt worden :+ dus nee, dat lijkt me sterk ;)


Nou ja, eigenlijk minimaal twee met een aantal randvoorwaarden :+.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:52

Fiffill schreef:
Ach ja, mensen op bokt vonden mijn tekeningen/foto's ook vaak 'eng', ik ben toch echt geen seriemoordenaar hoor. :') Ik denk dat dat echt heel lastig te bepalen is zeker voor de doorsnee persoon. Denken "hier gaat het mis" zullen er veel niet eens, die zullen er niks raars aan vinden anders moorden ze niet... zal niet bij alle zo zijn misschien, maar die mensen denken niet zoals de gemiddelde mens :n

_San87_ schreef:


Nou ja, eigenlijk minimaal twee met een aantal randvoorwaarden :+.


Dat zijn toch meerdere moorden? :+


Nah, ik denk bij meerdere moorden niet aan twee :'). Dat zijn er een paar. Meerdere is imo drie of meer :+. Maar goed, dan nog, ook seriemoordenaars worden gepakt, dus wie weet staat er ooit een bokker terecht :7.

Laten we hopen van niet, though.

Gelukkig is niet iedereen die niet denkt als de gemiddelde mens een seriemoordenaar zeg... Anders zouden we overspoeld worden door moorden :+. Het lijkt me echt rete interessant een keer een moordonderzoek van dichtbij mee te maken :oo.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:00

Ik denk niet dat je merkt dat iemand een seriemoordenaar is tot je het slachtoffer bent of zo.

Best creepy.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:04

Als je weet te ontsnappen niet :7. Dat is de reden dat Jeffrey Dahmer is gepakt. Er weet er altijd eentje te ontsnappen uiteindelijk :+.

Of je bent als moordenaar zo dom je daden te filmen en deze op internet te zetten :+.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _Madelon, _Mir, AhrefsBot, aliida, AngeliqueB, Ann, Appeltje00, glenmore, kosseh, maaaikkee, ManonGrr, Mariett, Mizora, mvdende, Nikkii026, NinaCharlie, Pellelilly, rozebadeend, TessaxQuincy, TheNovelist, xxmichellexx, YandexBot, Zebrastreep en 53 bezoekers