Seriemoordenaars

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:06

Bij hem was het een specifieke opleiding, ik doe ook de sociale kant (gedrag en maatschappij studie, met stukje experimentele kant erdoor) overigens haha :P had graag forensisch psycholoog willen worden, maar dat was er nog niet toen ik begon te studeren :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-01-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:09

Geen idee, de rug heeft nu wel in het 2 of 3 jaar en vak toegevoegd over forensische psychologie.

Rechten heb ik ook overwogen haha :D is alleen bij 1 vak gebleven. Wel erg leuk moet ik zeggen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:13

Was er nog niet toen ik die keuzes moest maken helaas! En ook te ver weg haha :P
Maar goed, ik zie wel waar ik terecht kom. Kan best zijn dat ik een braaf 9 tot 5 kantoor baan krijg hahaha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:17

Ik zou die serie moordenaars graag onder een scan willen leggen, met name de vrouwen. :j
En of bijvoorbeeld een Engel des doods echt verschilt van een andere seriemoordenaar.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:24

Iemand met een medisch beroep ipv de patiënten probeert te helpen, ze doelbewust laat hemelen door bijvoorbeeld een flinke dosis insuline in te spuiten. In hun ogen helpen ze de patiënt dan, maar in werkelijkheid is het moord.
Het is ook geen euthenasie te noemen, aangezien de familie en de patiënten zelf geen idee hebben van het gebeuren... Maar de engel des doods heeft een verknipt beeld van de werkelijkheid.

Nog erger zijn de gevallen die inspuiten en dan zelf het 'ontdekken' en dan de patiënt weer redden... Zo zijn ze de held. Maar goed, de Engels des doods vermoord met 'zachte' handen en nagenoeg onopvallend. Een verpleegkundige die iets inspuit in een patiënt in een ziekenhuis valt immers niet op.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-01-12 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:35

Zijn ook lastige zaken, want ze hebben toegang tot de medicatie en net als met lucia; bewijs maar eens dat het toeval is of met voorbedachte rade? Patiënten gaan immers wel vaker dood en er komen zoveel mensen aan het bed.
Zijn broeders des doods net zo als de zusters?

Yamcha, klopt; net als met zelfmoorden. Het zijn de mannen die kiezen voor de meest succesvolste en geweldadigste manier.
Al vind ik Aileen ook aardig mannelijk :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:38

Haha wij dunnen de mensen niet uit :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:31

Ik verwacht ook wel dat het foutje in de hersens ontstaat tijdens de zwangerschap, van een paar extreme moordenaars verdienen de ouders ook geen lintje. Stress, drugs, drank tijdens de zwangerschap is nou niet bepaald een succesnummer. Helemaal niet als het kind daarna ook nog terecht komt in een kansloze omgeving.
De engste zijn de intelligente mensen, die zijn sluw.
Maar je hebt ook mensen die later gewoon maf worden door een gebeurtenis of gekke denkwijze; engel des doods. Mensen met opleiding, functioneren normaal en denken dat ze iemand helpen. Overempathisch? Zitten ook mensen tussen die wel toerekeningsvatbaar waren, gewoon uit genot of verveling wat moorden. Tja, zijn zat mensen die kicken op sm, vrijwillig pijn lijden. Tja wij mensen zijn gekke wezens :) Misschien een ontsnapping uit het dagelijkse 'saaie' leven?

Overigens zitten er ook wel mensen met autisme in de tbs. Het treurige is dat het grootste deel niet meer kan terug keren en ook niet kunnen leven met zichzelf. Maar wat gebeurd er dan? Juist, zelfmoordwacht... Sneu. Gedwongen verder te leven omdat je brein je in de weg zit en er niets aan gedaan kan worden (even los van hun daden).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:49

Tbs is vreselijk voor die bepaalde groep.... Wij staan niet toe dat ze zichzelf van het leven beroven. Dus zitten ze in een speciale anti zelfmoordcel. Behandeling heeft geen zin bij zware autisten, niets eigenlijk. Nou dan zit je daar in je kamer zonder comfort. Dat is best treurig en voor de behandelaars ook erg naar. Is natuurlijk geen grote groep, maar ze zitten er wel degelijk.
Het is jammer dat daar geen euthenasie voor kan zijn of dat er niet even de andere kant op mag worden gekeken. Nee, je moet ze beschermen tegen zichzelf, maar ja...voor wat?
Tbs is inderdaad voor een hele grote groep wel een goede optie, in de vs ontbreekt het daaraan. De mental cells zijn niet echt therapie gericht. Je krijg je pillen en zit 'gezellig' met de meest uiteenlopende mensen in de recreatie. Jammer, want er is voor een deel zeker hoop!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:01

Daar verbaas ik mij ook over, niet dat ze zo mild zijn want tbs is allesbehalve mild. Veel komen er nooit meer uit, je bent al geestesziek dus je hebt al een achterstand. Nou, wat mild :+
Ik zou er echt graag een rondleiding willen, komt vast wel in het voorjaar weer :)


Ik geloof ook direct dat een jaar gevangenis voelt als een heel leven al, het idee dat je zelf totaal geen invloed hebt op wanneer je naar buiten kunt, iemand anders bepaald je ritme etc. Vreselijk. Heel terecht overigens natuurlijk. Maar zo makkelijk als een aantal mensen denken dat het is, valt toch vies tegen.
Mijn deur doe ik vrijwillig op slot! :)

Maar goed, het is goed dat er speciale plekken zijn!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:04

Jaren terug was hier ook een moord Onderzoek. Niet fijn om er uitzicht op te hebben... Wij kenden zowel dader als slachtoffer aangezien het buren waren.
Tja, denk je ook even je buurman op de koffie te vragen en voor je het weet verlaat je het huis in een lijkenzak.... Maar dat vond ik wel wat minder eng, omdat ze elkaar kenden. Het was geen willekeurig slachtoffer dus dat gaf mij toch weer een beetje veiliger gevoel.
Dat vind ik bij serie moordenaars zo freaky, t is vaak zo willekeurig... Net als die sluipschutters in Amerika toen, iedereen was potentieel slachtoffer buiten. Dat is eng.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:36

En het enge is dat dat experiment nog steeds werkt...

Ze hebben ook onderzoek gedaan met studenten, ene groep was gevangene de andere was bewaker. T is bizar wat macht zonder toezicht met mensen kan doen. Verklaarde ook waarom het in de gevangenis abu graib zo mis ging. In theorie zit in elk van ons een moordenaar, dat geloof ik wel. Wij blijven toch roofdieren... Gelukkig komt het bij het allergrootste deel er niet uit haha, wel zo fijn :')

Binnenkort is hier een lezing door een forensisch psycholoog, wil daar graag heen :j ook over dit onderwerp.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:23

Anti sociale stoornis stamt meestal uit een ontwikkelingsstoornis. Je begint als kind al te vechten tegen autoriteit door de CD en als je pech hebt ga je door voor de Anti persoonlijkheids stoornis.
Het kan wel degelijk tot stand komen door de alleen ontwikkeling; baby's die opgroeien zonder geborgenheid en liefde en de verkeerde aanhechting krijgen hebben er kans op.
(naast erfelijkheid en ziektes aan de hersenen)

Maar ik denk dat het grootste deel van de seriemoordenaars niet helemaal fris is tussen de oren. Uit verveling mensen martelen is nou niet echt een normale hobby :=

In de middeleeuwen moordde men ook wat uit, maar toen was het leven ook loodzwaar. Vaak moordde men ook puur om te overleven; stuk brood, wat bier etc of gewoon grond te bemachtigen. Maar ja, als veel het doen is dat weer normaal gedrag haha :P
Al waren de martelmethodes ehhh wel echt middeleeuws :') maar creatief waren ze wel! Blegh!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:42

Hoofden op spiesen buiten :j haha, jammie :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:54

Tegenwoordig kijken wij hororfilms op een groot scherm, toen was het gewoon op het plein en zonder acteurs. Fascinatie is blijkbaar wel gebleven.
Ik liep jaren terug door de stad, zag allemaal mensen omhoog kijken. Ik loop erheen en kijk ook omhoog; staat een man op het rand van het dak, klaar om te springen. Mijn maag draaide volledig om, helemaal toen een aantal begonnen te roepen: spring dan! Bluf!
Ik ben snel door gelopen... Politie was gelukkig ook op het dak en riep al; kop dicht daar beneden! De man die wou springen is gelukkig afgevoerd door de politie.
Maar zo bizar, wie roept nou; spring dan? Dan ben je ook niet helemaal jofel dat je dat graag wil zien :?

Ik vind sommige reacties op bokt ook bizar; 'gewoon keihard terugtrappen' 'ik heb geen medelijden als de soldaat op een bermbom rijdt'. Zo extreem, al is het vooral veel blabla gelukkig, maar dan nog sommige houden er een aparte gedachte gang op na :?

Hihi ik houd ook wel van dieren op spiesjes hoor, maar wel bij een bbq met wat ananas erbij :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:12

Nou, ik vond het geen leedvermaak maar ziekelijk gedrag. Aanmoedigen tot de dood vind ik wel erg ongezond gedrag.

Leedvermaak is wat humoristisch, iemand aanmoedigen om ter aarde te storten is sadistisch.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:19

kinderen ontdekken dingen, begrijpen nog niet dat iets pijn doet bij een dier. Willen weten hoe iets werkt, autootje slopen zien zij gelijk aan miertje schroeien (ja dat laatste deed ik ook :j ) tot een bepaalde leeftijd natuurlijk. Hersens moeten ook ontwikkeld worden.
Volwassenen die het gedrag vertonen zijn gewoon gestoord...
Ik neem ook zwart/wit reacties van jeugdige bokkers minder serieus. Pubers zoeken ook de uitersten op, confrontatie aangaan, shockeren. Maar ik krab wel achter mijn oren als iemand van 30 hetzelfde doet, op die leeftijd zou je moeten kunnen relativeren en kunnen denken met een vleug verstand erdoor.

Hoe zit het met seriemoordenaars; speelt opleiding nog een rol?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:22

Ik kan saw overigens niet aanzien :=

Denk dat ook veel dingen uit de boeken komen, geschiedenis, volksvertellingen opgepimpt etc. Gewoon wat extra overdrijven :') zet een groep mensen bij elkaar met veel fantasie en kennis en tadaaa := verknipte ideeën haha, gelukkig zijn het wel normale mensen die het bedenken. Hooguit een hoog nerd gehalte denk ik :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Een 4 jarige kun je wel leren dat trekken aan de staart van een kat zeer doet, maar begrijpen valt tegen haha. Gelukkig haalde de kat uit en punt was duidelijk :j al was poes daarna 'stom', de link werd niet echt een link gemaakt.
Is het een normaal ontwikkeld kind van 10, dan moeten ze het wel kunnen begrijpen. Als je er dan nog zoveel lol aan hebt is het een beetje ehh apart. Al zijn jongens sowieso snel wat ruiger.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-01-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:28

Briljantheid kan overhangen naar gestoordheid. De beste zijn ook inderdaad erg slim.
De laagopgeleide worden eerder gepakt denk ik. Iets minder goed gepland. Die zullen ook eerder uit emotie handelen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

Met een beetje mazzel zit er nog een patroon in, maar dat is ook niet altijd zo; vind diegene dan maar!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:33

Wij blijven roofdieren, het zit erin en dat kan er ook zeker uitkomen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:40

Yep, wij hebben een bewustzijn. Onze hersens zijn mee ontwikkeld.

Maar goed, aan de andere kant ook wel dierlijk; als ik zie hoe onze kat kan spelen met een muis is het ook echt voor het plezier.


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

En sommige mensen missen dat besef ook :) daarom zitten er ook aardig wat autisten in de speciale gevangenis.

En ik vraag mij ook af in hoeverre iemand met een APS daadwerkelijk besef heeft van andermans pijn aangezien ze nou niet echt empathisch vermogen hebben.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-01-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:53

Maar die mensen missen ook wat in de hersens, brein werkt dan net even wat anders.
Bij dieren zeg je in kronkel in de kop als ze doorslaan, ik geloof dat het bij mensen ook kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Cubby_, abrina71, bebble, Caoilfhinn, ComscoreBot, Dammie, fotolijstje, GrapeshotBot, Lalidan, MarJon, Marocje, Mrskiwi, Niobe, Roadracer, Tazzey, Telpeva, Temeraire, Thats_Me en 46 bezoekers