arme angel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

arme angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 14:11

de rat van m'n zusje (angel) is aan het doodgaan....ik weet egt niet hoe ik dr dit moet gaan vertellen.
het wel al een tijdje slecht met hem maar het is nu wel heel erg; hij ligt de hele dag suf in zijn kooi, haalt schokkend adem, niest heel de tijd, en is heel erg mager terwijl hij wel eet...alle symptomen van longkanker of longontsteking Verdrietig
vind het zo zielig maar hij is al wel bijna 2 en mijn moeder vind het dan niet nodig om naar de dierenarts te gaan maar als het erger word en als hij egt pijn gaat lijden laten we hem wel inslapen
hij gaat egt met de dag achteruit, maar hoe vertel ik mijn zusje dat hij zeer binnenkort dood gaat??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 02:41

Je moeder vindt het niet nodig om naar de dierenarts te gaan? Leeft zij onder het mom van: we kopen wel weer een nieuwe rat voor 2 euro ofzo??

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 13:40

ze wil niet naar de dierenarts omdat we al te vaak met zieke oude beesten naar de dierenarts zijn gegaan en dan nog een week later een dood beest hebben
en omdat hij waarschijnlijk tog longkanker heeft waar niets aan te doen is vind ze het niet nodig om veel geld uit te geven voor een dierenarts (als hij nou wat jonger was zouden we wel met hem naar de dierenarts gaan)

mijn zusje weet het trouwens nog steeds niet, ze ziet wel dat het niet zo goed gaat maar ze zegt steeds dat charley (m'n andere rat) ook zo adem haalt en niest...maar hij is gewoon verkouden omdat hij op de tocht heeft gestaan (hij is kaal) en met hem gaat het al beter terwijl angel alleen maar magerder wordt maar het lijkt er niet op of hij pijn heeft want als je hem uit z'n kooi haalt is hij weer heel levendig
ik denk ik vandaag maar ga proberen te vertellen dat hij niet zo lang meer zal leven Scheve mond

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:49

IcePrincess schreef:
ze wil niet naar de dierenarts omdat we al te vaak met zieke oude beesten naar de dierenarts zijn gegaan en dan nog een week later een dood beest hebben
en omdat hij waarschijnlijk tog longkanker heeft waar niets aan te doen is vind ze het niet nodig om veel geld uit te geven voor een dierenarts (als hij nou wat jonger was zouden we wel met hem naar de dierenarts gaan)



Wat een verschrikkelijk stomme redenering is dit. Voor sommige mensen zou het bij de wet verboden moeten zijn huisdieren te houden.
Je zou ook naar de DA kunnen gaan om het arme dier uit zijn leiden te verlossen. Maar ja, dat kost helaas geld natuurlijk. Als je dat niet voor je dieren overhebt, ben je het niet waard ze eigenlijk te houden. Sorry hoor, maar over zulke ideeën kan ik me echt bloedlink maken.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:39

Arm ratje, nu met dit warme weer moet hij waarschijnlijk zwaar werken om lucht te kunnen krijgen. Zelfs gezonde ratten hebben het met de hitte van de afgelopen dagen wat zwaarder gehad.

Als je moeder echt niet naar de dierenarts wil kan je bij de dierenwinkel een antibiotica halen. Het is natuurlijk maar een lage dosering maar iets is altijd nog beter dan niets. Geef hem dan wat meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 15:01

Laika schreef:
Wat een verschrikkelijk stomme redenering is dit. Voor sommige mensen zou het bij de wet verboden moeten zijn huisdieren te houden.
Je zou ook naar de DA kunnen gaan om het arme dier uit zijn leiden te verlossen. Maar ja, dat kost helaas geld natuurlijk. Als je dat niet voor je dieren overhebt, ben je het niet waard ze eigenlijk te houden. Sorry hoor, maar over zulke ideeën kan ik me echt bloedlink maken.


we gaan niet met hem naar de dierenarts omdat hij geen pijn heeft en die dierenarts kan ook nix aan longkanker doen
hij is alleen heel erg mager (hij eet wel maar niet meer zo veel) en een beetje duf...verder speelt/ vecht hij nog wel met de andere ratten en rent hij vrolijk rond als je hem uit z'n kooi haalt dus verder is er niet veel aan de hand...ratten zijn hele sociale beesten en we zien dat die andere 2 hem egt steunen

van de warmte hebben ze geen last omdat ze in de schaduw staan en als
al onze huisdieren hebben een goed leven..als ze ziek zijn gaan we met ze naar de dierenarts (ok nu dan niet omdat er tog nix aan te doen is) ik ben zelfs voor mijn goudvis naar de dierenarts geweest omdat ik dacht dat hij ziek was
we hebben 2 konijnen en een cavia verloren aan een hersenbloeding en die hebben we ook in laten slapen omdat ze pijn hadden maar angels heeft (nog) geen pijn dus hoeft hij ook (nog) niet naar de dierenarts

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:22

Je schreef zelf dat hij of longkanker, of longonsteking had. Bij een longonsteking kan antibiotica verlichting brengen.

En hier is in het in de schaduw ook flink warm geweest, mijn knaagdieren (o.a. de ratten) krijgen ook geen zonlicht op de kooi maar warm hebben ze het gehad.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 15:33

het lijkt me meer longkanker als ontstekingwant de andere 2 hebben nergens last van (ja, charley maar die heeft in z'n eentje op de togt gezeten en hij heeft dus geen haar)
ik ben op internet allerlei informatie over de twee ziektes aan het zoeken en het lijkt tog veel meer op kanker (helaas...anders hadden we er wel wat aangedaan natuurlijk)

ze staan bij ons gewoon binnen aan de kant van het huis waar de zon alleen 's avonds staat, verder is het niet warm hierbinnen e als het te warm wordt voor ze doen we de gordijnen dicht zodat het nog koeler word binnen...ook krijgen ze een verkoelend bad (als ze dat willen natuurlijk) en dat vinden ze heerlijk...lekker zwemmen in een beetje water
ze hebben egt een goed leven bij ons hoor

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:14

Het LIJKT mij dat er teveel GEDACHT wordt. Als je nou gewoon met het diertje naar de dierenarts gaat weet je zeker wat het is. Het lijkt longkanker, en je denkt dat het longkanker is.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 17:38

denk je dat wij niet met dat beesie naar de dierenarts willen ofzo?
de dierenarts is gewoon te duur en op dit moment hebben we niet zo veel geld (alleenstaande moeder met 3 kinderen op dure scholen)
en met mijn vorrige cavia zijn we ook naar de dierenarts geweest toen die ziek was...toen waren we 100 gulden kwijt voor een prikje waarvan we nieteens wisten wat het was en we moesten hem met een spuitje babyvoeding geven maar na 2 dagen was hij nog dood (dit soort dingen zijn al een paar keer eerder voorgekomen met 3 verschillende dierenartsen)

maar als het met angel vrijdag nog slechter gaat gaan we wel naar de dierenarts zei m'n moeder net...ze heeft dus tog niet een hart van steen Lachen
alleen zei ze er wel bij dat we voorlopig geen huisdieren er meer bij nemen omdat ze er niet meer tegen kan dat ze steeds doodgaan

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:53

Ik kan natuurlijk niet over je financiele toestand oordelen, maar ben wel van mening dat je bij elk huisdier wat je in huis haalt de consequenties moet kunnen dragen. Een huisdier van welke soort dan ook kost nou eenmaal meer dan alleen een zakje voer. Het lijkt me inderdaad een goed plan er niet zomaar een ander dier bij te nemen, niet alleen omdat ze dood kunnen gaan, maar het voorkomen daarvan kost nou eenmaal geld. Ik hoop voor je ratje dat er snel een einde aan zijn lijden komt. Tevens zou ik eens op zoek gaan naar een goede dierenarts die het niet alleen om het geld te doen is, maar werkelijk om de dieren te helpen.