zonallergie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

zonallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 14:17

Ik heb vanochtend eventjes in de zon gelegen maar ik stik nu alweer van de jeuk. Ik krijg van die rode blaasje op mijn hals, ik wist al dat ik zonallergie had maar ieder jaar moet ik toch zonodig in de zon liggen, ja ik wil nu eenmaal ook een beetje bruin worden.
Ik heb zalf erop gesmeerd die de dokter vorig jaar heeft voorgeschreven maar ik heb niet het idee dat het helpt.

wie heeft hier nog meer last van en wat voor spul/zalf gebruik je??

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:28

Ook ik heb last van zonneallergie en dan vooral op de dunne huiddelen van mijn lichaam. Dat wil zeggen, de binnenkant van mijn armen, hals, borsten en binnenkant van mijn bovenbenen.

Ook kan ik absoluut niet goed over buitenwater.

Mij mij is het zelfs eens zo erg geweest dan ik helemaal spek open was...

Heb indertijd wel zalf hiervoor gekregen wat ook bij mij (naam ben ik kwijt, maar het was een tube met gelige zalf daarin welke behoorlijk stinkt) niet echt hielp. De jeuk nam wel af, maar daar heb je helaas niets aan als het al open is. Tegenwoordig verwijder ik mijzelf dus een beetje van de zon.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:36

Op mijn borst en hals krijg ik van die jeukerige blaasjes. Eerst zijn het rode vlekjes, maar heel kort erna worden het blaasjes.
Als ik in de winter en in het voorjaar veel onder de zonnehemel heb gelegen, heb ik er minder last van.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 14:41

ik heb dus ook zo'n stinkzalf wat echt als een wit plakaat er op blijft liggen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit alleen heb als ik in Europa in de zon lig en als ik in de zee ben geweest is het helemaal dramatisch. Met
vakanties heb ik wel een jankend op bed gelegen Huilen
maar in Aruba heb ik nergens last van gehad.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:50

Je moet spul kopen bij De Tuinen... een soort buisje is het met korreltjes, daar moet je er dan een aantal van innemen per dag. Werkt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:04

Ik HAD er last van, tot mijn huisarts met een goede tip kwam. In de winter regelmatig onder de zonnebank, en een jaar later was het leed geleden. Ik heb er al een paar jaar geen last van gehad, terwijl ik daarvoor altijd helemaal gek werd van de jeuk. Alle medicijnen geprobeerd, en niks hielp....
Maar met zonnebanken houd ik de bultjes buiten de deur!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:06

Ai... nou ik heb dus net mijn zonnebank uitgeleend omdat het bij mij daar alleen maar erger van werd Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:09

En heb je het heel rustig opgebouwd? Ik mag de eerste keer maar twee minuten per kant. Dan vijf minuten, dan weer dagje rust etc. Is een heel schema voor. Ik smeer me trouwens onder de zonnebank ook altijd goed in, met van die speciale zonnebank-zonnebrand

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:10

Yep.. allemaal gedaan, maar helaas het mocht niet baten.. Verdrietig

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 15:23

Bij mijn werkte de zonnebank dus ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:03

Dan heb ik dus eindelijk eens geluk gehad! Yihoeeeeeeeeeeeeeee!!! IJSJE!!!! (sorry, begin hier een zonnesteek op te lopen) *LOL*

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:21

ik heb geen zonallergie, dus daar kan ik niet over mee praten, alleen wel een huidje dat snel verbrand...moet dus ook echt iets van factor 20 hebben, kan absoluut niet zonder...heb idd ook wel eens bijna jankend op bed gelegen in vakantie, wegens ernstig verbrande achterbenen (2x, zo erg dat er ook zalf op gesmeerd moest worden, calendulan...) en 1x op m'n schouders, dat was ook echt verbrand, heb nu nog "littekentjes" in de vorm van sproeten...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:33

Ik heb wel wat bultjes op mn handen als het warm weer wordt, maar die zijn niet rood, en jeuken zelden.. is wel irritant, weg babyzachte huidje Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 18:49

Nou.. op dit moment hoef ik hier niet bang te zijn voor zonneallergie. Er is hier giga noodweer uitgebroken.. dak lekt als een zeef, bomen omgewaaid, bliksem inslagen enz. enz.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:07

ik heb er vorig jaar last van gehad maar nu ben ik heel erg verbrand en dat ben ik heel vaak geweest en ik moet goed op passen Verdrietig dat ik het later ook niet vaak meer krijg anders heb ik later misschien huid kanker Verdrietig

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:57

Ik heb er ook nog al eens last van en heb naast een zalfje tegen de jeuk, ook een speciale zonnebrandcreme gekregen. Ik weet niet precies de naam (fles thuis, ik op m'n werk), maar hij is bij de drogist te verkrijgen. Het is een hoge factor, maar daarbij ook nog iets extra beschermends. Hij ook wel duurder, maar werkt erg goed.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

zonnebrand allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:14

hoi

ik heb geen zonneallergie maar zonnebrand allergie
ik krijg allemaal jeuk bultjes van die zonnebrand creme smeer me nou niet meer in en het gaat heel goed

groetjes Anna

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:20

Ik heb gemerkt dat de speciale zonnemelk van Piz Buin goed helpt. Er is slechts 1 minpuntje: In Nederland heb ik het al 2 jaar niet meer gezien, maar op Siciliƫ was het nog vollop te koop. Het zou me weinig verbazen als het ook in de rest van Zuid-Europa nog gewoon te koop is.