Ja ja een internetcafe gevonden in Namibie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ja ja een internetcafe gevonden in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 20:48

Hoi,

Jaja het duurde eventjes, maar we hebben eindelijk weer een internetcafe gevonden. Sterker nog dit is de eerste plaats waar weer 220v electriciteit is en stromend water uit een kraan sinds anderhalve week.
Er is een hoop gebeurt sinds de vorige keer dat we iets van ons hebben laten horen.
We hebben in Sossusvlei nog een flinke zandwind gehad. Als we wakker werder lagen we bedolven onder een laagje zand.

We zijn naar het Waterbergplateau geweest en hebben daar nog een wandeling gemaakt in de hitte van de afrikaanse zon. We hebben toen allerlei mooie vogeltjes gezien. 's Avonds weer zoals alle avonden bij een warm kampvuur gegeten. 's Nachts hoorden we nog jakhalsen.
Daarna zijn we naar Etosha geweest. En dat was echt schitterend. 200 meter van onze tent was een drinkplaats voor het wild. We hebben daar olifanten, springbokjes, zebra's, zwarte neushoorns, giraffen, oryxen, jakhalzen, etc. gezien. 's Avonds hoorden we weer leeuwen brullen, maar helaas hebben we ze niet meer gezien. Het was overdag ook te warm voor ze en lagen ze dus waarschijnlijk in de schaduw in het gras verstopt. Maar we hebben weer een heleboel wilde dieren gezien en veel foto's gemaakt. 's Nachts hebben jakhalzen slippers van en groepsgenootje meegenomen en diverse vuilnisbakken om gegooid.
Daarna zijn we naar een Cheetah farm geweest. Daar worden Cheetahs opgevonden die onders door de boeren dood worden geschoten. We hebben er zelfs eentje geaaid. En weer mooie foto's kunnen maken van die leuke "huisdiertjes" .
Vervolgens zijn we helemaal naar het Noorden gereden. Tot de grens van Angola, daar hebben we een bezoek gebracht aan Epupa-falls. Ook hebben we een dorpje van de Himba's bezocht. Een van de volken in het noorden van Namibie.Zij betalen niet met geld maar ruilen spullen. Voor ons bezoek moesten we dus ook geen dollars betalen, maar hebben we meel, vaseline, suiker, tabak meegenomen.
Toen was het tijd geworden voor Damaraland. Een streek met hele mooie uitgestrekte landschappen. Hier hebben we nog gezwommen tussen de schildpadjes.
Helaas hebben we ook een niet zo'n plezierige ervaring gehad in Namibie.
We zijn als eerste bij een zeer ernstig auto-ongeluk aan komen rijden. Een jeep was geslipt en diverse malen over de kop geslagen met als gevolg dat alle 4 inzittende (Nederlanders) uit de auto zijn geslingerd. Een man is terplekke overleden. Een vrouw was zwaargewond, en de andere twee hadden een hoofdwond en enkele arm of beenbreuken. Onze groep heeft hulpverleend. We hebben in totaal een dikke 4 uur moeten wachten op de flying dokters. Een uur daarna konden we onze reis vervolgen. Maar je snapt wel, het was niet meer hetzelfde als daar voor. De groep is nu wel veel hechter geworden.
Toen we in het donker aankwamen bij de camping was er helemaal niemand. Maar opeens komt er uit het donker een blank gezicht met een limburgsaccent te voorschijn. Kortom je blijft hier voor verrassingen staan.
De volgende dag hebben we een leuke dag gehad, door het schitterende landschap. We hebben rotstekeningen gezien, tussen de woestijnolifanten geluncht.
Afgelopen nacht was onze laatste kampeernacht. (Vanaf nu slapen we nog 3 nachten in een lodge.)
We hebben wildgekampeerd. Helemaal in the middle of nowhere. Dus ook geen sanitair. Dus op de ouderwetse manier een gat graven in de grond, en de rest kun je zelf vast wel verzinnen.
Maar het was wel heel leuk. Een mooiere afsluiting van het kamperen hadden we niet kunnen hebben.
Vandaag hebben we terwijl onderweg waren naar Swakopmund, nog een stop gemaakt in Cape Cross. Daar hebben we enkele duizende pelsrobben zien liggen.
Morgen gaan we een boottocht maken bij Walvisbaai. Overmorgen gaat Michel skydiven terwijl ik een paardrijdrit ga maken.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:50

veel plezier nog effe

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:58

Wow, klinkt erg indrukwekkend!!! Dat zou ik ook wel willen! Maar ik kan me wel voorstellen dat na dat ongeluk het niet meer zo was als daarvoor.

Ikzelf ga 9 dagen naar Aruba, maar ik betwijfel het ten zeerste of ik zoveel avontuur ga meemaken. Ik ga er wel van dromen in m'n hangmat tussen de palmbomen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:18

Heee Christianne !

Leuk wat van je te horen !
Nou meid, je maakt zo wel wat mee zeg !
Helaas niet alleen leuke dingen Verdrietig
Hopelijk blijft je de rest van de vakantie zulke ellende bespaard, da's echt niet leuk om mee te maken.
Hoe is het trouwens met je knollie ???
Lukt het een beetje met mams als trouwe verzorgster / berijder ??? Haha!
Die redden het vast wel, met een beetje geluk kom je straks terug en heb je een blessure-vrij paard waar je zo weer de sterren mee van de hemel rijdt !
Hier gaat alles z'n gangetje, niks bijzonders te melden (sorry, effe off-topic Knipoog ).
Nog veel plezier verder !

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:13

OOOh wat klinkt dat geweldig! we willen alles horen als je terug bent en heeeeeel veel foto's zien!
Ik wil ook!!!!!!!!!!

wat minder van het ongeluk weet je hoe het met de gewonden is afgelopen?
vreselijk lijkt me dat iemand zien doodgaan voor je ogen.. bah!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:42

O wat leuk , heb je ook wilde paarden gezien, want het schijnt dat daar nog echte wilde paarden zijn, die echt niet vaak met mensen in contact komen, en wat stoer dat je andere dieren hebt gezien.

Alleen het is idd niet leuk dat je dat ongeluk hebt meegemaakt.

Gr. Adriana

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:49

Vreselijk van dat ongeluk... maar ik hoop dat de rest van jullie vakantie toch de boventoon voert, want het klinkt echt super wat jullie daar allemaal zien en doen! Geniet ervan! Cool

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:38

heel erg, dat ongeluk zeg !
hey even tussen 2 (),
Kwam Aïda ook niet uit Namibie (musical)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:58

Geniet nog maar even van je laatste dagen, het klinkt allemaal onwijs gaaf, dus bij terugkomst willen we more details Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 19:07

Ik ben inmiddels weer terug uit Namibië en ik zal straks nog een boel vertellen, maar ik ga eerst eventjes verder kijken wat ik allemaal gemist heb. (En dat is een heleboel. En 33 uur reizen om thuis te komen gaat je ook niet in de koude kleren zitten.)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 08:50

Voor het volledige reisverslag van alle dagen zie de site die ik gisteren gemaakt heb. De foto's volgen nog.