Hoe oud uit huis? Wat voor huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hoe oud uit huis? Wat voor huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 18:29

Ik was 17. Erg vroeg dus. Zowiezo was ik altijd al erg zelfstandig en verantwoordelijk maar zo vroeg uit huis had ik in eerste instantie niet gedacht Haha!

Het ging namelijk zo:
Zo rond mijn 16e zei ik wel eens dat ik graag een huisje voor mezelf zou willen hebben als ik 18/ 19 was. Helaas kan je je hier pas inschrijven als je 18 bent en dat was ik dus niet. Maar volgens de woningbouw kon mijn oma kon zich inschrijven en heeft dat dus ook gedaan. Zo stond zei op de wachtlijst voor een appartementje die ik uiteindelijk zou krijgen *LOL* We hadden verwacht dat het minimaal 3 jaar zou duren voordat er wat vrij kwam in de buurt waar ik graag wou wonen. Nou, dat kwam dus sneller als we verwacht hadden. Ik was net 17,5 toen mijn oma bericht kreeg dat ze een appartement vrij hadden. Ik en mijn moeder gingen kijken en het was een super mooi huisje!!! Op een beneden verdieping, met een voor en achtertuin. Het lijkt op een gewoon rijtjeshuis (geen seniorenwoning) en het is een blokje van 3 woningen naast elkaar, waarboven dan weer 3 woningen zijn.
Ik had dan een gang met aan de rechterkant 2 kamers, 1 slaapkamer en 1 badkamer. Aan het eind van de gang een grote woonkamer met ingebouwde keuken en een achtertuin zo groot als van een gezinswoning!!!!! Dit was het mooiste appartement dat je in deze buurt kon krijgen dus ging ik ervoor. Ik was dus nog 17 jaar. Toen ik 18 werd konden we makkelijk het huisje op mijn naam zetten en gebeurde dat zelfs bijan automatisch door de woningbouw die ervan op de hoogte was.
Ik heb dus onwijs veel geluk gehad om zo snel aan zo'n mooi huisje te komen. Ik heb nog rustige buren ook (nou ja, de meeste dan) en mijn tuin staat op het zuiden dus het is altijd licht en warm binnen (wat nu echter wat minder is Scheve mond )

Hoe oud waren jullie toen je uit huis ging? en in wat voor huis gingen jullie toen wonen?

Party!!
Laatst bijgewerkt door Manda op 31-07-02 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 19:02

denz schreef:
Zeg,maar vond je het op je 17de dan niet een beetje eng???
Ik bedoel,je moet alles zelf betalen,alles ineens zelf doen,mij schrikt dat toch nog wel een beetje af namelijk...


Ja, tuurlijk vond ik het in het begin wel eng!!!! Maar ik woon in dezelfde buurt als mijn ouders en eten doe ik nog steeds iedere avond bij mijn moeder Haha! Het went wel en zoals ik al zei was ik al vrij vroeg zelfstandig...

Bovendien kreeg ik natuurlijk ook meer studiefinanciering, en mijn ouders hebben me de eerste maanden zeker geholpen met uitleggen hoe alles werkt kwa betalen/ belasting enz.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 09:27

pmarena schreef:
Dus als ik het goed begrijp zit je nu in een seniorenwoning ?
Dat de gemeente daar niks tegen doet , volgens mij ben je zwaar in overtreding.....


Nee hoor, alles ging in overleg met de woningbouw. Mijn moeders vriendin werkt bij de woningbouw en die heeft ons dit op deze manier aangeraden, gebeurd wel vaker. Het werd ook automatisch omgeschreven toen ik 18 werd. Het is een gewoon appartement en inmiddels woon ik er 2,5 jaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jokonootje, Kasmir en 151 bezoekers