Wie werkt er in de horeca en waar? Tips!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Wie werkt er in de horeca en waar? Tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 12:28

Ik zoek een baan, en ik zat te denken aan iets in de horeca?? Maar weet nog niet wat precies??

Wie werkt er in de horeca en waar?? Wat voor zaken zijn het leukst om in te werken. Discotheken, cafe's restauranten??

Dus wie heeft er ervaring en tips voor me??

Alvast bedankt!

gr Kathelijn

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:24

Ik heb een tijd in de Horeca gewerkt.

Eerst bij een Pizzeria (lang geleden toen het net bestond en t dus nog koel was om te doen).

En van 6 tot 3 jaar terug heb ik (3 jaar dus) gewerkt in een Bar/Disco.

Horeca kan flink aanpoten zijn, maar als je bij een goede toko werkt zul je met je fooi meer dan gecompenseerd worden. Met dit weer zou ik ervoor kiezen om bij een strandtent te gaan werken, mjaa, dat is ook maar seizoensgebonden.
Zoek je voor langere tijd iets dan zou ik als ik jou was gewoon bij een goedlopende discotheek een keer vragen of ze mensen zoeken. Vaak zul je moeten beginnen met Glazen-lopen (en wassen) en daarna kun je doorgroeien tot barman/vrouw. Maar als je een beetje bijdehand bent zou ik meteen proberen achter die bar te komen.

Aan de andere kant, als je niet de hele tijd in een Disco wil staan dan is een restaurant ook een goed idee, je zal alleen wel even moeten wennen aan het uit en af serveren. Maar daar moet iedereen doorheen.

Motto: Zoek een tent waar je het ook leuk zou vinden om te komen, dan zit je lekker in je vel en dat werkt prettiger.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:37

Ik heb ook in de Horeca gewerkt, ongeveer 1 jaar. Ik was afwasser in een "Tearoom" restaurant voor de kleine kaart dus (nee, ik waste niet met de hand af, maar gewoon vieze spul in bakken, afwasmachine open, bak erin, machine dicht, schoonlaten worden, ondertussen nieuwe bakken vullen en de schone bak uitruimen, machine weer open, enz.)
Verschrikkelijk saai werk en het verdiende ook niet goed, maarja, ik was 13/14 dus zo ongeveer het enigste wat ik kon doen. Verder werkte ik zwart en kreeg ik niks uit de fooienpot, dat werd alleen verdeeld onder de mensen achter het buffet (die drinken inschonken) en de bediening.
Als ik wat ouder was zou ik uiteindelijk ook achter het buffet en later bij de bediening komen, maar ik had het daar zo verschrikkelijk niet naar mijn zin dat ik er maar ene jaar ben gebleven.
De bazin van het bedrijf was ook een verschrikkelijk mens. Het enigste leuke was nog dat ik (als dierengek) iedere dag onder werktijd even een kwartiertje met de hond mocht gaan wandelen (die ook helemaal gek op mij was Lovers ) en dan werd ik nog doorbetaald ook, dat was wel leuk *LOL*


Maar werken in de horeca is op zich wel heel leuk hoor, als je zorgt dat je een van de 'betere' dingen te doen krijgt, dus niet afwassen, en als je een goede, leuke baas en collega's krijgt. Maar dat laatste kun je alleen maar uitvinden door een proeftijd te vragen.

Veel plezier iig als je een leuk baantje vind Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:57

Mijn vader zoekt vast nog personeel voor in z'n cafe/restaurant in Middelharnis Tong uitsteken (beetje ver weg,niet?)

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 14:04

waar ligt dat ook al weer precies??

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:14

ik heb ook in de horeca gewerkt, 1x tijdelijk soort van vakantiebaan in een eet/muziekcafe (serveren), en ik sta regelmatig achter de bar in de kroeg! En nou beni k het afgelopen weekend weer gevraagd door een kroegik daar wilde komen werken... de stamkroeg van mijn broer (ik was daar met hem) en hij vulde het antwoord al voor me in.... NEE.... en logisch en terecht!

Als je achter de bar gaat staan, moet je er rekening meehouden, dat je snachts tot 3/4 uur doorgaat met werken (dit is wel verschillend per kroeg), mocht je een relatie hebben... dan moet je vriend er wel tegenkunnen dat je een beetje flirt/sjanst met het publiek dat is in een kroeg nodig wantje moet publiek trekken!

Verder is het werken in de horeaca zwaar, het is geen baan van 9-5 uur, en je loopt contstant, daarnaast moet je constant beleefd zijn en kan je een chagerijnige bui niet gebruiken!
Het is wel ontzettend leuk, maar wel zwaar! Als je rugklachten heb wordt het heel erg sterk afgeraden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:22

ik heb een horeca opleiding (Rooi Panne) gedaan en bij diverse horeca bedrijven gewerkt.
Wat leuke bedrijven zijn kan ik je niet vertellen. De een vind het geweldig in een 5 sterren hotel, de ander loopt liever bij het Cafe op de hoek.
Het is leuk werk op zich, hou wel rekening met hard werken en vervelende gasten
Met rugklachten is het idd niet aan te raden.
Ik zit op het moment niet in de horeca omdat ik geen bedrijf kan vinden dat bij mij past

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 14:27

Dank jullie wel voor de reacties!!! Ik zoek werk voor nu, in de zomer, maar ook daarna. Is het niet leuk om bijvoorbeeld in de hollywood Musichall of zoiets te werken??

Wat voor werk is daar allemaal te doen?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:43

Hmmm Hollywood, je kan het proberen, maar ik vrees dat je geen kans zult maken. Als ik daar zou werken en personeel aan zou moeten nemen dan zou ik voor mensen met ervaring kiezen en wellicht wat ouder. Als je dan toch echt achter de bar wil werken, ga eens kijken bij een kroeg, en niet gelijk een discotheek!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:57

Ik heb in een indiaas specialiteiten restaurant gewerkt, niet zo groot en veel contact met klanten, veel vaste klanten ook. Dit was leuk werk, alleen moest ik op een gegeven moment mee stoppen wegens tijdgebrek.

Daarna heb ik nog in een hotel/restaurant gewerkt, vrij groot, weinig contact met klanten. Haastig werken, heel druk en heel zwaar. En aangezien ik rugproblemen heb niet vol te houden, de tijden waren rot. van 11 `s ochtends tot 21.00 `s avonds wegens de drukte meestal zonder pauzes... niet leuk dus.

Horeca is en blijft zwaar, vaak lastige klanten waar je wel mee om moet weten te gaan. De fooien zijn vaak meer dan wat je verdient... maar goed je moet het zelf weten, ik raad het je iig niet aan.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:20

carlosje schreef:
waar ligt dat ook al weer precies??


Ongeveer van ons huis een half uurtje met de auto,dus zal vanaf jou ook zoiets zijn,'t ligt in zeeland.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:14

Ik werk al bijna 2 jaar in de horica, namelijk in de friettent.
Ik vind het ontzettend leuk en afwisselend werk. En natuurlijk verdient het uitermate goed en ben ik tevreden over mijn tijden.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik werk in een giga rustig dorp waar het dus apsolute niet stik druk is en je het alleen of met zijn 2e makkelijk red.
Denk dat dit erg veel verschil maakt dan met een mac-look-a-like

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 00:06

Hollywood Music Hall (HMH) kun je toch gewoon proberen? je kunt best glazen lopen de eerste tijd, why not, niet geschoten is toch echt altijd mis.

Realiseer je alleen dat als je vriendinnen gaan stappen, JIJ aan het werk bent, niet 1 weekend, maar elk weekend. Je zal ook niet echt vroeg klaar zijn ofzo, er moet natuurlijk ook bijgevuld worden, kassa's worden opgemaakt, computers moeten uitgelezen worden, you name it. Dus na "sluit" ben je echt nog wel even zoet.

Dat zijn dingen die je je wel moet realiseren, t lijkt allemaal tof, en dat kan het ook zijn, maar je moet er wel dingen voor laten (de rest van de volgende dag bijvoorbeeld Haha! )