Zwakke relatie > kind nemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Zwakke relatie > kind nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 17:08

Dit vind ik zo erg...

Zie en hoor het regelmatig om me heen.

Een stel dat al jaren samen is , meer uit gewoonte dan uit liefde , ingedutte relatie, enz.
Op zich niks mee , kun je ook nog altijd heel tevreden mee zijn Verward

Zo nu en dan is er dus zo'n stel waartussen er eigenlijk niks lijkt te zijn , en de omgeving zich afvraagt hoe lang het nog duurt...
en in de hoop de relatie op te kikkeren willen ze dan een kind nemen.
Meestal de vrouw die dat wil Haha!

Ik ken zelfs een stel waarbij de vrouw stiekum met de pil gestopt is en "per ongeluk" zwanger werd , ze ging ervanuit dat een kind de relatie een stuk hechter zou maken....

Zou dit nu echt werken in de praktijk , of wordt de afstand tussen een
man en vrouw alleen maar groter door de komst van een kind ?

Mij lijkt het laatste...

Een vriendin van mij denkt er ook serieus over om "per ongeluk" zwanger
te worden , ik vind het heel onverantwoordelijk en egoistisch van haar ,
zeker omdat haar vriend nog helemaal geen kinderen wil.
Als er eenmaal een kleintje zou komen zou hij het spontaan erg leuk
vinden , daar ben ik van overtuigd Lachen , maar nu vindt hij het nog maar een eng idee en je voelt gewoon de afstand tussen hun.

Wat vinden jullie hier nu van ?

(is niet mijn zaak , dat weet ik en ik bemoei me er verder niet mee. Heb gezegd wat ik ervan vond , en vraag me gewoon af hoe anderen hierover denken , en of het idd goed uit kan pakken ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:10

Het is zo oneerlijk verdeeld. De een speelt met de gedachte om per ongeluk een kind op de wereld te kwakken, terwijl de ander al jaren alle zeilen bijzet om een diepgewortelde wens uit te laten komen.
De mensen die een kinderwens aanwenden om egocentrische motieven, zouden eerst eens moeten kijken of ze een wandelende tak fatsoenlijk kunnen verzorgen, alvorens een mensje te verwekken.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:14

een kind KRIJGEN om je relatie te verbeteren is het stomste wat er is.
De moeilijkste periodes in onze relatie waten de xeren dat onze dochters net geboren waren, er veranderd dan zoveel, en bij ons huilde de oudste bijna de hele dag daar wordt je niet echt blij van Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:19

mijn zusje was ook zo'n huiler, dat kwam omdat ze allergisch was voor melk (moeder en koe, uiteindelijk was alleen soyamelk goed, maar dat is ook alweer dik 12 jaar geleden, toen was dat nog niet zo algemeen bekend als nu).
Ik wilde trouwens net gaan zeggen dat je kinderen niet neemt, kinderen krijg je.
Ik vind een beest nemen om zulke redenen (wat ook gebeurt) al zo fout. Je wil graag een hond/kat/paard of niet. Ik vind het echt belachelijk om zo je relatie te redden, wees toch tevreden met wat je hébt! Het is volgens mij nl. ook vaak een 'statussymbool'. Ik weet niet meer welke film het was, maar er was zo'n film waarin een kinderloos echtpaar een kind adopteerde om maar op verjaardagen te mogen komen. Ik dacht dat het Problemchild was. Beetje overdreven in beeld gebracht, maar ik hoop dan maar altijd dat die mensen etters van kinderen krijgen...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:24

soms werkt het, maar eigenlijk komt er bijna nooit iets goeds uit

en wat heeft dat kind er ook aan, dat is toch door 1 van de ouders minder gewenst, of niet dan

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:31

Ik zou graag een kindje willen als mijn vriend en ik er klaar voor zijn als bezegeling op onze liefde omdat die het waard is Lachen
En een kind neem ik niet zomaar, ik wil eerst zeker zijn dat we alles goed op een rijtje hebben, materieel heb je dat al vrij snel bij elkaar maar geestelijk is iets anders...
Ik wil een kind een goede toekomst geven, een fijne jeugd, en een goede basis voor een leuk leven, dat is niet nix, dat is niet het makkelijkste.

Ik ben nu al gestopt met bijv roken zodat ik zometeen een schoon lichaam heb, misschien komt er wel nooit een kleine, maar als het er wel komt wil ikd at soort zaken gewoon in orde hebben...

Mijn beste vriendin in 21 oktober uitgerekend, ik ben heel blij voor d'r, maar hoop zo dat het goed gaat aangezien zij ook met de woorden aankomt, nu is mijn vriend tenminste serieus aan het worden, hij is ook degene die heel graag een kindje wilde, hij vraagt regelmatig ongeduldig aan haar wanneer de kleine nu komt, en dat komt op mij niet echt goed over...

Zo heb ik al 2 meiden eerder meegemaakt die op jonge leeftijd al een kind namen om een jongen te binden of de relatie te redden, zo'n relatie is meestal ten dode opgeschreven helaas.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 17:33

Hihi , ik vind de term "een kind NEMEN" ook niet prettig klinken , maar in dit geval past het toch beter...

Laui ! : ja dat "statussymbool" daar heb je heel erg gelijk in !
Die voorbeelden die ik ken dat zijn dus voor 95 % vrouwen die al van jongs af aan Huisje-Boompje-Beestje willen , vadertje en moedertje spelen , meedoen met andere jonge gezinnetjes.
Dat hun relatie dan niet zo geweldig is in de basis dat zien ze nauwelijks , hun doel is simpel : een kind !

Dat lijkt de oplossing voor alles....

In het geval van mijn vriendin is het zeker weten zo dat de vader helemaal gek van het kleintje zou zijn , dat zit absoluut in 'm ook al twijfelt hij er zelf aan Lachen .

Dat weet zij ook en daardoor rechtvaardigd ze het voor zichzelf , het lot een beetje helpen....
Maar ik vind 't zielig voor hem dat hij toch voor de gek wordt gehouden...

Als het ZO moet....dan zit er imo toch iets heel erg fout....

En hihi , ja , zo'n huilbaby...nee die gun ik niemand , vreselijk dat gekrijs...brrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:28

Een kind neem je niet. Een kind krijg je. Als je heel veel geluk hebt.
En mensen die zo'n kostbaar Godsgeschenk misbruiken voor het egoistisch redden van een relatie.... Misselijk Heb daar verder geen woorden voor. Walchelijk....

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:18

Zo heb ik een vriendin die is gaan samenwonen omdat ze hoopte dat ze dan wat minder ruzie zou hebben met haar vriend.... niet dus. Binnen een paar weken waren ze definitief uit elkaar. Bij een huis is dat al niet leuk, maar als je een baby hebt???? In mijn ogen zeker niet aan beginnen dus. Maar helaas kan je zoiets niet voor iemand anders beslissen. En inderdaad, je "neemt" geen kinderen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:23

Heb het ook vrij dihtbij meegemaakt. De man wou eigenlijk een eind aan de relatie maken, en zodra de vrouw daar achter kwam heeft ze de pil laten staan, en wonder boven wonder was ze (waren ze, bij 2 stellen gezien) al vrij snel zwanger.
Vind ik eigenlijk al heel raar, want als je een eind aan je relatie wil maken duik je toch niet nog met hem/haar het bed in!?! Of ben iknu erg naief?

Een kind nemen is iets wat helemaal niet kan. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een kind krijgen soms heel moeilijk is. Of de vrouw is minder vruchtbaar, of de man, of het lukt zomaar niet... Oftewel een kind krijg je,
.............als je een beetje mazzel hebt.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 21:35

Ben ik helemaal mee eens , zoals gezegd , dat je een kind KRIJGT .
Maar met "nemen" geef ik aan dat het opzettelijk gebeurd , dus niet ECHT per ongeluk , om het topic duidelijk te houden.
Ik krijg er zelf ook altijd de kriebels van als mensen het over een kind nemen hebben , alsof het om een ding gaat.... maar in dat geval is het dus ook zo , het kind wordt gedeeltelijk als een middel gezien ...

Riette , nieuwsgierig als ik ben , hoe is het verder gegaan met die relaties , zijn ze bij elkaar gebleven , gelukkiger/tevredener geworden of na een tijdje proberen toch uit elkaar gegaan ?

Moet toch vreselijk zijn zeg , zo'n situatie...wel eigen schuld natuurlijk !
Maarja hoe ga je daar nu verder mee om ?

Om bij elkaar te blijven omwille van het kind is ook onzin , als je ouders niet gelukkig zijn met elkaar dan is dat ook geen fijn gevoel en geen fijne basis voor een kind.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:56

In mijn geval heeft het kind mijn relatie de das om gedaan, om het maar grof te stellen. Niet dat ik een kind 'nam' om de relatie te redden. Integendeel. Ik raakte door de pil heen zwanger en we besloten het te houden. We woonden nog niet eens samen toen ik zwanger raakte.

Mijn dochter was een huilbaby en dat heeft een heleboel druk op de relatie gezet. Zoveel dat de bom barstte.

Sinds kort hebben haar vader en ik weer een goede relatie, maar we gaan in ieder geval voorlopig niet meer samenwonen. Dat werkt het beste voor alle partijen. Hij is alleen in het weekend bij ons. Ik blij, hij blij en meest belangrijk; mijn dochter blij! Lachen

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:19

Tja, ik ken ook een situatie waarbij weloverwogen door beide partijen besloten is de natuur z'n gang te laten gaan en maar zien wat er gebeurt. Het kind is er uiteindelijk ook gekomen en ik vindt dat er sindsdien een betere sfeer is in dat huis. Ik weet niet waarom maar het geeft een prettiger gevoel daar. Uiteindelijk is er deze zomer ook een tweede kind gekomen. Omdat de kans op een zwangerschap bij haar niet zo groot was en er toch een wens voor een tweede was, hebben ze de natuur wederom z'n gang laten gaan. Ze zijn er beiden ook zeer gelukkig mee.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:19

Helaas gebeurt het maar al te vaak dat er een kind verwekt wordt om de relatie te verbeteren.

Maar als er 1 ding een test voor je relatie is dan is dat wel het hebben van kinderen.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 22:22

Mijn moeder ook , werd door de pil heen zwanger van mijn zus...

Was een "tweemaandskindje" Knipoog want 2 maanden na hun trouwen is ze
geboren.....

Mijn vader was 20 , mijn moeder 21.

Zijn nog steeds (gelukkig) samen en hebben vorig jaar hun 25 jarig huwelijk gevierd Lachen

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:50

Zucht... Lachen klinkt hoopvol pmarena!

Ben het helemaal met Irene eens. De ultimieme test om te kijken of je relatie tegen een stootje kan, is wel een kind krijgen. Helaas is het kind daar vaak de dupe van.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:01

Ben het helemaal met je eens Lis.
Helaas is het ook nog eens zo dat als je besluit een kind te willen hebben, je eigenlijk niet eens weet waar je aan begint.
Je kunt je nog zo goed voorbereid hebben op alle positieve en negatieve aspecten, pas als het kind er eenmaal is, weet je waar je aan begonnen bent.
Ik heb er zelf 2 inmiddels (bijna) 5 en (bijna) 8 jaar oud en heb er nooit een seconde spijt van gehad. Maar dat het enorm veel invloed op je relatie heeft en ook op je eigen persoonlijkheid is een ding wat zeker is.


Dat bijna 5 en bijna 8 is heel belangrijk Haha! Haha! Haha! , Ik moet het niet wagen mijn zoontje 4 te noemen, nee, meneer is bijna 5 Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:41

Je kunt je idd niet voorbereiden op het krijgen van een kind. Een ouder-cursus verplichten is niet eens zo'n gek idee.
Vooral omdat ik alleen ben (door de week) vind ik het erg zwaar. Maar ook ik heb nog geen seconde spijt gehad. Ze is inmiddels 3 en half, ontzettend aan het peuter-puberen.. (Waarom heeft niemand mij ooit verteld dat dat bestond??)

Nee, een kind 'nemen' om je relatie te redden geloof ik zeker niet in. Ik denk dat je je relatie juist eerder om zeep helpt dan redt, als je om die reden een kind krijgt.

Hé, wat zijn we het eens, hè??

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 09:24

Ook om me heen , mensen van de leeftijd van m'n ouders , waar je vroeger regelmatig op visite ging...

Dan was het al een sfeer tussen de vader en moeder van : ieder voor zich.
Woonden wel samen , hadden wel samen kinderen en alles ,
maar het was niet echt een....tja hoe zeg je dat....een eenheid zeg maar.

Valt ook op dat sommige mensen altijd over "ik en zij/hij" praten ipv "wij" , misschien zegt dat niks maar geeft toch wel wat aan volgens mij....

Die mensen waarbij dus die band niet voelbaar was , wel onenigheid af en toe , die zijn nu dus ook gescheiden , stuk voor stuk.
Maar pas nadat de kinderen al groot genoeg zijn zeg maar.


Kijk bij mijn vader en moeder , en wat ikke hierboven schrijft daar ligt het natuurlijk anders , is het niet zo dat 1 van de ouders het besluit neemt
en de ander ermee wil vastleggen.
Dit is echt een kind krijgen , niet eenzijdig de beslissing nemen dat heter nu maar van moet komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:42

Het is waar pmarena, er zijn inderdaad veel mensen die een kind willen om de relatie nieuw leven in te blazen. Moet je nagaan wat zo'n kind eigenlijk meteen bij de geboorte al belast wordt he. Daarbij, kinderen zijn zowiezo heel belastend voor een relatie, dat is algemeen bekend. De ouders moeten veel aandacht van elkaar inleveren omdat het kind alle aandacht nodig heeft. Je bent allebei erg moe, en juist meer geneigd in te dutten, letterlijk en figuurlijk. Vaders vinden het vaak moeilijk dat hun vrouw ineens zo opgaat in dat kind en hij minder aandacht krijgt, en andersom zal ongetwijfeld ook voorkomen.
OVerigens, mensen nemen kinderen ALTIJD om egoistische redenen hoor. Ze beginnen er alleen maar aan omdat ze dat zelf leuk vinden. Een kind zal er immers niet om vragen om geboren te worden. Vaak kijken ouders ook niet naar wat de maatschappij hun kinderen te bieden heeft. MIsschien ben ik pessimistisch, maar ik vind deze maatschappij niet goed genoeg voor mijn kinderen om geboren te worden. Ik zie bijvoorbeeld de islam als een grote bedreiging. Er is nog geen generatie geweest die zonder oorlog heeft geleeft, wij zijn de eersten, tot nog toe... we zijn er nog niet dus er kan nog wat komen. DAarbij zie ik de mensheid in zijn algemeen als een bedreiging, vooral omdat er zoveel bij komen en het aardoppervlak te klein wordt, zeker in nederland. ER is ook nog eens normvervaging hier, iedereen is te veel op zichzelf aangewezen. Nee, geen mooie wereld om in geboren te worden.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 10:08

Juist daarom , kun je beter wel kinderen op de wereld zetten , een goede , fijne jeugd geven en eerlijke , betrokken normen en waarden leren.

Wat nu als alleen de aso's onder ons nog kinderen krijgen ?

Daar wordt de wereld ook niet fraaier op...

En als je moet wachten op het juiste moment...tja bestaat dat wel ?

Ik begrijp je gevoelens hoor er kan nog zoveel ellende gebeuren ,
maar zoveel moois ook , is net hoe je dat kind in het leven zet.

Neem een Majoor Boszhart (of hoe je dat ook schrijft Lachen ) , ik ben toch blij
dat haar ouders haar toch op de wereld gezet hebben , 1 mensje kan zo veel goed doen...al is het maar een vriendelijke cassiere bij de supermarkt Knipoog

En hoe een voldoening moet het zijn om je kind een gelukkige jeugd te geven , en 'm als een evenwichtige , vrolijke volwassene af te leveren , dan heb je tenminste zelf iets goeds gedaan , een bijdrage geleverd aan de maatschappij , toch ?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:15

kinderen krijgen doe je meestal voor jezelf maar ben je niet blij dat jou ouders je hebben gekregen?
Ik hoop dat ik onze kinderen een mooie en bijzondere jeugd kan geven,ik hoop voor ze, dat ze niets dan goed ontmoeten en dat ze in hun leven d goede dingen mogen kiezen.
En ik ga ervan uit dat ze de werewkld een beetje verbeteren met er te zijn later voor andere

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:16

Ik denk dat jij te weinig afweet van de Islam om daarover te oordelen, Desiree. De Islam vormt geen bedreiging, het zijn de fundamentalisten die een bedreiging vormen. Die heb je in alle vormen; Joodse, cristelijke, moslims, etc..
En die zijn er altijd geweest, in deze tijd niet meer dan in andere tijden.
Het is je goed recht om geen kinderen te willen, maar de redenen die jij aanvoert vind ik drogredenen en kan ik me absoluut niet in vinden. Immers; de maatschappij, dat ben je zelf! Klinkt cliché, maar het is gewoon waar.

Het is inderdaad altijd egoïstisch om een kind 'nemen'. Maar ik ben toch blij dat mijn ouders destijds besloten hebben kinderen te willen. Ik ben blij dat ik er ben!!

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 10:28

Nou...... Schijnheilig

Als mijn ouders mij niet hadden "genomen" had ik misschien wel de dochter geweest van Hennie Huisman nu .... Haha! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:57

lis schreef:
Ik denk dat jij te weinig afweet van de Islam om daarover te oordelen, Desiree. De Islam vormt geen bedreiging, het zijn de fundamentalisten die een bedreiging vormen. Die heb je in alle vormen; Joodse, cristelijke, moslims, etc..
En die zijn er altijd geweest, in deze tijd niet meer dan in andere tijden.
Het is je goed recht om geen kinderen te willen, maar de redenen die jij aanvoert vind ik drogredenen en kan ik me absoluut niet in vinden. Immers; de maatschappij, dat ben je zelf! Klinkt cliché, maar het is gewoon waar.
!


WAt is fundamentalisme? Ik vind dat al wanneer je geen andere manieren van leven naast je duldt en stiekum zit te stoken onder je mensen en ze opzet tegen andersdenkenden, je niet willen aanpassen aan het land waarin je leeft, nog niet eens de taal spreken. Ik zeg niet dat allle moslims zo zijn, maar je hebt er wel veel tussen zitten, en ook de goede moslims zullen daaronder te lijden krijgen, net als autochtonen. Het gevaar komt momenteel niet (meer) uit de christelijke fundamentalistische hoek, ik denk ook niet dat die daarvoor nog de kans krijgen. De maatschappij ben ik niet alleen. Helaas. En het opvoeden van je kind doe je ook lang niet meer alleen. er is meer invloed van buitenaf dan ooit. Je hebt de school met de vriendjes en vriendinnetjes die op hun beurt worden opgevoed door andere mensen met andere normen en invloed op jouw kinderen hebben, of ze dat nu willen of niet. Je MOET je aanpassen omwille van je kind, je wilt namelijk dat je kind op sociaal gebied mee kan met de rest. Dus moet je als ouders dingen doen waar je niet geheel achter staat. Ook heb je dingen niet meer in de hand als ze iets ouder worden, en dat begint vaak al bij 12!!! Dan wil je dochter ineens met haar vriendje naar bed, en dat zal ze ook doen ook! Met of zonder jouw medeweten. En dan doe je maar weer een concessie, iets waar je helemaal niet achter staat en je laat haar aan de pil gaan, altijd nog beter dan een abortus. Of je kind wil uit en tot 2.00 uur rond blijven hangen in het cafe en dat vind ik echt niets hoor. DIt zijn zo een paar van die voorbeelden.

Nu achteraf ben je blij dat je er bent, maar als je er niet geweest was, dan zou je er niet van gebaald hebben hoor. Dat kan immers niet. Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 26-07-02 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt