Kind schopt hond, vervolgens boze ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kind schopt hond, vervolgens boze ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 20:35

Tja, ik weer Haha!
Vandaag zag ik een ventje van een jaar of 4 (!!!!) meerdere malen op hun eigen pad een hond (golden retriever) schoppen. Steeds als het beestje weg wilde lopen, greep het ventje hem beet om hem weer een schop te verkopen.
Dus ik dat ventje aangesproken, of zijn vader hem ook zomaar schopte....
Komt ineens die vader om de hoek, dat ik me er niet mee moest bemoeien bla bla.
Dus ik: Ik vind het niet normaal dat uw zoon die hond zomaar loopt te schoppen.
Hij: Dat zijn jou zaken niet, het is mijn zoon en mijn hond.
En daar kon ik het mee doen....
Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:37

omdraaien en weglopen
Dat soort mensen zijn niet voor rede vatbaar, hoe erg het ook is, zo lang het dier niet écht mishandeld wordt (kun je niet bewijzen, het kan een incident zijn) kun je helemaal niets doen. Als het dier langere tijd mishandeld wordt bijt hij vanzelf wel een keer van zich af. Hoe hard het ook is voor dat beestje (dan vals waarschijnlijk), als het echt met regelmaat mishandeld wordt is het (hij/zij) beter af in de hondenhemel denk ik.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:43

Ik had dat jochie toch echt wel een flinke knal gegeven daar kan ik echt niet tegen en anfders een grote bek en zeker tegen die vader, van lopen hier ook een stelletje lompe mensen rond he, het zou ook kunnen dat die vader dat jongentje mishandeld en dat jongentje het vervolgens bij de hond doet...Wat ik overegens niet hoop maar waar haalt zo'n kind dat anders vandaan Verward

Banaantje
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:51

Omgedraait en weggelopen.
Aan dat soort mensen maak ik mijn woorden niet vuil Lips are sealed

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:53

ik heb ook van die mensen in de straat wonen. zoontje doet het ook alleen als pa en ma niet in de buurt zijn. zo zielig want je hoort dat hondje soms echt janken van de pijn.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:12

aan zoiets kan je weinig doen, je kan proberen zo'n kind uit te leggen waarom hij het niet moet doen verder niet.De risico's die dit gedrag meebrengen zijn voor de ouders.
Kleine kinderen hebben niet zo'n besef van hun daden, onze jongste geeft de kat ook wel eens zomaar een klap de eerste x leg ik haar uit dat de poes dit niet leuk vindt maar gaat ze door dan krijgt ze op haar kop.
mocht de poes krabben (mijn schuld niet opgelet) dan is het jammer voor diegene maar als de poes krabt heb je hem geplaagd eigen schuld dikke bult.
bij de hond ben ik voorzichtiger die ligt op de dag vaak in de bench omdat hij niet vertrouwd is met kids en als hij bijt dit grotere gevolgen heeft

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:26

Er valt weinig aan te doen.....Maar hij wilde natuurlijk geen gezichtsverlies(was zeker een macho mannetje) dat er iets aan zijn zoon mankeerde, dus wellicht kreeg dat kind later nog op zijn kop, maar niet waar jij bij was.