Baas wil me weghebben + Update van escalatie!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet ik nu eerder weggaan omdat mijn baas dat wil?

ja, kan je doen, zie het probleem niet.
2 (4%)
nee, het is niet verstandig om je contract nu eerder te beeindigen!
48 (96%)

Totaal aantal stemmen: 50


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Baas wil me weghebben + Update van escalatie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 14:50

Ja, ik heb wel een L*L van een baas Boos! Toen hij eergisteren hoorde dat ik aan m'n knie geopereerd moet worden zei hij tegen mij dat hij het helemaal niet erg vindt als ik volgende week mijn contract al opzeg Boos!
Mijn contract loopt eigenlijk tot 15 augustus en vanaf die dag werk ik bij een ander bedrijf, mijn baas wil nu dat ik eerder wegga zodat ik niet bij hem in de ziektewet zit! Anders moet hij en mijn salaris doorbetalen en het salaris van ee vervanger voor mij!

Ik had in principe al gezegd dat ik vanaf 5 agustus wilde stoppen (dan had ik nog een weekje vakantie tussendoor Haha! , maar toen wist ik nog niets over de operatie.........) Nu wil hij me het liefst al a.s. dinsdag niet meer in dienst hebben vanwege de ziektewet. Het is nog niet eens bekend wanneer ik geopereerd moet worden!

Als ik nu eerder wegga heb ik geen werk en salaris. Vanaf 15 augustus moet ik bij mijn nieuwe baas beginnen, stel dat ik dan nog niet hersteld ben en m'n nieuwe baas wil me ontslaan omdat ik herstellende ben, dan zit ik helemaal zonder iets, ook zonder ziektewetuitkering en salaris........
Wat zal ik dus doen?
Laatst bijgewerkt door napoleon op 23-07-02 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:09

eigenlijk zeg je hetzelf al.

Niet stoppen dus.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:10

Niet stoppen...

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:16

vooral niet stoppen
hij flauw doen dan kun jij dat ook
succes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:02

niet eerder stoppen.
Als je nieuwe baas je niet wil hebben vanwege je knieoperatie zit je nog steeds zonder iets. Je hebt immers zélf je contract opgezegd en bent niet ontslagen.
Je krijgt dan dus geen uitkering, of je moet arbeidsongeschikt verklaard worden, maar dat doen ze niet voor een 'simpele' knieoperatie, dan moet die chirurg wel gaan slapen en je hele knie molesteren, maar das een heel ander verhaal.
Iig niet stoppen, gewoon per 15 of 5 aug. opzeggen en laat je baas maar het dak op gaan, jij wist immers ook niet dat je geopereerd moest worden, is een nare bijkomstigheid, maar daarom hoef je hem nog geen medewerking te verlenen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:12

Je kan je nu ook al ziek melden... Haha!

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:09

wat een l*l
niet stoppen hoor! is ie nou helemaal gek! jij hebt gewoon recht op salaris als je ziek bent!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 19:40

Als je wilt jennen kun je je ook nu ziek melden. Maar ervan uitgaande dat je dat niet doet: gewoon tot de 15e daar blijven werken en tsja als je nieuwe baas je niet wil op deze manier dan kun je daar natuurlijk niets aan doen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 01:12

Die is gek... }> , gewoon lekker blijven hoor! Laat dat maar mooi zijn probleem zijn en niet die van jouw Extreme duivel !!!!
(Tsss... lekker makkelijk van die koekebakker, je moet maar op het idee komen !)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Baas wil me weghebben i.v.m. knieoperatie!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 09:55

napoleon"]
Anders moet hij en mijn salaris doorbetalen en het salaris van ee vervanger voor mij!
[/quote]

Tja, dat is het risico van werkgever zijn! Had ie maar werknemer moeten worden, wat een bullsh*t en trap daar lekker niet in hoor!

[quote="napoleon schreef:
Als ik nu eerder wegga heb ik geen werk en salaris. Vanaf 15 augustus moet ik bij mijn nieuwe baas beginnen, stel dat ik dan nog niet hersteld ben en m'n nieuwe baas wil me ontslaan omdat ik herstellende ben, dan zit ik helemaal zonder iets, ook zonder ziektewetuitkering en salaris........
Wat zal ik dus doen?


Nooit geen ontslag nemen. Je contract eindigt van rechtswege? Of heb je ontslag genomen per 15 augustus?
Als je nl nu eerder op zegt zit je idd in de ZW in die periode. Maar je nieuwe baas zal je vast wel een proeftijd hebben gegeven en indien je niet hersteld bent kan hij je zonder pardon ontslaan. (Daar is de proeftijd voor!) Als je dan weer arbeidsgeschikt bent zal je -indien je geen andere baan kan vinden- een beroep op de WW moeten doen, wat echter met een grote boete gepaard zal gaan (als je al WW krijgt) omdat je -indien je zelf ontslag neemt- verwijtbaar werkloos bent.

Heel veel succes en laat je baas lekker l*llen!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 11:54

zeker niet je baan opzeggen. hij is je dan zowie zo verplicht tot en met 15 augustus eind datum contract door te betalen. En als je nog niet herstelt bent om bij je nieuwe werkgever aan de slag te kunnen dan zal hij je waarschijnlijk ontslaan in proeftijd,maar let goed op,want werkgevers spreken heel vaak foute proeftijden af. bijv. contract minder dan 2 jaar is maximaal 1 mnd proeftijd en na 2 jaar mag je 2 maanden proeftijd over een komen. let wel dan moet er in je cao niets anders staan over proeftijd. anders geld gewoon de wet zoals hier boven beschreven.

Vragen pb me gerust.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 13:43

Niet opzeggen. Ook al zou je toch al weggaan, hij betaalt maar lekker door. Je weet nog niet eens wanneer je aan je knie wordt geholpen dus het is een ontzettend domme opmerking van die man.
Puur om je uitkering moet je dus niet zelf eerder weggaan!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 13:03

Nee niet opzeggen hoor!!!!! Hij moet maar doorbetalen! Succes met je knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 13:47

Als je nu zelf uit dienst treedt, heb je ook geen ziekenfondsverzekering meer en moet je een dure hiaatverzekering afsluiten.... Wordt je niet vrolijk van.
Als hij blijft zeuren, gewoon ziekmelden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:24

Laat hem jou maar ontslaan, dan krijg je tenminste een uitkering.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 11:49

Beste Bokkers, vandaag is dus de bom gebarsten en ben ik dus "ziek" naar huis gegaan }>

Afgelopen vrijdag zou mijn baas mij terug bellen om te bespreken hoe we dit verder zouden gaan afhandelen, al die belde mijn baas was het niet! Vandaag (dinsdag) was weer mijn eerste werkdag en kreeg ik van de accountant en van mijn 2 andere collega's te horen dat er in overleg tussen mij en mijn baas Verward was besloten dat ik a.s. vrijdag voor het laatst aanwezig zou zijn....... Boos! Toen ben ik zo boos geworden, ik heb de jurofoon gebelt (kan je gratis advies inwinnen over arbeidsrecht) en het probleem voorgelegd, volgens hen sta ik verdomde sterk in m'n schoenen en kan ik nu loonvorderen tot het officele afgesproken datum dat mijn contract afloopt..........Ik zit nu "ziek" thuis en heb ook al de arbodienst gebelt om te zeggen dat ik ziek ben van de situatie op kantoor en dat ik daar op dit moment niet kan functioneren omdat mijn baas me het leven zuur maakt. Ik weet namelijk zeker dat hij de arbodienst niet belt dat ik ziek ben Frusty want hij hoopt gewoon dat ik een domblondje ben die nergens achteraan gaat, zodat hhij niets extra's hoeft te betalen..... Nou betalen zal ie zeker gaan doen, ik Misselijk nu pas echt goed van hem Boos!

Pfff, moest het even kwijt, het is ook zo'n L*L........

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:01

very simple:

Inderdaad gewoon bij die baas blijven en contract uitvieren.

Als je nog een interessant iets wil proberen, dan moet je eens vragen waarom je in hemelsnaam je contract zou opzeggen. Om hem een plezier te doen? Lijkt me wel erg kinderlijk. Nee, vraag hem direkt op de man af wat hij er voor over heeft dat je je contract opzegt. In dat geval is er misschien wel iets beters te regelen. Schijnbaar gaat hem hem nou eenmaal alleen maar om het geld. Als het jou ook alleen maar om het geld gaat, dan zijn er misschien wel middenkonstrukties bedenkbaar waarbij jullie allebei winnen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:02

wat erg zeg het slaat echt alles zeg maar goed dta jij dat heb gedaan sterkte er veder nog mee

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:08

Je poot stijf houden (figuurlijk dan) en NIET opzeggen. Straks zit je zonder werk en zonder verzekering en eventueel zonder uitkering.
Heel verstandig dat je je ziek hebt gemeld. Laat hem bloeden....

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:55

napoleon schreef:
Beste Bokkers, vandaag is dus de bom gebarsten en ben ik dus "ziek" naar huis gegaan }>



Mooi zo... dat zei ik al dat je je meteen maar ziek moest melden.
Ben benieuwd hoe het af gaat lopen Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:14

Ik zou toch ook maar eens een advocaat in de arm gaan nemen....
Zo'n werkgever mag je niet ontslaan vanwege een noodzakelijke operatie...ik denk zelfs dat je contract moet worden gehouden totdat je hersteld bent, namelijk, je bent ziek geworden tijdens het contract, wie weet mag dat nu helemaal niet per 15 aug worden beeindigd...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:31

Wat een eikel zeg, die baas!
Ik hoop dat dit allemaal goed voor je gaat uitpakken.

Weet je al wanneer je de operatie aan je knie moet ondergaan?

Misschien is het slim hier je nieuwe baas vast van op de hoogte te brengen.
Kan je overigens niet straks met krukken naar je werk gaan??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:33

Die mensen moeten eens goed worden opgevoed Nappie. Ik hoop dat jij je daarop toe zal gaan leggen, want dat zou wel eens heel goed in jouw voordeel uit kunnen pakken. Zoals ze tegenwoordig met mensen omgaan... Het brandalarm gaat af hier.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:42

Goed gedaan!! En heel veel succes met je operatie.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 13:59

Kleintje schreef:
Weet je al wanneer je de operatie aan je knie moet ondergaan?

Misschien is het slim hier je nieuwe baas vast van op de hoogte te brengen.
Kan je overigens niet straks met krukken naar je werk gaan??


6 augustus wordt ik geopereerd, daarom wil ie me nu weg hebben! Ik ga idd vandaag mijn nieuwe baas op de hoogte stellen dat ik die operatie nodig heb en dat het niet in de planning lag, hopelijk heeft hij hier begrip voor. Bij mijn nieuwe baan zou ik 15 augustus beginnen dus misschien ben ik dan al weer op de been en anders ga ik gewoon idd met krukken naar het werk!

Trouwens ik zit inmiddels al 4 uurtjes thuis en ik heb nog steeds niet mijn huidige baas gesproken, hij moet toch inmiddels wel op de hoogte zijn dat ik ziek thuis ben Verward }> Ik moet ook heel eerlijk toegeven dat ik gewoon echt geen behoefte meer heb om daar nog terug naar te moeten....... Ik heb ook net een vriendin van me opgebelt, die is juriste, zij kan me waarschijnlijk een eind op weg helpen met alle procedures die ik nu moet gaan volgen.