Schrik me rot, hele gebouw stond te wiebelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Schrik me rot, hele gebouw stond te wiebelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 07:54

Ben al op mijn werk, en in een keer staat alles te schudden hier. Ook aan de andere kant van het terrein was het te merken.
Was dit een aardbeving(kje)?? Nog meer mensen het gevoeld?

Schrok me rot, was al bijna blij dat we op de bovenste verdieping zitten, krijg je alleen het dak op je. Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:02

Ik schrok me ook al dood!!
Kom net thuis van nachtdienst en wil bokt even bijlezen: begint ineens het hele huis te beven. Echt de muren gingen heen en weer....

Het was een aardschok in Aalten

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 08:06

Aalten?? Dat is wel dicht bij huis, ben nu in Arnhem dacht dat het alleen hier in de buurt was.

Hoe weet je dat dat het in Aalten was?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:08

Was net op radio gelderland. Ik woon in Huissen en het was hier duidelijk voelbaar (en je kon het ook goed zien)
Ik kwam net van dutchtone in arnhem af dus ik was allang blij dat ik niet op de weg zat!
Bij radio gelderland hebben ze het niet gevoeld maar er hadden al wel mensen gebeld die het gevoeld hadden.
Waar in arnhem zit jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:11

In Aalten??? Ik ben hier net mijn bed uitgeschokt? Om 7.48 begon heel het huis te trillen en te schokken, ik dacht dat de DSM aan het ontploffen was.
Vlak daarna belde meteen Maurice uit Maastricht daar had het ook flink getrilt. Daarna mijn mam gebeld in heerlen en die was flink geschrokken omdat heel de keuken schokte en ze dacht dat het huis zou instorten.
En nu hoor ik op de radio iemand uit Eindhoven.
Is dus een flinke beving geweest als hij een groot deel van NL is gevoeld.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 08:14

Ik zit bij KEMA in Arnhem, aan de kant van Oosterbeek.

Heb net mijn man even gebeld, die had op de radio gehoord dat het in Roermond geweest zou zijn. Lijkt me op zich een logischere plaats als Aalten, gezien de historie van mijnbouw enzo.

Pfff kost me weer een paar jaar van mijn leven.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:15

En hier bij mij ook! IK lag te wiebelen in mn bed man! Ik hoorde op het nieuws alleen arnhem en doetinchem maar hier in apeldoorn was toch echt duidelijk voelbaar! brrr best eng zoeits! Ik hoorde ook de deuren klapperen en het duurde ongeveer 10 seconden ofzo.
Laatst bijgewerkt door obsession op 22-07-02 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:16

Roermond klinkt mij ook logischer in de oren. Was een heel vluchtig berichtje op radio gelderland en die hadden het over aalten.
Maar ja ik heb het niet helemaal gehoord dus het zal wel gevoeld zijn tot in aalten of zo??
Vond het al zo vreemd want in gelderland gebeurd naar mijn weten niets wat aardschokken teweeg zou kunnen brengen.

Nou ik ga nu lekker naar bed na de lange nacht!
Ik hoor straks wel wat het precies allemaal was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:21

Ik hoor net ook op radio dat het epicentrum in Roermond lag maar dat de beving tot Utrecht is te voelen geweest.
Bij ons duurde het 4 a 5 seconden. Ik ging echt helemaal heen en weer in bed. Echt heel bizar maar Roermond ligt hier denk ik 30 km vandaan.
Lara zal wel flink zijn geschrokken (die woont toch in Roermond)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-02 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:25

ik zit nog net voor Utrecht en heb niets gevoeld,
eigenlijk vind ik dat wel een beetje jammer want de laatste keer vond ik het ontzettend gaaf!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 08:29

Nou het was wel even schrikken als je nietsvermoedend zit te bokken en in een keer gaat je beeldscherm heen en weer. Nu weet ik wel dat ik eigelijk moet werken, maar had dat "god straft onmiddelijk" niet zo serieus genomen. Lachen
En nu vond ik het wel spannend maar toen het gebeurde vond ik het toch wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:39

Het epicentrum is toch ten oosten van Heerlen geweest. Zal wel heftig zijn geweest bij mams dus (die woont dus in Heerlen) en hoe zouden paarden er eigenlijk op reageren? Volgens mij laat Pablo er nog geen brokje voor liggen.
Het schijnt wel een erg heftige beving te zijn geweest: 4,9 op de schaal van richter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-02 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:41

Het epicentrum lag net over de grens in Duitsland.

[edit] typo [edit]
Laatst bijgewerkt door obsession op 22-07-02 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:47

Net over de grens ten oosten van Heerlen (Heerlen grenst zowat aan Duitsland). Er is daar een oude breuklijn waarvan wel vaker bevinkjes zijn maar dit was wel een flinke Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:49

Ja het was zeker een flinke! Er zijn ook al een aantal naschokken geweeest! Er kan ook een nieuwe beving komen maar daar kunnen ze niets over zeggen. Er was echt er een reden tot paniek!
Ben wel benieuwd of ik de enige apeldoorner ben die het heeft gevoeld?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:51

Ik zit net als obses in A en ik heb de griep ik lag in bed toen m'n bed begon te shaken.
de vorige keer flikkerde er een beeldje van de plank op m'n kop nu niets.
Eerst dacht ik dat ik droomde maar toen alle ophang dingen aan de muur heen en weer schommelde dacht ik dat ik toch niet droomde mijn vader had niets gemerkt maar mijn moeder had ook op een dansende bank gezeten ..
weird hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:52

Oh lekker dat er nog een beving kan komen. Maar ja, dat kan altijd na een aardbeving toch?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:05

Jeetje, spannend hoor... de enige keer dat ik bevingen mee maakte was met de ontploffing van de Cindu fabriek (autobanden? fabriek)
en met de Bijlmerramp. Lijkt me best wel griezelig!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:28

ik ook niks gevoeld, jammur. Ik had nl. wel graag willen weten hoe zo'n kleintje aanvoelt. Helaas zijn onze huizen er niet echt op berekend, dus er kan best wat schade zijn aan muren & fundamenten, minder!
Ik weet trouwens nog wel hoe de ruiten in de sponningen stonden te trillen toen de vuurwerkopslag in Culemborg ontplofte, toen was ik 9 ofzo. Ik schrok me natuurlijk t leplazerus, 's avonds hoorden we dat het de vuurwerkopslag was. Gelukkig stond die in the middle of nowhere, anders had het wel eens heel anders af kunnen lopen (op de snelweg erlangs waren alle auto's zonder ruiten etc.)...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:34

ik werd idd ook wakker en dacht dat het bed schudde, maar dat kan toch niet? Tot dat ik het nieuws hoorde........toen werd alles duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:45

Ik zat te ontbijten, en de hele vloer golfde. Nu woon ik in een redelijk krakkemikkig huis, dus als er een vrachtwagen door de straat rijdt geeft dat hetzelfde effect. Maar echt heftig shaken deed het bij ons (Nijmegen centrum) dus niet.

De vorige keer schudde het voor mijn idee veel harder. Is al weer jaren terug, toen zat ik nog op de basisschool.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:48

hoi is het epish centrum voor oude mensen die soms een beetje gek zijn of gewoon niet meer voor hun zelf kunnen zorgen ?
zoja , dan is't in roermond , tegen de grens van duitsland.
want de vriend van mijn moeder daar de vader van woont daare....
ik noem ze opa en oma dus die zullen vast wel geschrokken zijn ?
ik heb er nix van gevoelt in belgiƫ...
:p
doeidoei

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:51

mijn moeder (nieuwegein) heeft het ook gevoeld
Ik zat in de auto rond die tijd, dus niets gevoeld..jammer

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:56

Spikkel schreef:
hoi is het epish centrum voor oude mensen die soms een beetje gek zijn of gewoon niet meer voor hun zelf kunnen zorgen ?
zoja , dan is't in roermond , tegen de grens van duitsland.
want de vriend van mijn moeder daar de vader van woont daare....
ik noem ze opa en oma dus die zullen vast wel geschrokken zijn ?
ik heb er nix van gevoelt in belgiƫ...
:p
doeidoei


hahaha geweldig dit echt waar! het epicentrum is het hart van de aardbeving zeg maar. de kern. De plaats waar die ontstond en dus het hevigst was. Niet de naam van een verzorgingstehuis!
Ik vind het wel humor!
Laatst bijgewerkt door obsession op 22-07-02 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:00

waaaaaaaaahhahaahahahahah
oops Tong uitsteken
ja het epish centrum
ja zeeeg Tong uitsteken en het is in roermong dat bejaardentehuis (of hoe het ook heet)
dus ik dacht tsja.....
ja half blond ik Tong uitsteken dit moet in het Blond topic Tong uitsteken

doeiiiii