De PTT is ook niet meer te vertrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

De PTT is ook niet meer te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 19:58

De PTT (of hoe hij nu dan ook mag heten) is ook niet meer te vertrouwen.
op 4 juli heb ik een brief verstuurt naar de hengstenhouderij waar mijn pony staat, ze is weer aan het luchtzuigen geblazen dus vroegen ze om de band die ik had.
splinternieuw ding van zo'n 40 gulden denk ik.
dus ik opgestuurt in zo'n bubbeltjes envelop en goed dicht geplakt.
belde ik maandag op om te vragen hoe het ging etc zeiden ze dat ze de band nog niet hadden ontvangen.
das toch van de zotte?

een poosje geleden kocht iemand via bokt wat postzegels van mij en stuurde geld op (ok mag officieel niet) wat denk je, ja hoor alles eruit.
ik heb de zegels gewoon opgestuurt want vond het voor diegene zo sneu maar ze hebben toch maar van je spullen af te blijven?

ik vind het echt belachelijk dat we nu zoveel voor verzenden moeten betalen en als je dan ziet wat er gejat wordt Lips are sealed

zou er geen andere bezorgdienst zijn?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:44

Ik heb een keer gehad dat ze mijn post van de belasting niet hebben gebracht bij mij, toen kreeg ik spontaan een boete van de belasting, terwijl ik helemaal geen post heb hehad, kon ik een bezwaarschrift indienen maar moest wel eerst betalen en het met spoed verzenden, kostte me ook nog 7,50 via de ptt. Stelletje eikels!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:48

Bij mij al 3 keer een pakje weggeraakt , nooit meer wat van gehoord
(ja excuusbrief met "wij zijn niet aansprakelijk" Boos!

1 x een pakket dat wekenlang kwijt was , toen weer teruggekomen (beschadigd) weer verstuurt , ging weer fout....

Ik had in december wat dekens gekocht van iemand en ze kwamen dacht ik pas in april ofzo uiteindelijk door die grapjes ....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:33

Yep ook bij mij:
Heb ooit eens wat gekocht van I Love Soraya, op Bokt, "zei"dat ze het opgestuurd had, nooit gehad....maar goed twijfel wel aan de verkoper.
Ook eens goed verpakte afstandbediening van autoalarm opgestuurd, nooit aangekomen. Stellen ze zogenaamd een onderzoek in, krijg je toch altijd een excuus achtige brief, zonder inhoud verder.
Ik weet wel dat enveloppen door een machine gaan waar ze doorheen geperst worden, dus kan de inhoud eruit komen, als er dan wat open is, gaat ie al op de hoop denk ik. En als er toevallig iets leuks voor de pttér tussen zit, ja, raad maar eens!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 07:45

IK denk dat de postbodes zelf niet de schuldige zijn. Maar met automatisch sorteren wordt nog wel eens de onderkant vna een envelop opengehaald. Dan valt inderdaad het geld eruit, en niemand die het gejat heeft.
En met pakjes via pakketpost krijg je altijd een 3S-code, een verzendbewijs. Je kunt dan via internet opzoeken of je pak al bezorgd is of niet.
Brievenbuspost is inderdaad geen controle op, heb je echt iets waardevols te versturen doe het dan via aangetekend/AD (aanvullende dienst)/HVO (handtekening voor ontvangst). Je pakje wordt dan op een gobalijst geplaatst, iedere tussenpersoon zet z'n handtekening dat hij/zij het ontvangen heeft en ook weer doorgegeven heeft. Totdat het bij de geadresseerde is aangekomen.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:46

Ja het is echt belachelijk! Al die bezorgers jatten zo het geld eruit.
Een vriendinnetje van mij dieheeft een tante heel ver weg wonen. En tante had met haar verjaardag een kaart en een tietntje erin gestuurd.... ook Weg dus! Boos!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:08

Bezorgers en geld eruit jatten? Kleine kans, heel veel postbodes zijn zo niet. Verder: als je ook maar enigszins iets belangrijks, waardevols of wat dan ook verstuurd, doe het dan AANGETEKEND, dat word verstuurd in speciale containers, vervoerd in beveiligde vrachtwagens, gesorteerd op een speciaal sorteercentrum en teuggestuurd naar de postkantoren in speciale, verzegelde zakken. Ook moet een postbode tekenen voor ontvangst, waarna JIJ bij HEM moet tekenen voor ontvangst, die procedure is nagenoeg waterdicht.

Wat pakketjes betreft: verzekering erbij en versturen als "Priority" (dan heeft je pakket voorrang boven "standard" zendingen, en ik weet uit eigen ervaring dat priority containers voorrang hebben, ze zijn ook t eerst op locatie) en idd met HVO of AD erbij, dan weet je t zeker, en is de TNT/TPG Pakketdienst wel aansprakelijk voor de schade, er zit nl. een verzekering op.

Als je dan wel geld wil versturen doe dat dan niet los in een envelop, maar doe er nog 1 of 2 laagjes papier omheen, zodat t neit zichtbaar is, vermeld er ook niet op dat er geld in zit, en doe er ZEKER GEEN muntgeld in!
Paketten kunnnen idd beschadigd worden, dat komt door de sorteerprocedure, die is geheel automatisch en machinaal, zorg dus voor een goede en stevige verpakking.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 19:49

nou wel vreemd dat als ik zeg maar problemen heb met het versturen dat het altijd in de zomer is???????
leuk die vakantie krachten.

ik vind het belachelijk dat de ptt zijn prijzen omhoog gooit en de service alsmaar slechter wordt.
ik woon ongeveer 15 meter van de straat af, heb dus aan de weg zo'n groene postbus staan zeg maar.
komt er een pakje wat ze dus aan de deur af moeten geven, stoppen ze gewoon zonder pardon in dat ding.
of de klep nou om hoog staat of niet dat kan hun een zorg zijn.
en klagen erover maakt het alleen maar erger.
hum slot erop zodat ze het 2e stuk niet open kunnen maken en het wel af moeten geven.
stelletje ......... Lips are sealed

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 19:59

Er zijn ook regels voor , ik geloof dat 15 meter vanaf de weg al te ver is , dan hoeven ze het niet aan de deur af te leveren.

Of vergis ik me nu ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:14

Wilona schreef:
Ja het is echt belachelijk! Al die bezorgers jatten zo het geld eruit.
Een vriendinnetje van mij dieheeft een tante heel ver weg wonen. En tante had met haar verjaardag een kaart en een tietntje erin gestuurd.... ook Weg dus! Boos!


Dank je wel dat je mij voor dief uitmaakt......

BTW TGP heet het tegenwoordig)

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:30

TPG-Post Tong uitsteken

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:51

Zoals ik al zei gaat het wel eens fout bij die machine....en ik denk echt wel, als er iets leuks uitvalt, verdwijnt het in iemands broekzak (zullen in de minderheid zijn).
Wat betreft die verzendcode 3S.... die moet aan de balie bij afgifte meteen in de pc gezet worden anders kun je deze niet volgen, dus weer afhankelijk van zo'n persoon achter de balie! Had ik dus: vrijdag naar mij verzonden....kon niet traceren....dinsdags gebracht! Ik vind het afzetters, inderdaad meer geld, minder service.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:19

er zal heus het een en ander niet kloppen, ik heb ook welleens wat opgestuurd wat nooit aan is gekomen, en nergens meer te vinden is.
Maar ik vind het een beetje heel erg laag om gelijk al die bezorgers (zit ik dus ook bij) de schuld te geven

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 14:18

pmarena schreef:
Er zijn ook regels voor , ik geloof dat 15 meter vanaf de weg al te ver is , dan hoeven ze het niet aan de deur af te leveren.

Of vergis ik me nu ?

pakketjes moeten ze altijd afgeven of je nou naast de weg woont of 50 meter er vandaan.
zeker als het helemaal niet in de bus past, maar ze laten het er gewoon vrolijk uithangen hoor.
leuk als daar dus iets heel duurs in zit wat bij mij vaak het geval is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 14:24

ach, dat hadden wij ook, een brief aan de KNHS en nog wat, tegelijk verstuurd en nooit aangekomen!! Maar hier in de buurt is ook een brievenbus die ze wel eens niet goed dicht doen!!! heel raar is dat!!

LINDA