KPN met een staartje *zucht*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

KPN met een staartje *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 19:51

Een tijdje geleden had ik problemen met m'n nieuwe abonnement bij KPN, dat is hier te lezen. Vroeg me al af of het nog een staartje zou krijgen. En uiteraard, ik heet niet voor niets Karin en KPN niet voor niets KPN... *zucht*

Afgelopen weekend ging ik pinnen en toen kwam ik erachter dat er veel minder op m'n rekening stond dan ik had verwacht. Het zou toch niet... Afijn, vandaag Rabofoon gebeld en jawel hoor: op 2 juli was er 141 euro afgeschreven. Juist... die automatische incasso van dat verkeerde abonnement. Frusty

Heb natuurlijk meteen vanavond KPN Klantenservice gebeld. En wat blijkt: zij kunnen het niet terugstorten, ik moet dat zelf gaan regelen bij de bank. En wanneer is mijn bank open? Van 10 tot 5, als ik op mijn werk zit. En heb ik deze week een vrije dag? Dacht het niet... Dus mag ik ergens deze week 2 uur werktijd inleveren om dit grapje in goede banen te leiden, tussen werk en bank zit namelijk zo'n anderhalf uur reistijd.

Ik ben net heel erg uit m'n slof geschoten tegen die medewerker aan de telefoon. Door een fout van hen moet ik vrij gaan nemen om de boel op te lossen. Gelukkig bleef hij rustig en ik heb ook maar gezegd dat het niet persoonlijk naar hem toe was bedoeld, maar ik was echt pislink... Maar goed, ik schijn nu inmiddels wel met het juiste abonnement in het systeem te staan en volgens die medewerker zou ik geen verrassingsfacturen meer krijgen.

Ik wacht het af, eerst maar eens zorgen dat die 141 euro weer op mijn rekening terecht komt... *zucht*

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 20:20

Is heel vervelend ja!!!
Maar wat die medewerker van de kpn betreft: die kan er inderdaad niets aan doen. Jij kunt een automatische incasso zelf storneren. Als je gaat wachten tot de kpn de fout gaat oplossen (kan die medewerker vast niet zelf) dan moet je wachten op een creditnota en voor die weer uitbetaald is ben je alweer weken (maanden?) verder.
Dus storneren gaat gewoon het snelst.
Wel vervelend dat je er vrij voor moet nemen. Kun je even gauw in een pauze gaan of zo?

Op zulke momenten besef ik weer hoe handig het is om om flexibele baan te hebben Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 20:39

kaj schreef:
Kun je even gauw in een pauze gaan of zo?


Was dat maar zo. Volgens mij moet je dit soort dingen nog bij je eigen kantoor afhandelen ook, en daar zit dus nogal wat reistijd tussen. En dan nog, in de plaats waar ik werk staat de bank ook niet echt naast de deur. Nee, lekker geregeld allemaal weer... Maar ik wil het idd zo snel mogelijk geregeld hebben, met 141 euro kun je leuke dingen doen, dus dan maar eerder weg van m'n werk, 't is niet anders.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 21:52

Jemig wat balen zeg.
En wat ik in deze situatie nog het meest balen vindt is dat alles 'hogerop' geregeld wordt en deze mensen nooit bij de klantenservice zitten.
Je hebt dus niemand om flink tekeer te gaan over dat je het er niet mee eens bent. Je kunt je er alleen maar bij neerleggen en balen, balen, balen...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 21:57

Mwoh..
Mijn ervaring is dat je bij de KPN gewoon hard moet zeuren en ook moet zorgen dat je bij de 2e lijn terecht komt. Die mensen kunnen je wel korting geven e.d. Lijkt me wel het minste dat ze hier kunnen doen (en kans bestaat dat ze dat ook doen).
Tijd geleden nog gehad toen we pas na een jaar (!) een rekening kregen over onze telefoonkosten en dan ook nog zonder voordeel nummers. We hebben toen die voordeelnummer korting gekregen over onze totale gesprekskosten. Op zich nog best netjes (voor de KPN dan).

Dus zorg ff dat je van die eerstelijns mensjes afkomt en vraag of je iemand anders kan spreken of teruggebeld kan worden door iemand die _wel_ iets kan/mag regelen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 22:10

Ik denk op zich dat het wel geregeld is als ik die 141 euro terugboek. Moet dan nog wel alsnog entreekosten betalen, maar dat zoeken ze dan maar lekker zelf uit hoeveel ze nog van me krijgen. Belangrijkste is dat ik nu wèl met het juiste abonnement geregistreerd sta, dus ook sowieso recht heb op die korting die daarbij hoort. En daar ga ik extra goed op letten.

Baal er gewoon van dat ik weer tijdens kantooruren naar m'n bank moet en dat net in een week dat ik geen vrije dag heb. Maar ik ga ook niet nog een week wachten, liefst zo snel mogelijk.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:15

Mwoh, lijkt me dat er wel iets tegenover mag staan als ze jou opzadelen met hun problemen.. Korting! Tong uitsteken
Je bent veeel te lief voor ze }>

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:27

BartVB schreef:
Mwoh..
Mijn ervaring is dat je bij de KPN gewoon hard moet zeuren en ook moet zorgen dat je bij de 2e lijn terecht komt. Die mensen kunnen je wel korting geven e.d. Lijkt me wel het minste dat ze hier kunnen doen (en kans bestaat dat ze dat ook doen).
Tijd geleden nog gehad toen we pas na een jaar (!) een rekening kregen over onze telefoonkosten en dan ook nog zonder voordeel nummers. We hebben toen die voordeelnummer korting gekregen over onze totale gesprekskosten. Op zich nog best netjes (voor de KPN dan).

Dus zorg ff dat je van die eerstelijns mensjes afkomt en vraag of je iemand anders kan spreken of teruggebeld kan worden door iemand die _wel_ iets kan/mag regelen.


Wat klinkt dat minderwaardig zeg! Eerstelijnmensjes Haha!
Ik werk zelf ook bij een callcenter alleen dan van dutchtone en het is heel vervelend als mensen denken dat je niets zelf kunt!
Gelukkig mogen we steeds meer dingen zelf, waaronder inderdaad compensatie toekennen bij slechte service.
Alleen voor de facturen e.d. is er toch een aparte afdeling. Een factuurfout kan ik signaleren maar niet herstellen. Ik geef dit door aan de afdeling billing met hierin het complete verhaal (we moeten dus zelf al hebben uitgezocht of het echt een fout betreft) en de afdeling billing zorgt dat het op de volgende factuur hersteld wordt. Ben ik van mening dat hiernaast ook nog sprake moet zijn van een compensatie dan moet ik dat toch echt zelf regelen hoor!

Nou ja ik moet wel toegeven dat ik in ons team ook behoorlijk hoog opgeklommen ben.....
Doe veel werkzaamheden die eigenlijk niet door een simpele teleadviseur uitgevoerd mogen worden.
Ook zit ik tegenwoordig op een highvalue routing. Dat wil zeggen dat de belangrijkste klanten naar mij doorgeschakeld worden.

Ach ja ik doe merendeel alleen nog maar outbound. Dan bel ik zelf mensen op om ze een aanbieding te doen als ze hun contract willen verlengen!
Sorry beetje offtopic allemaal Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:31

Ik weet niet welke bank je hebt, maar bij de Postbank kunnen ze dat gewoon telefonisch doen. Misschien bij jouw bank ook wel?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 23:36

Volgens mij is de Rabo nog niet zo ver... Voor het kleinste dingetje moet ik langskomen, zal hier ook wel het geval zijn. Maar voor de zekerheid bel ik morgen even.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 00:19

Mpf, KPN? Praat me er niet van... Toen ik hier kwam wonen (soort studentenhuis) stond hier een muntentelefoon waarvoor je 75 guldencent per tik moest betalen en geen retourgeld kreeg. Kun je nagaan van welk geld de toenmalige huisbaas op vakantie ging. Lips are sealed Natuurlijk wilde ik dus zo snel mogelijk mijn eigen telefoon, dus de PTT gebeld. Binnen korte tijd kreeg ik een nummer toegewezen en een rekening voor de aansluitkosten. Ik netjes betaald, maar toen bleek dat ik een aantal weken moest wachten, omdat er een nieuwe lijn getrokken moest worden en dat ging niet omdat het vroor.

Na 6 weken toch maar eens de PTT gebeld, het was intussen bijna lente en de vorst was ver te zoeken. "Mevrouw, u heeft al een aansluiting". Nee, ze zijn alleen langsgeweest, maar ik moest wachten ivm...

Een paar weken later:Hallo, PTT, waar blijft mijn aansluiting? "Maar mevrouw, hier in de computer staat dat u er al éen heeft."

Weer een paar weken later: Hallo, PTT, waar blijft mijn aansluiting? "Maar mevrouw, hier in de computer staat dat u er al éen heeft." ????

Weer een paar weken later: er valt een rekening van de PTT in de bus. Abonnementskosten. ??? Hallo PTT, ik heb niet eens een aansluiting. Waar komt die rekening dan vandaan? "Mevrouw, u heeft wel een aansluiting, dat staat in de computer." Grrr, NEE, ik heb niet eens een stekkerdoos voor de telefoon, LAAT STAAN EEN AANSLUITING!!! En geeft u de aansluitingskosten nu ook maar terug, want ik wil jullie niet eens meer, al kreeg ik jullie gratis bij een pakje boter! Boos!

Gelukkig hebben we nu al jaren een gewone telefoon waar eerst dat muntending stond. Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 08:38

Neeeeeeeeeehhhhhh..... Frusty my god wat ontzettend frustrerend dit!! Het is toch echt niet te geloven dat ze het nu weer verknallen. *grom* Boos! Karin, ik hoop voor je dat je het op één of andere manier op kunt lossen zonder dat je vrij hoeft te nemen. Als je toch vrij moet nemen om een probleem op te lossen dat KPN heeft veroorzaakt dan zou ik hun een rekening sturen van de twee vrije uren die jij hebt moeten opnemen. Dit is van de zotte dat jij hun fout op moet lossen. Je bent ook veel te lief Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 09:35

Neeeeeee,neeeee,neeeeee! Je moet een kaart ophalen bij bijv. het postkantoor (maakt niet uit voor welk rek.nr), daar vul je alles op in en dat stuur je op (misschien moet je dat persoonlijk afgeven), dan krijg je je geld terug.
En als je het niet binnen 4 weken terug hebt zijn zij verplicht je het geld terug te storten, dus die gozer banketstaaf ook onwijs uit zijn nek!
Heb je een rode kaart ingestuurd? Als het goed is heb je daar dan nog een strookje van, als je dat kan overleggen dan heeft de KPN een héél groot probleem!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 18:20

Inmiddels is het in zoverre geregeld dat ik m'n geld binnenkort weer op m'n rekening heb staan. Toen ik aan de balie zei dat het om een incasso van KPN ging, keken ze al bedenkelijk. Het schijnt dat KPN een limiet heeft: binnen een bepaald aantal dagen moet je teruggeboekt hebben, anders moet je 'the long way' volgen (en ik wil niet weten hoeveel moeite zoiets gaat kosten!). Maar gelukkig, het werkte allemaal dus binnen nu en 2 weken (!) heb ik het geld weer terug.

Ik hoefde er gelukkig geen vrij voor te nemen. Sterker nog: ik moest dit geintje regelen op een dag dat ik me ook nog ziek had gemeld. Vannacht vreselijk liggen koortsen en snotteren, werd wakker met een kop als een tomaat en een dikke zere keel, dus maar thuisgebleven. De hele dag lamlendig geweest, om half 5 toch maar richting bank, en vervolgens nog 3 kwartier moeten schuilen voor een onweers- c.q. hoosbui. Lekker dan. Boos!

KPN hoort nog van mij, ik heb dat abonnement nu 6 weken en ik heb er al veel te veel energie in moeten steken om dingen weer op de rails te krijgen. Daar mag wat mij betreft best wat tegenover staan, in de vorm van een leuke compensatieregeling bijvoorbeeld.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:13

1 telefoontje en je had het kunnen laten stoneren het geld.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 19:22

Niet bij de Rabobank, daar moet je voor elk dingetje langskomen - tijdens kantooruren.

Overigens gaat het me niet alleen om het geld, maar vooral over het gedoe dat ik al heb gehad met een abonnement dat ik net 6 weken heb.