Daar achter de schutting...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:45

owww hoe schattig!!! de buren van mn opa en oma hadden roodborstjes in de tuin. Mn opa en oma zijn op n gegeven moment begonnen met t voeren van meelwormen en de roodborstjes kwamen die in hun tuin halen, aten zelfs van hun handen!! heel gaaf. Mn opa is altijd amateurfotograaf geweest, natuurfoto's vooral. En dus is ie erg crea bezig geweest in hun tuin om die vogeltjes mooi op de foto te krijgen. Super gelukt, heeft zelfs een mooie foto in de apeldoornse krant gestaan!! volgens mij heeft ie wel een paar 100 foto's gemaakt, gewoon omdat t zo leuk is en bijzonder dat ze soms alletwee (mannetje + vrouwtje) op een foto staan. In totaal hebben de roodborstjes 4 nesten gehad waarvan de laatste niet goed is gegaan. 4 is ook wel erg veel voor zulke kleine vogeltjes Haha!
volgens mij hebben wij in de tuin 1 of 2 merelnesten. Ook erg leuk, je ziet ze steeds in de heg verdwijnen met voer Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:39

akerna schreef:
leuk Haha!
op mijn werk hebben we een aantal nestjes met zwaluwtjes. ook erg leuk om te zien hoe ze voor het eerst uitvliegen.

(offtopic, he maaike was dat jouw opa? dat stuk heb ik gelezen, echt leuk)


dat was idd mijn opa. Mooi stuk was t he?? waarschijnlijk komt er ook nog een heel artikel over "de roodborstjes" in een of ander natuurblad. Omdat het toch erg bijzonder is dat 2 roodborstjes op 1 foto staan, wat wil zeggen dat ze samen op een klein stukje zaten (zoals die foto op de lens van mn opa) en dat komt echt niet of nauwelijks voor en al helemaal niet dat daar foto's van zijn. Ben zó trots op mn opa Lachen
kleine vogeltjes zijn zo cute

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:47

wij hadden toenstraks tijdens t eten een jonge mus tegen t raam. Bleef even versuft zitten, maar toen papa mus kwam kijken ging t alweer en vloog t ukkietje weer weg. gelukkig maar.
En ik weet nu 100% zeker dat er een merelnest in onze heg zit, paps en mams vliegen continu heen en weer met voer Lovers kjoet!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Geerten, GrapeshotBot, KirstenHorse, MarliesSam, Pabie, xLianneeee en 183 bezoekers