Chello of ADSL?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Chello of ADSL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 19:28

hier thuis staan we op het punt iets te doen aan de hoge telefoonrekening. mijn vraag heeft hier dan ook direct mee te maken. wat is er voordeliger/beter om te nemen. mxstream of chello/kabelinternet. Ik doe met dit verzoek tevens een oproep om begrijpelijk nederlnads te blijven spreken aangezien ik niet onder de noemer computerexperts val. ik ben dus geinteresseerd in de voor en nadelen van beide diensten. graag jullie ervaringen.

[edit:BartVB]Titel[/edit]

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:18

Chello is over het algemeen een stuk minder duur dan ADSL. Informeer wel even hoe Chello is bij jou in de buurt. Hier (omgeving Eindhoven) werkt het perfect maar in sommige delen van het land is Chello niet echt aan te raden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:20


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:22

Hier in Doetinchem hebben we ook Chello. We hebben hier twee netwerken. Pas geleden is mijn modem omgeruild vanwege het steeds wegvallen van de verbinding. Bleek dat er meerderen zijn die op dat netwerk problemen hebben. Nu werkt het stukken beter.
ADSL is ook beschikbaar in mijn regio, maar het is idd een stukkie duurder dan kabel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:23


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:41

Ik had Chello, heb nu adsl.
Chello was goedkoper en soms iets sneller, adsl is een stuk stabieler, werkt fijner en je mag veel meer. Mogen nu een netwerk hebben en een server neerzetten. Ik zou niet meer terug willen naar Chello.

De snelheid was bij Chello dan soms wel sneller, maar dat was alleen als het rustig was en het was een snelle verbinding. Soms had je ook bijna geen snelheid. En dat is met ADSL wel constant.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 23:18

ik heb adsl
maar ik zou geen chello nemen want heel veel die ik ken hebben chello en dat is echt bagger zeggen ze
maar je moet het zelf weten Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 00:43

Wij hebben wel Chello, altijd verbinding, alleen niet altijd even snel. Maar wij vonden de kosten van mxstream ook wel weer erg hoog, dus we houden het hier lekker bij. Het gebeurt misschien eens in de twee maanden dat het internet een uurtje wegvalt (zijn we natuurlijk niet blij mee, maargoed), daar kunnen die extra euro's die je voor mxstream voor moet betalen niet tegenop! Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 00:52

Mx stream is helemaal niet zoveel duurder dan chello hoor. Je kan zelf een provider erbij kiezen en die hebben dan weer verschillende prijzen. Ik heb mxstream, samen met wanadoo en ik betaal misschien een tientje ( in guldens ) meer dan mensen met chello. Ik heb altijd verbinding en is altijd lekker snel.Ik vind zelf dat t sneller is dan chello. En upc is wel zon k*tbedrijf! Daar gaat geloof ik nooit iets in 1 keer goed.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 01:01

Inderdaad, ik vind het prijsverschil ook nogal meevallen. Ik heb hier ook adsl, echt heel zelden problemen, in anderhalf jaar misschien 1x geen verbinding gekregen. Voordeel van ADSL tov kabel is dat het veel stabieler is. Ben heel tevreden iig!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 01:11

Ben ook tevreden met Kabel niet zoveel problemen de laaste tijd,a

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 01:51

Wij hebben chello maar zodra het mogelijk is stappen we over op ADSL.
Prijs kwaliteit verhouding is normaal.
Laatst bijgewerkt door orri op 05-07-02 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:40

Wij hebben ADSL, maar we kunnen niet via de kabel, want die ligt niet hier in het buiten gebied. Wij zijn echt heel tevreden met ADSL. Het ligt er nooit uit en is eigenlijk best snel. Ik heb weleens bij iemand anders gecomputerd en vond het dan langzaam gaan en dat was kabel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:47

BTW vergeet de aansluitkosten niet bij het vergelijken van de prijzen...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:54

wij hebben Chello en t bevalt mij erg goed. 9 vd 10 keer heerlijk snel en die andere ene keer zet ik gewoon de computer uit en ga ik wat anders nuttigs doen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:45

BartVB schreef:
BTW vergeet de aansluitkosten niet bij het vergelijken van de prijzen...


je kan t zelf ook aansluiten hoor.Zon doe het zelf pakketje snapte ik zelfs en ik ben echt een leek op t gebied van computers! En dat kost niet zoveel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:54

Hier in Utrecht is Casema voordeliger dan ADSL. Mijn ervaringen met Casema zijn echter zodanig slecht dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad dat ik ben overgestapt naar ADSL. Dan maar wat meer kwijt in de maand, ik heb nu wel a) een constante verbinding, b) een snelle verbinding en c) een klantvriendelijke helpdesk.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:58

Met Chello heb ik geen ervaring, wij hebben geen kabelinternet in het buitengied. We hebben ADSL met Mxstream en dat bevalt heel goed. Het is snel en constant. Niet goedkoop maar altijd nog beter dan een trage modem-verbinding.
De helpdesk vind ik niet echt om over naar huis te schrijven maar ze bieden wel veel extra's op de homepage.

Wij konden in het begin geen verbinding krijgen en zij gingen er vanuit dat wij de boel wel verkeerd geïnstalleerd zouden hebben "Zeker Doe het Zelf pakket hé mevrouwtje?" Boos!
Na een week bleek dat ze zelf een knopje in de centrale vergeten waren over te zetten en deden ze er weer een week over om het bewuste knopje te vinden Frusty

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:06

chello was bij ons 3 maal niks, in het begin wel, na blikseminslag niet meer. tig keren gebeld en tig keer is er beloofd dat ze langs zouen komen. maar daawerkelijk langskomen ho maar.
zijn nu overgestapt op ADSL en dat bevalt super. meer verbinding en constantere verbinding dan bij chello.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:59