Virus per e-mail - verzender waarschuwen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Virus per e-mail - verzender waarschuwen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 21:57

De laatste weken krijg ik (niet overdreven) ca. 10 virussen per dag per e-mail binnen.
Gelukkig worden ze allemaal onderschept door m'n virusscanner, het enige wat nog overblijft is een "leeg" bericht met daarin de naam van het virus.
Vaak gaat het om het Klez-virus.

Nu stuur ik plichtsgetrouw altijd een mailtje terug aan de verzender, met daarin de gegevens over het betreffende virus.
Ik weet dat sommige virussen automatisch via het adresboek verspreid worden, en dat de afzender er meestal geen weet van heeft.

Nu is mijn vraag:
Heeft het zin om de verzender op de hoogte te stellen ?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:02

Nou ik weet het niet... Ik kreeg zelfs mailtjes van mezelf. Verward Maar toen zei mijn vader dat ze net deden alsof ze van mij vandaan stuurden, ik ben 100% zeker niet "geinfecteerd"...dus ik denk dat het soms wel zin heeft omdat die verzender echt "geinfecteerd" is, maar soms niet...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 00:45

Vaak heeft het geen zin omdat het virus de email van de afzender op een of andere manier wijzigt. Jouw 'waarschuwingsmailtje' komt dus niet aan, dus je hebt er weinig aan. Of dit ook zo is bij het virus waar jezelf last van hebt, weet ik niet. Anders moet je eens op www.virusalert.nl kijken. Misschien dat zij daar meer informatie over hebben.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:01

Als het Klez is, dan heeft het idd geen zin om de 'afzender' op de hoogte te stellen. De afzender boven het mailtje is namelijk in dit geval niet diegene met dat e-mailadres, maar iemand bij wie de afzender in het adresbestand staat. En die is helaas niet te achterhalen, mede doordat Klez ook nog eens creatief goochelt met IP-adressen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:14

Gelukkig krijgen wij niet zoveel virussen binnen, maar ik stuur de afzender wel altijd een mailtje terug. Meestal zijn ze blij met mijn meeltje: ze hadden zelf nl. nog niet ontdekt dat ze een virus hadden..