Representatief kapsel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Representatief kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 13:38

Ik werk nu voor in de vakantie als receptioniste bij een groot bedrijf. Het is belangrijk dat ik er netjes uitzie. Qua kleding wil het wel, maar ik ben echt niet tevreden over mijn haar.
Na de vakantie ga ik beginnen met de opleiding Secretariaat en dan ga ik werken en 1 dag in de week naar school. Dan moet ik er ook representatief uitzien.

Ik heb best wel lang haar waar ik trots op ben. Het is dik en zwaar, maar ik kan er bijna niets mee. Ik kan het niet opsteken, daarvoor heb ik teveel haar. Een vlecht wil ook niet, omdat ik het van voren in laagjes heb. Ik heb nu elke dag een lage staart in. En dat vind ik niet zo meer Ik kan het ook los dragen, maar dan hangt het zo in de weg.
Zal ik er een stk laten afhalen, of hebben jullie goede opsteektips?


Afbeelding

Dit ben ik, ik heb hier mijn haar in 2 staarten, dus er hangt nog so'n staart op mn rug.
Ik heb trouwens op mijn werk ook die bril op.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:40

Jezus meis, wat heb jij prachtig haar zeg!

Zou er zeker niets afknippen, maar gewoon een gedeelte ervan losjes achter in de nek opsteken. Gewoon een soort knoop ervan maken, elastiek erin en het zit netjes!

Pietekegeorge

Berichten: 137
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:51

je hoeft er niets af te knippen je kan het bij de kapper ook een beetje uit laten dunnen want je hebt heel mooi haar word het ook lichter zonde als je dat er laat af knippen!!! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:54

Prachtig haar inderdaad, misschien een kleurtje erin zodat het 1 egale kleur is? lijkt dat je nu uitgroei hebt? dat staat dan al netter.
Je kunt van een paar kortere zijplukken vlechtjes maken die je dan als een franse staart vastmaakt, heb je los haar maar geen haar in je gezicht als je voorover bukt Haha!
Je kunt ook van de wat korte plukjes wat knotjes draaien, ala prinses leia in mini, wederom haar los maar niet in het gezicht.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:56

het is zonde om af te knippen, wow wat een mooi haar heb jij zeg!!!
ja gewoon een knot-achtig iets maken of lukt dat ook niet?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:01

Hardstikke mooi haar heb je! Gewoon een 'grace kelly' rol er in met zo'n grote klip!!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:44

Of gewoon een staart en die dubbel vouwen en dan een elastiek erin. Hmm.. misschien heb je het daar ook wel te lang voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:46

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet afknippen hoor! Prachtige bos!!!! Juist schitterend, in een beetje losse staart, wat plukjes los....
Ruilen???

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:13

nee gerdien echt niet afknippen. das doodzonde hoor!
je hebt echt een mooie bos met haar.

gewoon losjes in een staart, of een simpele knot met wat losse plukjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:22

Niet afknippen, ik ken je probleem, ik heb het ook zo lang, en dik, met krullen, heb het in lagen laten knippen, en vooral de voorkant in plukjes. Dat staat best repre, verder heb ik vaak een knip ( zo'n klem) in, waarbij ik alleen de voorkant losjes naar achteren trek, en vastklem. En een lage staart inderdaad, die heb ik ook veel. Maar niet afknippen hoor!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:23

Niet afknippen hoor! Ik heb je laatst nog gezien in Almelo en elke keer als ik die mooie bos haar van je zie dan word ik weer spontaan jaloers op je. Misschien kun je het ronddraaien en dan het uiteinde vastzetten met zo'n grote 'tangclip'? Of in een knot draaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:36

Je hebt werkelijk schitterend haar!!
Kun je je haar niet losjes invlechten? Zo heb je die piekjes meteen weggewerkt en kun je je haar in een lage staart dragen zodat je geen haarpijn krijgt.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 18:16

Bedankt voor de tips! Ja, een invlecht vind ik wel mooi, maar dat kan ik niet zelf en ook niemand hier thuis.
Echt bedankt, hier heb ik echt wat aan

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:30

Je hebt echt geweldig mooi haar!! Wauw! Cool

Even wat verzinnen voor je....

- een grote vlecht maken, en dat uiteindelijk in een knot draaien.

- Toen mijn haar lang was, deed ik altijd een half hoge staart, en met de laatst slag van je elastiekje, je haar er voor de helf doorlaten, dat het dubbel hangt. En dan wat frummelen, lukjes loshalen etc, en dan lijikt het alsof het geweldig mooi opgestoken is. Knipoog

- Twee knotten draaien.

- een losse vlecht, of twee losse vlechten.

- je kunt ook wat tips van je kapper vragen. Knipoog

Moeilijk hoor, want zwaar haar doe je niet zo snel omhoog, want daar krijg je vreselijk hoofdpijn van!

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:41

je kunt er ook zo'n knijpspeld ding in doen..gewoon een lage staart en het dan met die speld een beetje opsteken....staat vaak ook wel leuk Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 18:44

Als ik zeg maar mijn haar omhoog draai en er dan een speld in doe, dan hangt er nog een hele staart. Maar ik ga wel eens even creatief aan het experimenteren met jullie tips

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:13

Je kunt een franse staart maken en daar een lage staart aan vast..en dan om de staart zelf om de 5 cm een elastiek in doen...
dan is het ook niet meer los Lachen
Doe het zelf weleens met winderig weer, heb haar tot op bh bandje op rug, heb er laatst namelijk wel even 10 cm af laten halen anders paste het niet in mijn netje van kralen (wedstrijdklip) en die sprong nog open tijdens de wedstrijd hihi.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:41

Je hebt idd prachtig haar zeg Lachen ! Mijn dochter heeft ook van dat mooie, dikke haar en lang (niet zó lang als dat van jou Knipoog )
Ze doet het vaak in een staart en dan trekt ze het uiteinde van de staart naar binnen en net BOVEN het elastiekweer trekt ze het weer naar buiten. Het is eventjes friemelen om die hele staart er doorheen te trekken, maar het ziet er wel goed uit Lachen ! Ook camoufleer je op die manier het elastiekje.
(Die bril staat je trouwens ook leuk Lachen !)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:46

Ik heb ook dik lang en vooral zwaar haar. Maar niet zo erg als jou geloof ik.
Aan mijn haar los heb ik een giga hekel ik wissel dit af:
-lage staart
- iets hogere staart
- een staart maken en dan achter je elastiekje (tegen je hoofd aan) een openingetje maken en dan van boven naar beneden je staart er doorheen halen, dan zit het als het ware gedraaid.
- een vlecht
- een invlecht
- twee staarten
- twee vlechten (allebei achter op mijn rug)
-een lage staart en dan 2 keer dubbel laten zitten. (voor 1 keer dubbel is mijn haar te lang) en dan wat plukjes los "pieken"
- verder doe ik weleens een strake knot.
- je kan ook nog "opsteken" Ik doe dat door een hoge (of lage) staart te doen dan je haar 2 keer dubbellaten zitten en met wat speldjes/kleine klemmetjes alle kanten op vast zetten, een beetje rommeling. Op dit kapsel krijg ik heel vaak complimenten.

Zo'n klem gaat bij mij ook niet, daar is mijn haar te lang te dik en te zwaar voor.

Succes ermee!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:12

Okee wat ik altijd deed is eerst een staart maken ergens in het midden en dan gewoon je haar een beetje omhoog doen en om het vast te maken nog een elastiekje eventueel nog wat klipjes.
Ik vind het wat moeilijk om uit te leggen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:56

Sjemig, is die prachtige bos haar echt puur natuur ?
Hebben, hebben Haha! Haha!
Zoals je je haar op de foto draagt vind ik het ook al netjes hoor, ziet er toch keurig uit zo ?
Zeker niet afknippen hoor, da's doodzonde