Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:00

zoals de titel zegt.....
ik eet bijv. geen vlees,
-gebruik zoveel mogelijk dierproefvrije produkten
-cola drink ik bijna niet, daar gebruiken ze varkensvet in
-lippenstift/lipstick, daar zit paarden pis in, hiervoor worden merries zwanger gemaakt..het veulen wordt weggehaalt en de merries worden op een rooster gezet zodat de urine opgevangen kan worden, ze worden egt heel erg slecht behandelt
ik heb hier ooit fotoos van gezien, al heel lang gelden, dus ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar het zal vast wel

nu wil ik dus weten of jullie hier ook rekening mee houden


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:35

ik moet ook wel toegeven dat ik buiten het bovenstaande ook niet erg diervriendelijk ban hoor....ik rijdt ook paard en heb ook 3 ratten in kooitje gestopt ik vermoort ook muggen, spinnen, vliegen enz. Lachen

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 22:30

DiamondCheckers schreef:
Ik hou ontzettend veel van vlees. Eet nooit paardenvlees! Verder gebruik ik geen make up die dierengetest zijn. Zou graag vegetarian willen worden maar ik kan nu eenmaal niet zonder vlees! Haha!


ik vindt vlees ook heel erg lekker..ik wilde al heel lang vegetariƫr worden heb het ook al 3x eerder geprobeert maar het lukte niet...nu hou ik het al heel lang vol en ik moet zeggen dat ik het vlees eigenlijk niet mis. ik heb ook nooit paardenvlees gegeten ok vroeger toen ik klein was at ik wel frikandellen maar toen ik ong. 7 was hoorde ik dat er ook paardenvlees in was verwerkt en sindsdien heb ik ook dat nooit meer op.


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 23:31

Citaat:
Ehm, toevallig maken ze lippestift van de placenta van koeien,
en er zijn zat koeien die na dracht een placenta over hebben in nederland.


ik heb het van een leraar op m'n oude school gehoort hij is weet heel erg veel dus ik nam aan dat het waar is.
ik ben nu op internet aan het zoeken naar de ingrediƫnten van lippenstift
ik heb nog nix gevonden over koeien placenta's of paarden urine....maar wel dat er vissegraat en bij sommige visseschubben inzitten
ook ben ik al vegetarische lippenstift tegen gekomen dus er moet wel iets dierlijks inzitten (lippenstift te koop bij o.a. the body shop)
ik zoek verder!!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 01:11

misschien zit het er allebei in Verward
ieuw...wie weet wat voor troep er dan nog meer inzit
Laatst bijgewerkt door IcePrincess op 02-07-02 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 21:02

varkensvet is een van de E-nummers...ik weet niet precies welke het is maar ik weet dit dus omdat de zus van mijn vriend streng vegetarisch (bijna veganistisch is) en ik graag wilde weten wat ze dan allenmaal niet mocht eten waarop zij antwoorde dat je ook bepaalde dingen niet mag drinken...een van die dingen is dus cola...dus ik vroeg waarom, vanwege dat varkensvet dus.
In veel vleesvervangers wordt de binnenkant van koeienmaag (als ik het goed heb) als bindmiddel gebruikt...dat is dus nog zo'n E-nummer.

het was trouwens niet mijn bedoeling om mensen bang te maken ofzo hoor met al die "enge" dingen die overal in zitten....ik wilde alleen weten of ik niet de enige ben die met dit soort dingen rekening houdt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GrapeshotBot, OmgiliBot, Tigerboy, Urona447 en 183 bezoekers