Libertel -> Vodafone = slechte ontvangst?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Libertel -> Vodafone = slechte ontvangst?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 10:51

Sinds Libertel Vodafone is geworden heb ik met mijn mobiele heel erg slecht ontvangst. Al geeft het toestel (Ericsson A1018S, welliswaar niet het nieuwste van het nieuwste, maar een goed toestel waar ik tot voor kort nooit geen problemen mee had) aan dat het bereik goed is, dan nog krijg ik heel vaak als ik wil bellen tuut-tuut ("netwerkfout"), of mensen kunnen mij niet bereiken terwijl het toestel aanstaat en krijgen dus de voicemail.

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en zo ja, wat zouden we er tegen kunnen doen? Ik kan wel de service desk gaan bellen en gaan klagen, maar ik denk niet dat dat nu echt heel veel indruk zal maken Haha!

suggesties? Verward
Laatst bijgewerkt door Tender op 26-06-02 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:55

Ik heb het ook. Mijn telefoon doet raar.
Ik hoor hem soms overgaan zonder dat ik dat op mijn display kan zien Verward Verward Verward met sms hetzelfde. Heel apart.
Of het nou een telefoonprobleem is of netwerkprobleem ben ik nog niet uit. Ik heb wel dat ik soms ineens wegval, geen bereik meer. Dat lijkt me echt een netwerkprobleem. Had ik met Libertel veel minder last van.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:00

Mijn ontvangst met Vodafone is juist erg goed. Er zijn wel een paar andere dingetjes, zoals de laatste tijd krijg ik achter elkaar sms-jes binnen als iemand me heeft gebeld maar me niet aan de telefoon kreeg en niets heeft ingesproken. Normaal krijg je dan 1 sms-je, nu blijft het maar doorgaan. Maar dat is van de laatste maand ofzo. Verder ben ik meer tevreden over Vodafone dan dat ik over KPN en Dutchtone was.

Trouwens, dat van netwerkfout heb ik ook af en toe maar na een paar keer proberen doet hij het weer.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 11:04

Jura schreef:
Mijn ontvangst met Vodafone is juist erg goed.

misschien ligt het wel aan de locatie hoor, ik kan me voorstellen dat "jullie" daar in het westen meerdere zenders/ontvangers hebben dan wij hier. Alhoewel: dat is gel*u*l van mij Lips are sealed , want met Libertel was het wel goed Verward

Citaat:
zoals de laatste tijd krijg ik achter elkaar sms-jes binnen als iemand me heeft gebeld maar me niet aan de telefoon kreeg en niets heeft ingesproken. Normaal krijg je dan 1 sms-je, nu blijft het maar doorgaan.


heb je het tijdstip wel eens gecheckt van die sms'jes?
misschien heeft diegene meerdere keren geprobeerd te bellen?! Gebeurd mij ook wel eens!

Citaat:
Maar dat is van de laatste maand ofzo. Verder ben ik meer tevreden over Vodafone dan dat ik over KPN en Dutchtone was.

KPN en Dutchtone heb ik geen eravring mee, ik was een trouwe (en tevreden) Libertel-gebruiker Verdrietig Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:08

.Ja Ten, ik heb er ook last van, want als ik met jou aan de telefoon zit, dan ben je zomaar ineens weg Huilen Huilen .

Ooit ben ik met 2 telefoons (1x KPN en 1x Libertel) heel Nederland doorgereden en toen heb ik er erg op gelet welke telefoon waar bereik had. Die test heeft opgeleverd dat KPN dus overal bereik heeft en Libertel liet het vaak afweten, vooral buiten de randstad. Voorheen was het zo dat hier boven Amsterdam al problemen kreeg, het schijnt nu wel beter te zijn.

Aangezien ik toentertijd veel te maken had met providers van binnenuit, heb ik heel snel gekozen voor KPN voor mijn mobiele telefoon. Gewoon het beste netwerk en daarmee uit. Nooit problemen gehad met KPN overigens, altijd goed geholpen. De rekeningen kloppen ook altijd.
Rekensommetje leverde ook nuttige informatie over de kosten. Het bleek dat Ben helemaal niet goedkoper is dan KPN als je goed kijkt. Vodafone en Dutchtone ook niet trouwens, maar dat was al bekend.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:09

Dus die problemen zijn ontstaan toen Libertel Vodafone werd? Ja dat zou eigenlijk best kunnen...

Nee die smsjes komen achter elkaar binnen, dus na een seconde de tweede etc. En diegene heeft dan echt maar 1x gebeld. Het gebeurt nu iedere keer dat ik een oproep mis namelijk.

BTW ik cross vaak heel het land door, en heb nog nergens problemen gehad met ontvangst.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:12

Lovely schreef:
Rekensommetje leverde ook nuttige informatie over de kosten. Het bleek dat Ben helemaal niet goedkoper is dan KPN als je goed kijkt. Vodafone en Dutchtone ook niet trouwens, maar dat was al bekend.


Waar baseer je dat op dan? Je kan heel duidelijk zien wat een abonnement met zoveel uur gratis bellen bij de ene provider kost en wat bij de andere. En Vodafone was echt een stuk duurder dan Dutchtone hoor.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:17

Jura schreef:
Mijn ontvangst met Vodafone is juist erg goed. Er zijn wel een paar andere dingetjes, zoals de laatste tijd krijg ik achter elkaar sms-jes binnen als iemand me heeft gebeld maar me niet aan de telefoon kreeg en niets heeft ingesproken. Normaal krijg je dan 1 sms-je, nu blijft het maar doorgaan. Maar dat is van de laatste maand ofzo.


ja dat heb ik ook, of als ik zelf gebeld heb krijg ik meerdere smsjes met daarin hoeveel ik opgebeld heb, eerst was dat er 1. best wel irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:20

Jura"]
[quote="Lovely schreef:
Rekensommetje leverde ook nuttige informatie over de kosten. Het bleek dat Ben helemaal niet goedkoper is dan KPN als je goed kijkt. Vodafone en Dutchtone ook niet trouwens, maar dat was al bekend.


Waar baseer je dat op dan? Je kan heel duidelijk zien wat een abonnement met zoveel uur gratis bellen bij de ene provider kost en wat bij de andere. En Vodafone was echt een stuk duurder dan Dutchtone hoor.
[/quote]

Gewoon iets verder rekenen dan je neus lang is. Dat heb ik gedaan en toen bleek dat met mijn belgedrag het goedkoopste abonnement van KPN ook echt het goedkoopste is. Ik heb het nu wel over abonnementen en niet over de prepay toestanden, want dat is sowieso schandalig duur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-02 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:22

Jura schreef:
Nee die smsjes komen achter elkaar binnen, dus na een seconde de tweede etc. En diegene heeft dan echt maar 1x gebeld. Het gebeurt nu iedere keer dat ik een oproep mis namelijk.

Heeeeeeeeeeel herkenbaar.
Piep Piep * Piep Piep * Piep Piep * Piep Piep *
Het houdt gewoon niet meer op, gek word je ervan. Ik tenminste wel *LOL*
Of ik krijg een SMS-je van 555 als mijn beltegoed bijna op is. Ik open dan het berichtje en wat staat er dan in?
Niks Haha! gewoon een helemaal leeg bericht.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:32

Lovely schreef:
Gewoon iets verder rekenen dan je neus lang is. Dat heb ik gedaan en toen bleek dat met mijn belgedrag het goedkoopste abonnement van KPN ook echt het goedkoopste is. Ik heb het nu wel over abonnementen en niet over de prepay toestanden, want dat is sowieso schandalig duur.


Ik dacht dat ik dat ook wel had gedaan hoor! *LOL*
Het is heel simpel, Vodafone en KPN zijn gewoon de beste providers en daardoor ook de duurste. Bij Ben/Dutchtone etc betaal je een stuk minder maar heb je ook slechter bereik.
En over prepay heb ik het al helemaal niet, als je dat doet ben je echt niet slim bezig! Schijnheilig
Ik weet zelf ook heel goed dat ik nu niet het goedkoopste uit ben met mijn Vodafone abonnement, maar ik wil gewoon overal goede ontvangst hebben en goede service. Dan maar wat meer betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:35

ik heb met ben altijd bereik gehad, nu heb ik een bedrijfsmobiel van kpn, maar dat vind ik nou ook niet altijd top.

Binnenkort moet ik een nieuwe privemobiel, weet het nog niet, ben of dutchtone word het denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:51

Jura"]
[quote="Lovely schreef:
Gewoon iets verder rekenen dan je neus lang is. Dat heb ik gedaan en toen bleek dat met mijn belgedrag het goedkoopste abonnement van KPN ook echt het goedkoopste is. Ik heb het nu wel over abonnementen en niet over de prepay toestanden, want dat is sowieso schandalig duur.


Ik dacht dat ik dat ook wel had gedaan hoor! *LOL*
Het is heel simpel, Vodafone en KPN zijn gewoon de beste providers en daardoor ook de duurste. Bij Ben/Dutchtone etc betaal je een stuk minder maar heb je ook slechter bereik.
En over prepay heb ik het al helemaal niet, als je dat doet ben je echt niet slim bezig! Schijnheilig
Ik weet zelf ook heel goed dat ik nu niet het goedkoopste uit ben met mijn Vodafone abonnement, maar ik wil gewoon overal goede ontvangst hebben en goede service. Dan maar wat meer betalen.
[/quote]

Bij Ben en Dutchtone betaal je uiteindelijk niet minder, als je alle factoren bekijkt op een langere termijn.

Bovendien zijn Ben en Dutchtone risicovol mbt hacken van je telefoon. Dan is het dus niet meer goedkoop meer, als je een rekening krijgt van bijna 1000 gulden een paar maanden achtereen, terwijl je niet zoveel gebeld hebt, maar de provider geeft niet thuis. Dan baal je wel een beetje.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:53

Pipo schreef:
Binnenkort moet ik een nieuwe privemobiel, weet het nog niet, ben of dutchtone word het denk ik


Dutchtone natuurlijk he! En zeker omdat we straks overgaan naar Orange en dus het beste netwerk krijgen! Haha!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op stal weinig bereik heb (goh wat ben ik eerlijk) maar voor de rest geen problemen heb. Of ben ik nu bevooroordeeld Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:57

Jura"]
[quote="Lovely schreef:
Gewoon iets verder rekenen dan je neus lang is. Dat heb ik gedaan en toen bleek dat met mijn belgedrag het goedkoopste abbonement van KPN ook echt het goedkoopste is. Ik heb het nu wel over abbonementen en niet over de prepay toestanden, want dat is sowieso schandalig duur.


Ik dacht dat ik dat ook wel had gedaan hoor! *LOL*
Het is heel simpel, Vodafone en KPN zijn gewoon de beste providers en daardoor ook de duurste. Bij Ben/Dutchtone etc betaal je een stuk minder maar heb je ook slechter bereik.En over prepay heb ik het al helemaal niet, als je dat doet ben je echt niet slim bezig! Schijnheilig
Ik weet zelf ook heel goed dat ik nu niet het goedkoopste uit ben met mijn Vodafone abonnement, maar ik wil gewoon overal goede ontvangst hebben en goede service. Dan maar wat meer betalen.
[/quote]

De netwerken zijn behoorlijk gelijkgetrokken de afgelopen jaren. Van ben weet ik het niet zo precies maar van dutchtone kan ik het echt merken.
op dit moment worden er elke dag 1 tot 3 masten bijgeplaatst. En dit gaat nog zeker door tot het eind van het jaar. ook hebben we de afgelopen maanden mensen opgeroepen om te bellen over waar ze slecht bereik hebben zodat we kunnen zien waar een nieuwe mast het meest nodig is.
En goedkoper?? Dutchtone is best duur hoor.
En over een service gesproken: dat is nu precies de koers die dutchtone in gaat slaan met de rebranding naar orange. Ze zijn er al ruim anderhalf jaar mee bezig om de klantenservice en het netwerk zodanig te verbeteren dat we de omschakeling kunnen maken.
De tarieven zijn omhoog gegaan maar daar en tegen de service ook!
Er is met de komst van de nieuwe tarieven ook uitgegaan van de stelling: men wil best wel iets meer betalen om superieure service te krijgen.

Dus iedereen die een half jaar of een jaar geleden nog naar de klantenservice van dutchtone heeft gebeld zou nu eens moeten bellen: een verademing!
Ook om te werken, eerst moest je minimaal 80 gesprekken voeren op een dag nu heb ik er vaak maar 40. Maar dan wordt een klant ook meteen geholpen. We mogen nu veel meer zelf doen op de klantenservice en we doen het ook omdat we niet meer afgerekend worden op het aantal gesprekken. Ook is de beoordeling veranderd. Als er een keer met je meegeluisterd werd, dan werd je op diverse punten beoordeeld. Dat ging dan vooral om de opening van het gesprek, de afsluiting en ja geloof het of niet: hoe vaak je de naam van de klant noemde! Volgens mij was het minstens drie keer of zo. Nu wordt je beoordeelt op hoe de klant zich voelt. Dus stel je kunt het probleem niet oplossen maar je spreekt met de klant af dat je je best gaat doen en dat je hem zelf terugbelt en hij is daar blij mee dan heb je het dus goed gedaan.
Vind de klant dit geen goede oplossing en je kan hem niet tevreden stellen maar je hebt toch een positief einde van het gesprek dan is het ook goed.
Als je een probleem van een klant hebt opgelost maar de klant is nog erg boos over het feit dat het gebeurd is dan is het niet goed.

Je moet zorgen dat de klant een positief gevoel overhoudt aan zijn contact met dutchtone. En ja dat werkt voor ons ook veel prettiger!

Ik werk zelf overigens niet echt meer op de klantenservice. Nog maar bepaalde uren en dan krijg ik alleen klanten die ons heel veel waard zijn. Voor deze klanten moet je dus door het vuur gaan.

Om weer even terug op het originele topic te komen: inderdaad erg vreemd dat je netwerkfout te zien krijgt. Meestal duid dit op een fout in het netwerk als in er is een storing geweest die in het toestel is blijven hangen. Oplossing : harde reset, je hebt het toestel gewoon aan en je haalt de batterij eraf. Toestel valt uit. Daarna doe je de batterij er weer op en je zet het toestel aan. Eventuele netwerkstoringen zouden uit het toestel verdwenen moeten zijn. Het kan ook aan het toestel liggen maar dit is niet waarschijnlijk aangezien er blijkbaar meerdere mensen last van hebben. En het kan zijn dat het probleem echt bij vodafone ligt, een telefoontje naar de klantenservice is dan de enige oplossing. Als dit probleem daadwerkelijk bij meerdere mensen voorkomt zijn ze waarschijnlijk ook al op de hoogte hiervan maar misschien kunnen ze wel een uitspraak doen in hoe lang het gaat duren voor het opgelost is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:47

Ik heb super bereik is ook niet anders geworden toen ze zijn overgegaan.
omdat wij midden in het bos zitten hebben we met maar weinig telefoonsbereik vodafone is de enige waar ik overal normaal kan bellen.
met kpn moest ik op de mesthoop gaan staan (hoogstepunt)
en met dutchstone had ik nergens bereik.

Ik ben super tevreden zelf op ameland had ik midden ind e duinen en stardn bereik en wat was ik blij dat ik moest bellen na dat ongeluk dat ik bereik had zeg!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:56

Ik heb KPN en had ineens ook weinig tot geen bereik meer. Dat bleek achteraf aan mijn toestel te liggen (stuk Huilen )

Vodafone zou goed bereik moeten hebben. Ik heb net een project afgerond voor school waarbij we een adviesrapport moeten schrijven over een provider en mobiel toestel, en daar kwam Vodafone als beste uit de bus qua kwaliteit en prijs (let wel, dit is een zakelijk abonnement,voor grote groep gebruikers!)

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:57

Ik heb nu KPN maar ben der echt niet blij mee. vind hun klantenservice echt k*t. heb ook gemerkt dat ik met KPN een stuk minder bereik dan toen ik Libertel had. Als ik midden in het bos zit (natuurgebied) dan heb ik vaak heel slecht bereik met KPN terwijl ik daar vroeger toen ik Libertel had nooit problemen mee heb gehad. Met vodafone dus nooit ervaring gehad. Een vriendin heeft wel vodafone en die heeft ook vaak bereik terwijl ik geen bereik heb. Kan ook niet wachten totdat het jaar om is (heb pas een nieuw toestel en kon met dat toestel alleen KPN krijgen jammer genoeg) zodat ik van provider kan wisselen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:17

Hmm het net Vodafone netwerk is hetzelfde netwerk als het oude Libertel netwerk, alleen de naam van het bedrijf is gewijzigd naar die van het moederbedrijf. Lijkt me dus dat of je een probleem met je foon hebt, of er is iets anders aan de hand, maar dat het samenvalt met de naamswijziging is gewoon puur toeval.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 13:22

daniel79 schreef:
Hmm het net Vodafone netwerk is hetzelfde netwerk als het oude Libertel netwerk, alleen de naam van het bedrijf is gewijzigd naar die van het moederbedrijf. Lijkt me dus dat of je een probleem met je foon hebt, of er is iets anders aan de hand, maar dat het samenvalt met de naamswijziging is gewoon puur toeval.


hmm na het lezen van alle reacties was dit eigenlijk ook mijn conclusie aan het worden, want ik dacht ook dat alle zenders gewoon "overgegaan" zouden zijn van Libertel naar Vodafoon.

Wel typisch hoor....

ben zo gehecht aan mijn telefoontje, ik zal eens wat tests gaan doen, kijken of ik de foon van een ander kan lenen en mijn kaart erin, eens kijken wat er dan gaat gebeuren.

Je bent zo onthand zo op deze manier:
er is bijna niemand die me kan bereiken en als het al lukt, dan val ik halverwege weg, zoals Lov al zei... Frusty Verdrietig

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:58

Het kan ook idd liggen aan de telefoon die je gebruikt. De kleinere toestellen van Nokia hebben geen antenne, maar in gebruik was de ontvangst daar toch minder mee dan een telefoon (bijv de Ericsson) met kleine antenne!

Maar voor mij geen ander toestel dan Nokia dus,.....................

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:27

Ja ik heb dus de Nokia 3210 dus geen antenne en hij ontvangt idd slechter dan mijn 5110 die ik eerst had.
Even een ander vraagje: op een verjaardag heeft iemand laatst mijn telefoon zo ingesteld dat ik na het versturen van een sms een afleverrapport krijg als sms maar dat is ook superirritant en ik hoorde zelfs gister dat je voor het ontvangen daarvan ook betaalt.
Dus ik wil het weer uitschakelen maar weet niet hoe.
Iemand tips?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:41

Cody schreef:
Ja ik heb dus de Nokia 3210 dus geen antenne en hij ontvangt idd slechter dan mijn 5110 die ik eerst had.
Even een ander vraagje: op een verjaardag heeft iemand laatst mijn telefoon zo ingesteld dat ik na het versturen van een sms een afleverrapport krijg als sms maar dat is ook superirritant en ik hoorde zelfs gister dat je voor het ontvangen daarvan ook betaalt.
Dus ik wil het weer uitschakelen maar weet niet hoe.
Iemand tips?


Is heel simpel: Je gaat naar het menu, dan naar berichten.
Je kiest voor: berichtenopties, dan algemeen dan ga je naar afleverrapporten, daar heb je nu ja staan, druk op kiezen en dan kan je met de pijltjes kiezen tussen ja en nee.
Druk op ok en klaar!!!

Overigens hoef ik daar niet voor te betalen hoor??
Vind het wel makkelijk, want ik heb ook wel eens gehad dat een sms'je mislukt was. Plus ik vind het wel makkelijk om te weten of degene zijn telefoon aan of uit heeft staan. Als het sms'je gelijk afgeleverd is weet ik dat ik meteen antwoord kan verwachten.

Maar ja als je het wilt uitzetten moet dat dus op bovenstaande manier bij een 3210. als je er niet uit komt pb maar!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:46

Nou het zal wel aan Noord Nederland liggen want ik heb sinds een tijdje ook veel minder ontvangst met Vodafone. Of dat sinds de overgang Libertel-Vodafone is weet ik zo niet.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 15:41

Kitty,
jij bent iemand naar mijn hart Haha! !
Ik weet ook niet zeker of het aan die overgang ligt hoor, het is gewoon iets van de laatste weken (4 tot 6 weken ofzoiets geloof ik), en ik dacht ineens: heej, die overgang is er ook net geweest, daarom maakte ik de link, maar misschien ligt het niet daaraan, maar aan iets anders Verward