Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14406
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:14

maar € 10 per jaar.....daar maak je geen heel huis mee schoon hoor :o ik heb zeker voor € 10 per maand aan schoonmaakspul :j

En ik ben echt geen poets :D

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:19

10 euro per jaar red ik ook zeker niet. In de maand lijkt me realistischer :j.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:12

Mij ook, je hebt toch allersreiniger nodig, bleek, vaatwastabletten ( hier gaat de vaatwasser om de dag aan zo'n beetje) en spiritus voor de ramen ( gebruiken wij ook als antivries in de auto) En als je wasmiddel en wasverzachter mee telt zit ik zeker wel aan een tientje per maand. En dan ook nog af en toe schoonmaak azijn, afwasmiddel.. Ik gebruik ook veel van die pakken natte doekjes voor de troep en knoei ongelukjes van mijn zoontje ( 1-2 pakken per maand)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:22

geen idee wat wij kwijt zijn aan schoonmaakspullen
als er iets in de aanbieding is koop ik meestal 2 of 3 tegelijk
en dan kan ik weer een paar maanden door
net alsd wasmiddel als het in de aanbieding is koop ik er veel tegelijk
vorige keer waren die korrels wasverzachter in de aanbieding dan betaal je 2 voor 4 euro ipv ruim 4 euro per stuk
dan sla ik er 4 per keer in en ga 2 keer in de week boodschappen doen
vorige keer had ik 12 van die flessen staan lekker op voorraad
ik was (gezin van 4) zeker wel 3 keer in de week
kinderkleding neemt niet zoveel in beslag als onze kleding maar 3-4 keer red ik wel
toevallig staat hij nu te draaien en straks nog een wasje
en eigenlijk moet er ook nog een witte was in maar dat zal morgen worden
en dan van het weekend weer met werkkleding van mijn man

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:10

10 euro is ook voor een flatje he, van 2 kamers. Ik kan me voorstellen dat je met een heel huis meer kwijt bent.

Maar van die poetsdoekjes gebruik ik hier uberhaupt niet. We hebben ook geen vaatwasser. Qua wasmiddel gaat er 1 was per week doorheen en we gebruiken goedkoop waspoeder en geen wasverzachter. Verder hebben we een fles allesreiniger (89 cent) en een fles spiritus (nog minder) en een pak soda (35 cent). Meer niet eigenlijk... en daar doe je superlang mee. 10 euro in de maand kan ik me dan weer moeilijk voorstellen...

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:15

Hoef je geen WC-reiniger te hebben, en glassex oid voor je spiegels en zakken voor de stofzuiger? :-)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:15

Oeps ik vergat nog een fles bleek voor de WC. De rest van de WC doen we met allesreiniger. We hebben een stofzuiger zonder zakken. Spiegels doen we ook met allesreiniger.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:26

@DDDMakkink: hoef jij echt maar 3x per week te wassen met 4 man? wauw....Hier staat de wasmachine dagelijks aan voor een rondje.....
Wasmiddel en schoonmaakspul koop ik ook altijd in de aanbieding in, scheelt toch een stuk. Vaatwasser heb ik (nog) niet dus dat scheelt dan iets.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:40

inkepink schreef:
@DDDMakkink: hoef jij echt maar 3x per week te wassen met 4 man? wauw....Hier staat de wasmachine dagelijks aan voor een rondje.....
Wasmiddel en schoonmaakspul koop ik ook altijd in de aanbieding in, scheelt toch een stuk. Vaatwasser heb ik (nog) niet dus dat scheelt dan iets.


ik heb dan wel een wasmachine waar 7 kilo in kan :o
dus ik kom op 3-4 keer in de week

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:41

Ik ben ook geen 10,- per maand kwijt aan schoonmaakmiddelen. Flesje allesreiniger kost iets van 80 cent, toiletreiniger 2,- euro, toiletblokjes 4- (voor drie), afwasmiddel rond de 1,- En ik doe langer dan een maand hiermee. Nee geen jaar maar ook geen 30 dgn. Ik maak elke week mn huis goed schoon, dus zuinig ben ik ook niet in gebruik.

Wassen doe ik wel veel. Zeker 4 in de week (voor 2 mensen). 2x wit, (mijn handdoeken etc en beddengoed krijg ik niet in 1x in mn trommel) 2x donker. Knap dat sommige dit maar zo weinig hoeven te doen. Mijn wasmand is niet zo groot dat ik van 2 wkn alles kan opsparen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:06

Aan schoonmaakmiddelen ben ik ook wel ruim meer kwijt dan 10 euro per jaar :))
Vaatwasser draait bij ons zeker dagelijks, soms zelfs twee keer op een dag en ik vréét van die natte schoonmaakdoekjes (haal ik bij de Action).

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:53

Quellian schreef:
Aan schoonmaakmiddelen ben ik ook wel ruim meer kwijt dan 10 euro per jaar :))
Vaatwasser draait bij ons zeker dagelijks, soms zelfs twee keer op een dag en ik vréét van die natte schoonmaakdoekjes (haal ik bij de Action).


oeh ja die vreten wij ook idd
denk wel een 3 pakjes per maand
en keukenrollen gaan er hier ook 4 per week doorheen
zo handig he om strepen van spiegels af te krijgen
en van die microvezel doekjes daar pak ik elke dag een schone van
heb er ook echt veel denk een stuk of 40
dankzei mijn mams die ze van haar werk kan meenemen

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:55

Ik hergebruik de meeste dingen, ik vind het echt zonde van de enorme afvalbelt die je creeert door al die wegwerpdingen. Hier dus ook geen keukenrollen. Wel WC-papier overigens :')

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:03

DDDMakkink schreef:
inkepink schreef:
@DDDMakkink: hoef jij echt maar 3x per week te wassen met 4 man? wauw....Hier staat de wasmachine dagelijks aan voor een rondje.....
Wasmiddel en schoonmaakspul koop ik ook altijd in de aanbieding in, scheelt toch een stuk. Vaatwasser heb ik (nog) niet dus dat scheelt dan iets.


ik heb dan wel een wasmachine waar 7 kilo in kan :o
dus ik kom op 3-4 keer in de week

ik heb ook een machine waar 7 kilo in kan maar dan nog moet ie wel dagelijks aan....Al is dat hier ook wel een beetje te verklaren met een man die in de bouw werkt naast ons akkerbouwbedrijf, ik overdag met paarden in de weer en kinderen die graag zo smerig mogelijk worden......

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:35

oh nee ik heb geen paard meer en de kids zijn redelijk schoon
ik draai vaak 3 donkere wasjes en een witte
dus zo een 4 in de week zeker de kleding van de kleinste stelt niks voor heb 10 broeken van hem nodig om in de buurt te komen voor een broek van ons
hij heeft nog maatje 86 ;) dus klein spul neemt niet zoveel ruimte in

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:39

_Arwen_ schreef:
Ik hergebruik de meeste dingen, ik vind het echt zonde van de enorme afvalbelt die je creeert door al die wegwerpdingen. Hier dus ook geen keukenrollen. Wel WC-papier overigens :')


:')
Ik vind keukenrol/natte wegwerpdoekjes ook zonde. Ik gebruik schoonmaakdoekjes, die ik elke dag ververs. Gebruikte doekjes was ik op 90 graden. Zo een verspilling, zeker voor het milieu.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:46

wij hebben huisdieren en een hond met zeeer gevoelig darmen die nog vaak zijn eten uit spuugt
en dan ga ik dat niet met een doekje opvegen om vervolgens in de was te gooien
vind ik niet zo een fris idee dus daar hebben wij keukenrollen voor.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:58

@DDDMakkink, die doekjes (voor kots gebruik ik kranten, naschoonmaak met een doekje) gaan bij mij natuurlijk de vuilnisbak in. Die gooi ik niet in de was.

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:36

Poeh ik houd als studentje niks over. De huur is al veel hoger dan wat er aan stufi binnenkomt, gelukkig springen mijn ouders daarin bij.
Ik zelf kan best goedkoop leven en eten (alhoewel ik dol ben op koken dus niet altijd makkelijk) alleen mijn vriend wat minder, die wil altijd lekkere dingen erbij kopen en liever niet 2 dagen hetzelfde eten. Het scheelt vooral dat ik in m'n eentje meestal geen vlees eet.
Ben er nu wel achter dat ik echt een bijbaantje nodig heb... iemand nog tips? Ga waarschijnlijk solliciteren bij de thuiszorg maar schoonmaken doe ik thuis ook al genoeg..

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:59

Sleeper schreef:
@DDDMakkink, die doekjes (voor kots gebruik ik kranten, naschoonmaak met een doekje) gaan bij mij natuurlijk de vuilnisbak in. Die gooi ik niet in de was.


die micro doekjes zijn best prijzig dus als ik die zo een 3 keer in de week weg moet gooien is het ook zonde
maar zo blijf je met zoveel dingen het milleu vervuilen natuurlijk.
zoals auto rijden roken etc

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:21

Is maar wat je verspilling vind doekjes zitten er veel in kosten enkel rond de 2 euro en was draaien op 90 graden dat vind ik pas verspilling...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:27

Sleeper schreef:
Ik gebruik schoonmaakdoekjes, die ik elke dag ververs. Gebruikte doekjes was ik op 90 graden.

Die mieter ik ook weg na 1x gebruiken :o Die gele en roze bedoel je?
Daarvoor loop ik niet eens naar zolder om ze in de wasmachine te stoppen, vieze lerpen vind ik dat, bah.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:14

tita schreef:
Is maar wat je verspilling vind doekjes zitten er veel in kosten enkel rond de 2 euro en was draaien op 90 graden dat vind ik pas verspilling...


ik was altijd op 30 graden ik gebruik van dat witte spul (ben naam ff kwijt)
dat is poeder waarvan je een schepje bij je was doet voor hard nekkige vlekken
werk prima en als het even kan hang ik de was buiten op en gebruik in de droger niet
net als dat wij ook geen 20 lampen aan hebben in huis
2 kleine lampjes meer niet
we betalen voor een gezin maar 135 euro per maand aan energie en krijgen nog elke jaar geld terug ook :')

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 18:32

Vanish bedoel je denk ik..
Ik ben op mijn wegwerpdoekjes na ook best zuinig met energie e.d. Voor een 3 persoonshuishouden 108 euro per maand. en dan ben ik best veel thuis en staat wel de kachel de hele dag op 21 :)
Ik vind vaatdoekjes ook smerig, dan liever de wegwerp dingen, die zijn niet slechter voor het milieu dan wc papier dacht ik.. Je hebt toch ook vochtig toilet papier? dat spoel je zo door het riool

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:38

ja vanish dat was het bedankt
ik gebruik dan wel wasbare doekjes van die micro vezel dingen
gewoon op 30 graden met vanish en gaan
word prima schoon
oh dat is ook niet veel nee 108 voor 3 personen
nou ben dan met energie zuinig maar daar in tegen gebruik ik wel vochtige doekjes :o