Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 22:58

Nadat ik net al mijn rekeningen voor deze maand heb betaald, en alles eens opnieuw op een rijtje gezet te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik €350,- per maand overhoud om van te eten, tanken, en te leven. Mijn vriend rijd elke week zo'n 40 euro aan benzine weg en ik ook zoiets.
Wij zijn een gezinnetje met 1 kindje van 2 jaar.
Ik vind het best lastig, en vraag me af met hoeveel geld jullie dus buiten de vaste lasten om overhouden om te leven..

Dus brand los :D

# Never regret something that once made you smile #


stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:10

oww hahaha lekker dom zeg... ik heb de benzine voor werk enzo heen en weer meegerekend in de vaste lasten en die 40 per persoon is daar buiten om per maand.. dus er moet 80 euro vanaf, en blijft er 270 over

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:17

upperlady schreef:
stoer schreef:
Nadat ik net al mijn rekeningen voor deze maand heb betaald, en alles eens opnieuw op een rijtje gezet te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik €350,- per maand overhoud om van te eten, tanken, en te leven. Mijn vriend rijd elke week zo'n 40 euro aan benzine weg en ik ook zoiets.
Wij zijn een gezinnetje met 1 kindje van 2 jaar.
Ik vind het best lastig, en vraag me af met hoeveel geld jullie dus buiten de vaste lasten om overhouden om te leven..

Dus brand los :D


Even snel rekenen.....40 benzine pw pp is 80 euro pw
4x80 is 320, houd je 30 euro over om van te leven......
klopt dit wel?

Ik houd gemiddeld 1000 pm over, daar moet wel mijn paard nog van af.


Zie post hierboven ;)

Houden jullie dit over voor 1 persoon of voor een gezin?

als vriendlief volgend jaar uit de sanering is houden we ook meer dan 1000 euro hierbovenop over.. kan niet wachten :o

# Never regret something that once made you smile #


stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:35

Dat vind ik ook het moeilijkst, ik ga zo graag lekker stappen met vriendinnen, lekker uit eten enzo, maar dat zit er echt even niet in.... Moet soms echt aan het eind van de week moeilijk doen om goed uit te komen...
Ben soms ook zo lekker makkelijk.. Net maar even de goede doelen stopgezet en de postcode loterij, scheelt ook weer 20 euries :o

Volgend jaar begint ons leven haha, dan hebben we hier zo'n 1000 euro bovenop *\o/*

Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:38

Gelukkig wel Quellian, maar is toch altijd even schrikken, en weer iets minder geld de aankomende weken :)

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:49

Ach, je leert zo wel met geld omgaan inderdaad.. Wij zitten momenteel in de sanering omdat we zijn belazerd... En hierdoor los je zo ongelooflijk veel geld af.. Logisch hoor, onze eigen domme onwetende schuld... Raak soms ook lichtelijk gefrustreerd als er weer een rekening op de mat ligt.. Vorige maand een boete van 77 euro... pfff dan heb ik echt een week stress, er komt altijd wel weer een oplossing voor, maar geldzorgen zijn vreselijk. Je kan ook geen buffertje opbouwen zo, dus als er iets kapot gaat dan zit je al..
Ergens is het ook leerzaam en leer je waarderen wat je wel hebt, maar kan niet wachten tot volgend jaar. eindelijk een spaarrekening openen :D en lekker onbezorgd op vakantie :D

6000 euro??? Ben je geen komma vergeten :+ Waar verdien je dat mee?

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:51

Ja oke, zo ver ben ik ook, maar ben dan toch erg nieuwsgierig naar wat voor werk je doet :)

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 23:55

Uums schreef:
stoer schreef:
Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(

Dat is ook zo`n rotzak van een rekening - schrok me er ook wel even een hoedje van :oo
Zonnige zijde: zonder riool wordt `t een zootje.


Positief denken inderdaad haha..
Hij mag inderdaad wel in termijnen betaald worden, maar toch ff 3 keer slikken :j

Verneukeratief.. :')

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-11 12:33

Wauww wat leuk zoveel reactie's..

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-11 23:15

Het is een beetje offtopic maar wel leuk om te weten :D
Ik zit ook al snel aan de 8-9 wassen per week... Elke dag alledrie een handdoek, kleren, die kleine houd ook niks schoon dus de pyjama gaat ook maar 1 dag mee, soms met een goeie dag wel 2 keer :D De werkkleding van mijn man bestaat elke dag uit een broek, shirt en vest dus dan zit alles wel snel vol
Ik was ook alles gesorteerd.. Probeer wel zoveel mogelijk in het weekend te wassen, heb gelukkig een grote zolder vol waslijnen :D
Hebben jullie dan ook zo'n hekel aan strijken? ( om nog een beetje offtopic te gaan?)

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-11 10:12

Mij ook, je hebt toch allersreiniger nodig, bleek, vaatwastabletten ( hier gaat de vaatwasser om de dag aan zo'n beetje) en spiritus voor de ramen ( gebruiken wij ook als antivries in de auto) En als je wasmiddel en wasverzachter mee telt zit ik zeker wel aan een tientje per maand. En dan ook nog af en toe schoonmaak azijn, afwasmiddel.. Ik gebruik ook veel van die pakken natte doekjes voor de troep en knoei ongelukjes van mijn zoontje ( 1-2 pakken per maand)

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-11 18:32

Vanish bedoel je denk ik..
Ik ben op mijn wegwerpdoekjes na ook best zuinig met energie e.d. Voor een 3 persoonshuishouden 108 euro per maand. en dan ben ik best veel thuis en staat wel de kachel de hele dag op 21 :)
Ik vind vaatdoekjes ook smerig, dan liever de wegwerp dingen, die zijn niet slechter voor het milieu dan wc papier dacht ik.. Je hebt toch ook vochtig toilet papier? dat spoel je zo door het riool

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-11 19:40

Misschien moet ik de titel laten veranderen in het huishoud topic, want ik vind het wel leuk om te lezen hoe een ander het allemaal doet :D
Vandaag de hele bovenverdieping een grote beurt gegeven, ik ben echt geen goede huisvrouw, maar het geeft toch wel een lekker gevoel als alles super schoon is :D

@ tita, dat is gewoon stiekem sparen ;) Wel fijn om geld terug te krijgen aan het eind van het jaar.
Ik vind het nu wel spannend omdat ik voorheen 130 euro betaalde en toen een berg terug kreeg, heb ik het toch maar iets lager gezet, ik kan het geld nu goed gebruiken elke maand :)

# Never regret something that once made you smile #

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-11 19:42

Varekaj schreef:
Gut wat een lage bedragen allemaal voor jullie energieverbruik!

Ik heb vorige winter (dus jan-feb-maart en okt-nov-dec 2010) enkel mijn kleine woonkamer verwarmd en de keuken (zit geen deur tussen), mijn kleine badkamer en bij echt heel koud vriesweer ook de slaapkamer. Daarnaast heb ik een thermostaat die aanspringt tussen 5 en 6 's ochtends en tussen 5 en 9 's avonds. Probeer de temperatuur op 20° te houden.
Nou, ik zit dus in het hele huis nog met enkele beglazing en tijdens de uren dat ie aanstaat draait ie als een gek. Bij stevige wind of vriesweer gaat het lampje dat de verwarming aanstaat zelfs amper uit.
Hou overal altijd alle deuren gesloten ook. In mijn inkomhalletje is het vaak even koud of slecht paar graden warmer dan buiten. Gezellig als je 's ochtends net wakker bent en naar beneden gaat :+

Moest vorig jaar in decmeber zo'n 500€ extra bijbetalen én betaal vanaf januari dus als maandelijks voorschot maar liefst €183!

Heb een keer flink pissig naar de woningmaatschappij gebeld dat dit echt schandalig was, want ik woon ook nog eens alleen en het is de maatschappij die de energieleverancier kiest.
Heb maar geëist dat ofwel de huur drastisch mocht zakken, of dat ze er zo snel mogelijk wat aan gingen doen. Kreeg het luie antwoord "Goh... misschien dat je dit voorjaar op de planning kan voor nieuwe dubbele beglazing, maar het zit nogal krap en in het najaar ook, dus als het gaat zetten we je op de planning voor 2012".

Omwille van dat soort onzinnige bedragen is het dus heel erg moeilijk om te sparen. gelukkig krijg ik in april flink terug van de belastingen en gaat dat netjes richting spaarboek.


Ohh das wel heel veel geld voor 1 persoon zeg.. Ik zou denk toch proberen iets meer op mijn strepen te gaan staan en te eisen dat er dubbelglas gezet word, en wat voor cv ketel heb je? Laaat je niet afschepen hoor, dat zijn geen normale bedragen meer!!

# Never regret something that once made you smile #


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, eva1969, Jette, Kirsha, Lis_Ol, Mutsie93, Noor, nuscaniels, Soepkipje, YandexBot en 196 bezoekers