Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:08

Klopt jou berekening wel? Want als er 4x80 euro benzine vanaf gaat hou je nog 30 euro over, daar kan ik niet eens een week boodschappen van doen.


Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:46

Ik vraag me altijd af of mensen die zo weinig uitgeven aan boodschappen wel verse groente en fruit eten...

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:38

Ik ben aan schoonmaak middelen wel meer kwijt als een tientje per jaar...
Wasmiddel is een paar euro, doe je ongeveer 100 tot 150x mee, dus zeg 2 pakken per jaar.
Afwasmiddel,1,30 volgens mij, daar gebruik ik ook wel meerdere van per jaar.
Dan mijn glassex, allesreiniger, azijn, vetoplosser en schuurmiddel.... Ik doe aan preventief gootsteen ontstoppen, ook een of 2 per jaar.... Ik kom over die tien euro ruim heen.

Maar met verse groente vind ik het nog steeds moeilijk te geloven, ik ben wekelijks ongeveer 5 euro kwijt aan fruit, 5 - 10 aan groente. Ik eet "vrijwel" geen blik of diepvries groente, maar alles vers, dus verse spinazie, maiskolven i.p.v. blikmais.... Maar een zak spinazie of een "voordeelzak" boontjes van de lidl eten wij met zijn 2en gewoon op, ik vind groente lekker en heel belangrijk. Maar die 50 euro in de maand zou ik alleen aan groente al kwijt zijn en dan heb ik nog niets anders. Ook niet als ik naar de markt ga o.i.d. boodschappen doe ik meestal bij de Lidl...Ik vind het heel knap in ieder geval, dat wel.

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:02

Hmm ik ga verder denken, ik woon heel heel heeeeel klein, dus heb geen mogelijkheid om veel en grote verpakkingen te halen, maar ik denk dat ik die 25 euro met gemak haal. Niet dat het er echt toe doet, of dat nou 25 of 35 is, het moet toch schoon aan het eind van de rit.

Maar ik gebruik wel veel meer soorten schoonmaakmiddelen als een fles dreft en een fles st. marc.... Maar goed, ik ben op het moment in mijn hoofd boodschappen lijstjes aan het maken om te kijken waar ik met boodschappen doen de mist in ga....

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:14

Wat is de gezinssamenstelling?

Want ik heb er iets van 4 per week, 1 met paarden kleding, handdoeken, kleding en beddengoed en dan soms ook nog een wolwas of witte was...

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:30

Handoeken doe ik appart, naast dat de stof zo zwaar en ruw is dat dat volgens mij niet goed is voor de stof van mijn gewone was, heb ik altijd geleerd dat handoeken minstens op 60 graden moeten ivm bacterien. Mijn meeste normale kleding was ik op 30, dat wordt maatje baby als ik dat net zo warm zou doen als mijn handdoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, YandexBot en 161 bezoekers