GZ info over Cijferblindheid - Discalculatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:03

Ik ben niet zo goed met cijfertjes, ben beter met lettertjes. Haha!

Een telefoonnummer onthoud ik bijvoorbeeld half in beeld, half in woorden. Dus als het 7659237 is, dan houd ik het beeld van 9237 in mijn hoofd en tegelijkertijd herhaal ik steeds voor mezelf '7 6 5, 7 6 5' net zolang tot ik het telefoonnummer heb gebeld of opgeschreven. Ik kan het niet op de ene of op de andere manier. En het is ook nauwelijks uit te leggen aan anderen. Haha!



Je schrijft het trouwens als dyscalculie: http://www.dyscalculie.org/

Van die website:

Citaat:
Het woord dyscalculie komt uit het Grieks en betekent letterlijk: niet goed kunnen berekenen.

Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog een aantal andere beperkingen, zoals ruimtelijk inzicht, klokkijken, slechter geheugen, spellingsproblemen, gebrek aan inzicht.

Het is vaak een aangeboren erfelijke stoornis, met een neurologische achtergrond.



Overigens denk ik zelf niet dat ik dyscalculistisch ben (of hoe dat ook mag heten). Ik ben gewoon minder goed met cijfertjes, maar heb wel mijn statistiektentamens gehaald tijdens mijn studie (met hangen en wurgen, dat wel Haha!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, Bloodymary, Bullebeest, Cubone, ElsbethG, Googlebot, Isabelle98, IzAw, Jintexx, mala26, Mars, miamivice, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh, santaju, YandexBot en 219 bezoekers