100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:45

Ik begrijp dit hele verhaal niet zo goed; als je afgekeurd bent ben je toch behoorlijk ziek of gehandicapt, hoe kun je dan uberhaupt voor een paard zorgen?


mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:54

Ik heb wel hier en daar wat gelezen, maar het blijft vaag, bijv ergens: je kunt ziek zijn wel activiteiten ontplooien maar niet werken. Wat voor soort ziektes zijn dat dan, ik nog wel snappen dat je niet 40 uur per week kunt werken met een gammel lijf, maar als je echt helemaal nul kunt werken, lijkt me dat je ook geen andere dingen kunt? Dit is niet aanvallend bedoeld hoor, naar niemand.

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:02

Ok, een paard als revalidatie, dat kan ik nog wel snappen, maar daar daar ging de beginpost niet over. Lastig onderwerp dit.
Laatst bijgewerkt door mysa op 19-02-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:06

Ik heb gelukkig geen ervaring met psychische aandoeningen en kan (en wil) daar dan ook geen oordeel over vellen.
Dat jij voor een paard kunt zorgen lijkt me duidelijk, je werkt immers ook. Ik dacht vooral aan mensen die echt weinig tot niets kunnen, hoe dat zou moeten. Dan kun je volgens mij geen paard hebben, of je moet het uitbesteden aan een verzorgiemand.

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:03

Wat jij beschrijft dat snap ik wel, maar het ging er om of men een paard kan houden, niet alleen financieel, maar dus ook fysiek, dat vroeg ik me af in m'n allereerste post. Maar als ik lees dat je bijv. af en toe iets kunt doen, dan lijkt me dat je niet voldoende energie hebt voor een paard, want, afhankelijk van hoe je die houdt, moet die toch elke dag, of in elk geval meermalen per week wat. Ik heb zelf m'n paarden thuis, da's natuurlijk intensiever dan wanneer ze in pension staan, is veel werk, ook als je redelijk gezond bent. Maar ook in pension kun je zo'n beest toch niet 6 dagen per week laten staan, in de hoop dat je de zevende dag energie zult hebben?

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:13

Vrijwilligerswerk, ja leuk, maar ook daar wil men op je kunnen rekenen, je kunt dan wel zeggen; maar een paar uurtjes per week, maar als je nou net die paar uurtjes beroerd bent, dan kom je dus niet opdagen, wat de organisatie weer in de war .


mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:38

Klinkt wel ideaal, maar toch snap ik niet goed hoe ze dat dan organisatorisch doen, kan al in elk geval geen echt commercieel iets zijn, is niet kostendekkend als je nooit weet hoeveel mensen je in kunt plannen.

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:41

Oppassen is geen baan, vind ik, tenzij het 5 dagen per week is. Is gewoon een zakcentje bijverdienen, doet de halve wereld zonder op te geven.

Over uvw die iemand wel aan wit werk zal helpen: vraag me af, vroeger (ik oud) is daar voor mij nooit iets uit komen rollen, niemand wou mij hebben i.v.m. ziekteverleden. Heb toen nieuwe opleiding gedaan (op eigen kosten) en vrijwilligerswerk en ben uiteindelijk in ons eigen bedrijf gaan werken. Heb maar heel kort een uitkering gehad, heeft me een jaar gekost om die lui daar om te praten. Maar meisje, je hebt er recht op............maar toen dat dan gelukt was werd ik nergens aangenomen.

mysa

Berichten: 10455
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:04

Ja, nou, ik ga er vanuit dat het niet structureel is he? Iemand die ziek is (geestelijk of lichamelijk) kan dus niet structureel werken, wit, zwart of grijs


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Astridhorse, Bontfire, Evilou, GrapeshotBot, Lalidan, Lalladidoo, LilChar, Mews, Muronia, Orthos, YandexBot en 167 bezoekers