100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:18

lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.


Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:22

Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:29

DDDMakkink schreef:
Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


ja ik snap je punt wel hoor
maar als mensen dat allemaal kunnen van een uitkering vind ik het knap
ik heb zelf mijn paard verkocht ivm met mijn lichamelijke klachten zeg maar
kon het niet opbrengen was te zwaar
dus dat punt snap ik opzich ook wel maar het ligd eraan wat iemand mankeerd natuurlijk
ik bedoel iets geestelijks zoals vorm van autisme daar kan je prima mee een paard verzorgen en kan zelfs goed zijn
dus snap je punt wel
mijn buurman verder op heeft ook een WW uitkering maar werkt wel 40 uur per week zwart en verdient dus meer dan mijn man die 40 uur werkt en s'morgens om 5 uur al
naast zijn bed staat om naar zijn werk te gaan
dat soort dingen steken wel ja


Ja precies. Ik snap jouw punt ook hoor maar in veel gevallen is het inderdaad behoorlijk krom en oneerlijk.
Tja dat het mogelijk is vind ik eigenlijk al vreemd, lijkt mij dat die uitkeringen dan wat aan de hoge kant zijn hoor. Het is niet de bedoeling dat je daar even lekker van op vakantie gaat lijkt mij!

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:36

moonfish13 schreef:
Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Een paard kan je volpension zetten en een dagje laten voor wat het is als je het niet kan.
Met werk ligt dat toch een stukje ingewikkelder..
En iemand die afgekeurd is heeft geen recht op plezier? Wat dat ontneem je iemand ermee imo.
Dat is dan zo'n beetje alles wat iemand doet op een dag, en dat is best saai kan ik je zeggen.

Ik ben ook zo goed als afgekeurd, en ik vind het altijd een behoorlijk harde uitspraak.
Mijn passie is vliegen, dat zou ik dan dus niet mogen doen omdat het van een andermans belastingcenten gebeurt?
Iemand zit over het algemeen niet voor niets thuis, tenminste ik niet en ben hard bezig om weer ergens te komen.

Lifaya; ik heb autisme en ben dus bekant niét in staat om te werken. De een is de ander niet.
Overigens ben ik ook niet in staat om fulltime een paard te verzorgen.. Tenminste niet zoals dat hier in de omgeving gebeurt.
Misschien ergens waar een paard buiten staat en ik het een dagje kan laten.. Maar zoals alles wat hier op stal staat kan dat niet.


Nee ik wil helemaal niemand plezier ontnemen maar je zult toch keuzes moeten maken. Er zijn genoeg werkende mensen die ook geen paard kunnen betalen dus waarom zou iemand met een uitkering wel een paard moeten hebben? Je kunt toch bij een manege rijden of een verzorgpaard zoeken. Ik vind dat een uitkering niet bedoeld is voor luxe producten. Er zijn genoeg hardwerkende mensen die het ook zwaar hebben en die krijgen helemaal niks extra's om leuke dingen van te doen.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:32

MaaikeMo schreef:
Ten eerste, is het aan niemand hier om te oordelen wat iemand wel een wajong uitkering wel of niet zou kunnen.

Het is zeer begrijpelijk dat je ondanks een wajong uitkering een paard zou willen. Ik begrijp dat mensen hier een dubbel gevoel over hebben, want werken kunnen ze niet, maar paardrijden wel? Daarbij stoot ik weer op mijn eerste zin, je kan niet oordelen over wat iemand wel of niet kan. Als iemand is afgekeurd voor arbeid, moet die persoon dan de hele dag thuis zitten niks doen? Terwijl het wel mogelijk is om activiteiten uit te voeren?
Het is al niet leuk om op zo'n jonge leeftijd afgekeurd te zijn. En dan zou je ook nog is de rest van je leven niet in kunnen vullen? Want je bent een uitkeringtrekker die er alleen maar plezier van beleeft?
Uitkering krijg je voor je basisbehoeftes, en daar hoort ook bij je hobby's ed. Plezier en ontspanning is zeker ook een basisbehoefte.

Dus ik zou zeggen, mocht het financieel haalbaar zijn, moet je het doen. Mocht je te krap komen bij kas, zou ik er nog wel over nadenken, dit ivm welzijn van het paard..


Paardrijden is een hobby en dat moet ook inderdaad mogelijk zijn maar ik vind het hebben van een eigen paard een luxe en dus geen basisbehoefte.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:09

wemkelover schreef:
Sorry hoor weet jij wat de wajong is? Volgens mij niet...
Wyjong is voor mensen die niet kunnen werken om lichamelijke of geestelijke klachten,
nou wil jij beweren dat die mensen die het al zwaar hebben (wyjong is neit voor de lol) niet op zichzelf mogen wonen, niet op vakantie mogen gaan helemaal niks?
Verdiep je er toch eens in voor je dergelijke uitspraken doet.


Ik weet wel degelijk wat het inhoud en heb ook genoeg om mij heen gezien dat mensen het onterecht krijgen. Tuurlijk geldt dat maar voor een enkeling maar het komt echt wel voor.

Ik zeg helemaal niet dat ze helemaal geen plezier meer mogen hebben, wat een onzin. Maar ik vind een paard zelf houden echt een luxe product en belachelijk dat zoiets dus ook gewoon van belasting centen kan. Dat is in mijn ogen gewoon niet eerlijk tegenover werkende mensen die het niet kunnen betalen. Dan klopt naar mijn idee die verhouding niet helemaal.

Jullie maken er zelf van dat je zonder paard blijkbaar geen leuk leven kunt hebben en dat vind ik onzin! Er zijn genoeg goedkopere mogelijkheden om paard te rijden.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:18

Aangezien wat ik zeg veel ge-quote wordt maar blijkbaar niet gelezen.
1. ik ben niet jaloers
2. ja ik weet wat het is
En nu trek ik me echt terug uit deze nutteloze discussie.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:10

Sunrise_ schreef:
Sonja_vR schreef:
sja, als je een paard als luxe ziet, dan zul je idd een mening als de jouwe hebben , ik zie haar niet als luxe maar als pure noodzaak en doordat het eigen is , kan het, een paard van een ander verzorgen, dat zal bij mij bijvoorbeeld nooit leiden tot wat mijn eigen beestje voor mij doet
het is voor mij gewoon geen hobby, maar een reden om bepaalde dingen wel te doen , actief te blijven en door te gaan

en even een toevoeging, dit komt dus niet door rijden, bij mij dan, beest is dalijk 7 en nog niet onder de man, komt dit jaar pas, het is juist alles naast en om het rijden heen , iets wat ik met een verzorg , bijrijd, of manege knol nooit zou kunnen hebben juist omdat het dit specifieke paard is

Een paard hebben IS een luxe, niet een noodzaak, voor niemand niet. Dat geloof ik gewoon niet. Als je geen eigen paard kunt onderhouden kun je daar gigantisch van balen en het ontzettend missen en jammer vinden, maar het is geen noodzaak. Tuurlijk is het jammer (dat vind ik zelf net zo goed als ieder ander), wanneer je geen eigen paard kunt hebben, maar het moet doen met een manege- of verzorgpaard, hoeveel mensen zitten niet in deze situatie? Er zijn zoveel mensen die graag een eigen paard zouden willen hebben, maar voor wie het er gewoon (nog) niet inzit, daar moet je mee dealen. Jammer, maar manege- en verzorgpaarden kunnen ook heel leuk zijn! Een eigen paard hebben is geweldig als het kan, maar een noodzaak, nee daar geloof ik niet in.


Helemaal mee eens! Wat een onzin dat het noodzaak zou zijn, dat slaat helemaal nergens op.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:05

Lamar schreef:
Ik vind het een beetje stom dat de wajongers zo aangevallen worden in dit topic. Ik denk dat die aanvallers eerst maar eens een paar maanden dat moeten hebben wat de wajongers hebben en dan nog eens hun reaktie terug moeten lezen.
Ik denk dat een paard juist iets is dat een wajonger op de been kan houden, ze sterker kan maken en er misschien wel voor kan zorgen dat een wajonger in de toekomst toch weer voor zichzelf kan gaan zorgen.
Dat prutsmuts over "van mijn belastingcenten" slaat helemaal nergens op. De meeste belastingcenten vliegen naar hele andere (nutteloze) dingen en je kan altijd nog emigreren naar een bananenland waar je geen belasting hoeft te betalen als je een ander het licht in de ogen niet gunt.

Ik vind het knap als mensen een manier vinden om met een uitkering (welke dan ook) een paard kunnen hebben/verzorgen. Die mensen zijn er vaak ook beter voor omdat ze het veel meer waarderen.


Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:11

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.


Jij snapt het niet hè?
Mensen met een wajong uitkering moeten harder werken dan gezonde mensen die hard werken. Die moeten iedere dag keihard werken om de dag te overleven. Die zijn 24/7/365 aan het werk, hebben nooit vakantie en ook geen weekend. Een vrije dag nemen bestaat niet en nachtrust staat vaak niet in hun woordenboek.


Ik weet wel zeker dat de meeste mensen met een wajong er een moord voor zouden plegen als ze "alleen maar hard hoefden te werken" en verder gewoon lekker gezond, met weekenden en vakanties en normale doordeweekse zorgjes door het leven konden gaan.

En dat durf jij te vergelijken met kinderen van ouders die geen geld hebben?
Ik ben een kind van ouders die geen geld hadden. Dat is wel even heeeeeeel iets anders!!


Jij snapt mijn punt duidelijk ook niet dus hier ga ik verder niet eens op in. Maar als iemand zegt dat iemand die werkt voor zijn paard het minder zou waarderen dan iemand die dat niet doet schop je bij mij behoorlijk tegen het verkeerde been.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:38

Precies mijn punt ook! Dat bedoelde ik ook met een hoop armere gezinnen die ook graag een paard zouden willen maar het dus niet kunnen betalen, die mensen gun ik het ook van harte maar het is echt een luxe product wat gewoon niet voor iedereen is weggelegd.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:34

Een hond, cavia en al het andere wat je noemt is ook luxe maar niet zo extreem als een paard, dat snap je toch zelf ook wel. Een auto zou nog noodzaak kunnen zijn vooral als je iets mankeert. Een paard kost veel meer tijd, energie en geld dan een cavia dus dat vind ik echt niet te vergelijken. Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:05

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening.


Ohhhhhh...... daar komt de aap uit de mouw :D



Wat wil je daarmee zeggen?
Ik heb wel een paard, ik werk ervoor en kan ook op vakantie maar het kost me wel veel geld elke maand.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:20

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Ik heb wel een paard, ik werk ervoor en kan ook op vakantie maar het kost me wel veel geld elke maand.


Tja... wat verwacht je nou dan?
Nu kan ik zeggen.... dan had je maar een beter betaalde baan moeten kiezen, een betere opleiding moeten volgen, blabla...
Dat is toch jouw keuze? Je bent toch gezond? Dan kan je toch keuzes maken qua werk en inkomen?
Of gaat je intelligentie niet verder en kun je daardoor geen beter betaald werk doen?

Dat zou erg kwetsend zijn, nietwaar?
Zo kwetsend is het ook voor een wajonger als die wordt afgebrand op de overbodige luxe van het hebben van een paard.


Eh nee. In dit geval ligt het aan de economie en dat het erg moeilijk is voor een starter om aan werk te komen maar goed daar gaat het topic niet over en ik ga mezelf wat dat betreft verder ook helemaal niet verdedigen. Ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt, dat jij daar liever overheen leest is niet mijn probleem. Ik vind dat jij wel erg kort door de bocht denkt.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:47

pinuts schreef:
lamar.. Hoezo is het kwetsend dat je geen paard zou kunnen betalen?? Ik bedoel.. omdat jij niet kan werken, moet je maar een luxe ontspanning hebben?? Nee, helaas het leven is hard. Ga naar een verzorgpaard als je niet met je wajong een paard kan onderhouden. Er zijn genoeg mensen die geen paard kunnen onderhouden, en dan moeten de mensen met een wajong wel 1 hebben omdat het zielig is?? Omdat ze niet meer kunnen krijgen?? Wees blij met wat je krijgt, en ga niet vragen om extreme luxe. ( ja zo noem ik een paard.. heb je echt NIET nodig..)


Helemaal mee eens!!

Veel wajongers in dit topic (of degene die het punt van de wajongers verdedigen) jullie zeggen allemaal dat wij jullie NIKS gunnen. Dit is helemaal niet waar en wordt ook nergens gezegd. Maar extreme luxe vinden we overdreven omdat veel werkenden dat ook niet kunnen betalen. Ja tuurlijk is het heel vervelend maar er zijn wel meer dingen niet eerlijk en verschil moet er zijn. Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:06

KoudbloedKim schreef:
Janski: Ik ben het in het grootste gedeelte met je eens. :j
In mijn geval wegen de voordelen van mijn paard (en andere dieren) zwaarder dan het zuinig leven.
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook weleens gefrustreerd ben als ik halverwege de week al door mijn weekgeld heen ben.
Ik zou ook weleens boodschappen willen doen zonder eerst alles na te tellen in mijn portemonnee.
Maar als ik dan naar de manege ga en Kim begroet mij met een hinnikje, dan is het dat (in mijn geval) 300% waard. :)

Daarbij komt nog dat ik ruimte heb in mijn ziek-zijn.
Als ik te ziek ben om de deur uit te gaan of als ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis, dan is er geen nood aan de man.
Mijn paard staat namelijk 24 uur per dag buiten tussen ong. 20 andere paarden en pony's en ze krijgt gewoon onbeperkt hooi.
Als dit niet zo zou zijn en ik zelf elke dag heen zou moeten om bijv. uit te mesten, te voeren of beweging te geven, dan had ik geen eigen paard kunnen houden.
Ik verdien misschien zelf geen geld, maar ik probeer met mijn vrijwilligerswerk wel iets bij te dragen en dat lukt aardig en ik heb hierdoor het idee dat ik ook alles uit mezelf haal wat ik kan.


Dat vind ik ook goed van je! Je draagt wel iets bij op die manier want het valt bij een hoop mensen denk ik toch wel verkeerd dat iemand fysiek wel in staat is een paard te verzorgen maar niet om te werken. Vrijwilligerswerk is een mooie manier om iets terug te doen en dat is voor jezelf ook alleen maar goed! Ik heb jouw site toevallig laatst bekeken @koudbloedkim wat een geweldig dier! Wat een grapjas ;)

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:52

KoudbloedKim schreef:
Janski: Heb je dat laatste tegen mij?
Ik werk namelijk al.. :)

Die levensstijl herken ik wel heel erg bij mezelf.
Daar heb ik ook voor moeten kiezen toen ik aan Kim 'begon'.
En ik vind dat helemaal niet erg, want ik wéét waarom ik niet meer geld te besteden heb. :j
Ik ga daarom ook niet zeuren over dat ik meer geld zou willen hebben, want dat verdien ik simpelweg niet, juist omdat ik al een eigen paard heb. :)

Maar wat zo moeilijk is; een lichamelijke ziekte kun je nog laten zien aan een ander.
Op mijn Epilepsie na, vallen mijn andere ziektes niet op aan de buitenkant.
Je kunt soms van binnen zó'n zware strijd leveren en er van buiten gezond of 'normaal' uit zien.
Daar komt soms echt onbegrip uit voort.

Moonfish13: Dan hebben we daar een andere mening over. :)
En dat geeft niks, je kunt het niet altijd eens zijn met een ander.


Ik vind jouw punten wel verhelderend al ben ik het ook niet overal mee eens maar je schiet in ieder geval niet meteen keihard in de verdediging. De meeste reacties in dit topic zijn van beide kanten meteen wel heel fel en niemand kijkt echt naar elkaars punt.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een ander verhaal vind als er op de goede momenten wel vrijwilligerswerk gedaan wordt hoor. Je doet het niet helemaal voor niks vind ik, je komt je huis uit en je doet nog enigszins iets voor je (wajong) uitkering. Want laten we heel eerlijk zijn, een paard houden is ook niet niks. Hoe je het ook wendt of keert dat kost ook een hoop energie en tijd waardoor je dus ook (al is het maar weinig of vrijwilligerswerk) wel iets van werk kunt doen zoals koudbloedkim dus ook doet.

@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? :? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:26

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? :? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.


Oke, als het erom gaat dat jij belasting moet betalen voor een ander dan snap je het wel, maar als het erom gaat dat een ander meer belasting moet betalen voor jou dan snap je het ineens niet meer.... ja zo kun je het ook spelen.


Ik snap helemaal niks wat jij zegt. Aangezien je het ook niet wilt uitleggen laat ik het hier maar bij.
Heb je zelf een Wajong uitkering of is er een andere reden dat je zo fel reageert?

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:29

Bellona_K schreef:
suuzepuus schreef:
...maar er zijn ook echt zieken....


Mischien zie ik het helemaal verkeerd hoor..

Maar als iemand nou echt langdurig ziek is, waar haalt diegene dan de energie vandaan om fanatiek te paardrijden..?


Dat vraag ik mij dus ook af!

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:52

shilady schreef:
Ik kan in princiepe wel rijden maar 9 vd 10x krijg ik na 5 min draf al pijn bij mn baarmoeder en eierstokken
ik heb endometriose en het is niet fijn als ik ga hobbelen... Maarja daarom heb ik ook voor 2 jonkies gekozen , eigelijk koos ik voor 1 maar ze zagen er allebei niet zo top uit bij die boer dus toen nam ik ze allebei maar mee met het oog om 1 te verkopen als ze opgeknapt waren...


Offtopic ;) Het zijn wel schatjes zeg! Al ben ik niet eens zo'n fan van haflingers. Sorry even in je profiel gespiekt


Ik snap dat de Wajong uitkering er is en ik ben er van overtuigd dat deze niet is bedoeld voor extreme luxe, tuurlijk heeft iedereen recht op een hobby ook Wajongers maar een eigen paard is pure luxe en dat schopt veel mensen tegen het verkeerde been wat begrijpelijk is. Ik vind de situatie van koudbloedkim wel een goede oplossing, dat ze vrijwilligers werk doet op de momenten dat zij daar wel toe in staat is want ik snap ook wel dat een fulltime baan er voor mensen met een soort van beperking er niet in zit. Maar als je de tijd/energie hebt om een paard te houden zou enkele uren werken/vrijwilligers werk met een aangepaste baan toch ook wel mogelijk zijn (mijn moeder heeft ook vrijwilligerswerk gedaan toen ze ziek was, dit zijn vaak enkele uren en werd geregeld door het uwv ze kwam op de dagen dat zij zich goed genoeg voelde) ik vind dit een mooie oplossing en zo heb je ook zelf nog het idee dat je iets doet voor je geld (de uitkering dus) en krijg je een beter zelfbeeld. Aangezien veel mensen klagen dat ze het thuis zitten zo zat zijn.

@Lamar ik vind het vreemd dat je mijn "lage loontje" erbij betrekt want dit heb ik nergens gezegd, ik verdien genoeg en betaal gewoon normaal belasting dus ik vang helemaal niks van "jouw belasting centen" hoor. Ik heb mijn opleiding zelf betaald zonder stufi, krijg geen huursubsidie, helemaal niks. Ik lever ook gewoon belastinggeld in. Maar goed, het gaat hier niet over mijn situatie.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:08

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.


Ik zal je het verband voor de laatste keer uitleggen. Hierboven was een uitspraak van jou. Die vind je blijkbaar normaal en gegrond.
Nu sta ik op de inkomstenladder boven jou en betaal meer belasting dan jij. Moet ik nu dan zeggen dat jij geen recht hebt op bepaalde faciliteiten omdat je minder belasting betaalt dan ik (jij 33,5, ik 52%), en waarom zou ik dan 52% moeten betalen en dus meer dan jij zodat jij van die 18,5 % die ik meer betaal van dezelfde faciliteiten gebruik kunt maken als ik. Nogal krom naar mijn mening. Ga jij dan ook maar die extra 18,5% inkomstenbelasting betalen net als ik.

Dit is hetzelfde als wat jij hierboven zegt, maar dat snap je nu waarschijnlijk nog steeds niet. Jij mag het wel tegen een wajonger zeggen, ik echter niet tegen jou.........


Hoe weet jij nou dat je op de inkomenstenladder boven mij staat?? Ik noem hier nergens hoeveel ik verdien en jij ook niet!! Dit erbij betrekken voegt dus ook helemaal niks toe aan deze discussie. Sowieso is dat weer appels met peren vergelijken wat je de hele tijd al doet.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:23

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen?


Hoe ik weet dat jij onder mij staat? Heel simpel... als je 52% inkomstenbelasting had moeten betalen net als ik, dan had je wel 20 paarden makkelijk kunnen betalen en niet dit hierboven hoeven zeggen.

Nog een uitspraak van jou:
" Eh nee. In dit geval ligt het aan de economie en dat het erg moeilijk is voor een starter om aan werk te komen maar goed daar gaat het topic niet over en ik ga mezelf wat dat betreft verder ook helemaal niet verdedigen. "

Jaaa....jij kan jezelf echt een ferrari veroorloven :+

Nog een uitspraak van jou:
" Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven. "

Ja inderdaad, ik mag wel boven jou uitsteken maar moet daarvoor dus wel 18,5% meer inkomstenbelasting betalen. En voor types als jij heb ik dat eigenlijk niet over. Dus verkoop jij maar snel je paard want dat is voor jou overbodige luxe. Ga jij eerst maar net zoveel inkomstenbelasting betalen als ik (en dat is dus nog eens meer dan de helft van de belasting die je nu al betaalt erbij op) en als je dan nog geld overhoudt dan heb jij pas recht op je overbodige luxe paard.
En dat gaat je dan dus nooit lukken als het je nu, volgens jouw eigen zeggen, al nauwelijks lukt.

Want ik ga toch niet meer belasting voor jouw luxe betalen.... Je bent niet eens ziek!! Je bent gewoon gezond, dus dan kun je ook wel voluit meebetalen. Jij hebt geen extra ziekteonkosten.
Wel onverantwoordelijk hoor, nauwelijks een paard kunnen betalen en dan ook nog mensen met een hoger loon extra belasting voor jouw luxe laten betalen.
En dan ook nog afgeven op de zieken in deze maatschappij dat die aan een overbodig luxe paard zitten te denken terwijl je het zelf ook doet.

Maar waarschijnlijk snap je het allang al niet meer..... het is ook zo moeilijk te begrijpen wat ik allemaal schrijf :+
Volgens jou is het dan appels en peren vergelijken.

Volgens mij geef ik nu net zo op jou af als jij op de wajongers deed, alleen mag jij het bij hun wel en ik het bij jou niet want dan sta je meteen op je achterste poten of snap je het allemaal weer eens niet.

Ik heb je trouwens nog niet 1 fatsoenlijke tip zien geven aan TS
Bijvoorbeeld dat ze op deze site misschien iets kan vinden?
http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspx
...want uiteindelijk gaat dit topic daarover... :D


Dat zegt nog niks over mijn inkomsten, ik heb ook andere uitgaven namelijk. Maar daar gaat het niet over. Sowieso ben ik ook een stuk jonger dan dat jij bent (volgens je profiel) dus dat is niet te vergelijken (komen we terug bij de appels en peren)
Een inkomen aan loon is heel wat anders dan een wajong uitkering. Sowieso is het grote verschil hier dat jij het op mij persoonlijk betrekt en ik had het over Wajongers in het algemeen. Ik ben niet de enige met deze punten maar blijkbaar moet jij alleen mij hebben.

Ik ben helemaal klaar met deze discussie.


Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:50

Lamar schreef:
Ik vind het systeem in nederland niet belachelijk hoor, in mijn vorige posts geef ik ook aan dat ik liever heel veel belasting betaal.
Ik kan er niks aan doen dat als ik dezelfde visie als Yellowcab hier neer zet dat door haar niet wordt begrepen en ze er na 20 posts nog steeds niets van snapt. Ik zeg precies hetzelfde als zij doet... alleen dan niet van werkende naar wajonger, maar van werkende naar werkende.
Daarbij heb ik al wél een aantal tips gegeven en ook al aangegeven dat dit topic daar juist over gaat. Maar dan wordt ik weer aangesproken met een hoop onzin en mag daar dan niet op anticiperen.
Oke goed..... blijkbaar heb ik het snapvermogen van meerdere mensen overschat.


Wow, wat ben jij een arrogant zeg. Jij snapt mij ook helemaal niet anders zou je niet zo reageren.
Sowieso slaat het helemaal nergens op wat je net zei.
Ik ben hoogopgeleid maar een starter dus momenteel zit ik nog niet in de hoogste schaal nee, ik ben een stuk jonger dan jij bent dus ik verwacht nog wel hoger te komen. Plus, daar gaat dit hele topic niet over. Jammer dat je alleen mijn berichten eruit pikt aangezien er ook mensen waren die het hier wel mee eens waren. Jammer dat je het niet bij een nette discussie kunt houden.

Ik vind het goed dat er zoiets is als Wajong uitkering en dat moet ook absoluut zo blijven maar ik blijf bij mijn punt dat een eigen paard niet iets is wat onder basis behoefte zou moeten vallen. Het zal gerust rustgevend, ontspannend en therapeutisch werken maar er zijn toch ook dingen als maneges of een lease paard? Het schopt een hoop werkende mensen tegen het verkeerde been als zij geen paard kunnen betalen maar iemand met een bepaalde uitkering wel. Zoiets komt hard aan en is wat mij betreft gewoon niet eerlijk. Nee ziek zijn is ook niet eerlijk dat snap ik ook wel. Maar toch denk ik dat er toch wel iets van werk mogelijk is zoals bijvoorbeeld Koudbloedkim laat zien met vrijwilligerswerk, wat ik heel goed vind! Je verdiend er misschien geen loon mee maar wel ervaring, je komt eruit en doet nog iets voor het geld wat je krijgt.
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 19-02-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:05

Marilla schreef:
mysa schreef:
Ik heb wel hier en daar wat gelezen, maar het blijft vaag, bijv ergens: je kunt ziek zijn wel activiteiten ontplooien maar niet werken. Wat voor soort ziektes zijn dat dan, ik nog wel snappen dat je niet 40 uur per week kunt werken met een gammel lijf, maar als je echt helemaal nul kunt werken, lijkt me dat je ook geen andere dingen kunt? Dit is niet aanvallend bedoeld hoor, naar niemand.


Ik snap heel goed dat je zo denkt hoor, snap dat je zoiets hebt van 'Je kan niet 40 uur per week werken, maar wel leuke dingen doen?'.
Ik ben iemand die 100% afgekeurd is en dus niet kan werken, maar ik kan wel leuke dingen doen.
Ik ga namelijk gerust in de week eens 2 uurtjes naar een vriendin. Dat ik de rest van de dag en de volgende dag niets meer waard ben, dat zien mensen dan niet.
Ik ga bijvoorbeeld ook wel eens dagje winkelen in een grote stad. 2 dagen voor die dag kan ik niets doen, kan dan die dag hooguit 4 uurtjes winkelen en de dagen erna ben ik ook helemaal niets waard. Maar men ziet wel dat ik weg ben gegaan die dag.
Ik kan zeker niet iedere dag iets doen en zeker niet de hele dag. En moet ook nog dagelijks overdag slapen, anders red ik het niet tot de avonden.
Ik kan niet zeggen op welke dagen ik niet ziek ben en ik kan niet te lang iets achter elkaar iets doen.. En tot nu toe heb ik nog geen baas gevonden waar ik eens in de zoveel tijd zomaar een uurtje kan gaan werken.
Maar kan me wel goed voorstellen dat mensen niet snappen dat ik af en toe iets kan doen. Vooral omdat men alleen maar de dingen ziet die zieke mensen doen en niet de tijd erom heen.

Op mezelf wonen met m'n wajong zou ik ook niet kunnen. Ik ben al m'n loon al kwijt aan de huur van een huisje in deze regio :')


Eigenlijk zouden er meer baantjes moeten zijn op vrijwillige basis waar dat wel kan. Dat lijkt me voor Wajongers ook fijn en motiverend aangezien toch vrij veel mensen uit dit topic al klagen over het vele thuis zitten. Zo kom je er af en toe eens uit op de momenten dat je je wel goed voelt. Je doet iets nuttigs en je onderhoud wat sociale contacten, zulke dingen zijn er wel voor mensen die uit de ziektewet komen en weer klaargestoomd worden om te werken maar ik ben nog niks tegen gekomen wat echt bedoeld is voor mensen die waarschijnlijk nooit meer kunnen werken.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:19

Marilla schreef:
Precies en dat is waar veel wajongers tegen aan lopen, denk ik! Het zou zo makkelijk zijn als we zeker wisten dat we bijvoorbeeld iedere dinsdagmiddag 3 uurtjes fit zijn. Maar doordat het zo veranderlijk is, is het ook zo lastig om iets passends te zoeken.
Het mooiste zou zijn als je bijvoorbeeld iets af moest hebben en daar een week de tijd voor kreeg thuis en het dus kon doen wanneer je fit was. Maarja, zulke dingen zijn nu eenmaal moeilijk of niet te vinden.


Ik denk dat er van beide kanten veel meer begrip zou zijn als zoiets er wel was en het geeft meer mogelijkheden, jammer dat er weinig van zulke organisaties zijn in Nederland want wat Koudbloedkim beschrijft lijkt me wel ideaal inderdaad.