100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:48

Marjo_Wystan schreef:
lovehaffie schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen!!

Ik heb zelf een gedeelde WAJONG (ben voor 45/55% afgekeurd) en mijn vriend is ook voor 100% afgekeurd. wij komen dus echt rond van een minima we wonen samen. Ik heb sinds kort een eigen paard (veulen) heb wel gezorgd voordat ik hem kocht dat ik een spaarpotje had want er kan altijd iets gebeuren. Ik heb hele lieve ouders die financieel bijspringen als het even niet lukt met het geld. Het is ook net hoe luxe je wilt wonen en leven! Je kan inderdaad huurtoeslag aanvragen voor de meeste woningen maar dat is ook geen vetpot. Ik weet niet waar je woont/wilt wonen maar houd er rekening mee dat de huurmarkt nu heel druk is en kopen met een WAJONG zo goed als onmogelijk is.

Ik zou als ik jou was is kijken wat je nu kwijt bent aan kosten en wat je overhoud is dit minder dan laten we zeggen 650,- per maand (Denk aan huur, gas&electra, verzekering, boodschappen, water & tv/internet) zou ik het zeker niet doen... Maar gok dat je wel minder overhoud! Kijk anders inhoeverre je ouders je willen en kunnen ondersteunen?

Ps. Als je 21 bent en je woont op jezelf dan word je uitkering ietsje verhoogt verteld mijn vriend net... Geen super bedrag een paar tientjes maar!

Ps2. ik heb mijn paard ook omdat het mij helpt te sterken om straks wél aan het werk te gaan!


wil je zeggen dat je meer dan 650 over hebt? dat is behoorlijk veel!


Nee! Juist niet... Ik vind dat je ruim 650,- euro moet hebben voor de basis behoefte ;) Dus die opsomming die ik erna geef, zoals ik ook al schreef is het natuurlijk net hoe luxe je wilt wonen en leven ;)

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:37

laura22 schreef:
Dat is zo, het is een aanslag maar het is maar net waar je prioriteiten liggen ik ben snel tevreden heb voor mezelf niet veel nodig dus dan is het redelijk te doen, het is wel krap maar dat geeft niet.

_/-\o_ _/-\o_

Overal het positieve van inzien +:)+

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:42

Ja je moet wel toch? Als je depri in een hoekje gaat zitten heb je alleen jezelf er mee :j

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:47

Sonja_vR schreef:
opmerkingen als "ja maar die uitkering is voor je basisbehoeften , niet voor leuke dingen"ik stel voor dat we die gewoon de kliko inflikkeren?? want dat zou betekenen dat als je de pech hebt niet te kunnen werken door een functiebeperking je de rest van je leven in je huisje op water en brood moet gaan zitten en vooral geen leuke dingen mag gaan doen , wat is dat nou voor onzin ?


Er wordt hier nogal gevallen over de uitspraak dat je geen leuke dingen zou mogen doen van je uitkering, maar ik zie in het hele topic niemand die uitspraak daadwerkelijk doen. Dat vind ik dus een lichtelijk overdreven reactie.
Wel worden er vraagtekens gesteld of het wel verstandig is een paard te houden met zo'n klein inkomen. Vooral wanneer er onverwachts hoge DA kosten om de hoek komen kijken. Moet je die gok wel nemen als je de verantwoording over een levend wezen hebt? Ik vind die vraagtekens heel terecht en het is jammer dat er dan maar meteen geroepen wordt dat mensen in een uitkering dan maar achter de geraniums moeten gaan zitten. Dat is nogal uit zijn verband trekken van imo terechte vragen.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:17

Yellowcab schreef:
Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Sorry hoor weet jij wat de wajong is? Volgens mij niet...
Wyjong is voor mensen die niet kunnen werken om lichamelijke of geestelijke klachten,
nou wil jij beweren dat die mensen die het al zwaar hebben (wyjong is neit voor de lol) niet op zichzelf mogen wonen, niet op vakantie mogen gaan helemaal niks?
Verdiep je er toch eens in voor je dergelijke uitspraken doet.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:21

Yellowcab schreef:
lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:24

Als ik gewoon zou kunnen verdienen had ik ook deze paarden gehad, verschil is dat ik het dan misschien breder had gehad.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:09

wemkelover schreef:
Sorry hoor weet jij wat de wajong is? Volgens mij niet...
Wyjong is voor mensen die niet kunnen werken om lichamelijke of geestelijke klachten,
nou wil jij beweren dat die mensen die het al zwaar hebben (wyjong is neit voor de lol) niet op zichzelf mogen wonen, niet op vakantie mogen gaan helemaal niks?
Verdiep je er toch eens in voor je dergelijke uitspraken doet.


Ik weet wel degelijk wat het inhoud en heb ook genoeg om mij heen gezien dat mensen het onterecht krijgen. Tuurlijk geldt dat maar voor een enkeling maar het komt echt wel voor.

Ik zeg helemaal niet dat ze helemaal geen plezier meer mogen hebben, wat een onzin. Maar ik vind een paard zelf houden echt een luxe product en belachelijk dat zoiets dus ook gewoon van belasting centen kan. Dat is in mijn ogen gewoon niet eerlijk tegenover werkende mensen die het niet kunnen betalen. Dan klopt naar mijn idee die verhouding niet helemaal.

Jullie maken er zelf van dat je zonder paard blijkbaar geen leuk leven kunt hebben en dat vind ik onzin! Er zijn genoeg goedkopere mogelijkheden om paard te rijden.

loulou87

Berichten: 201
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:12

Hier ga ik ervanuit dat je als "gezond mens" volledig werkt. wij krijgen maar het minimum en daar volgens mij 75 of 80 % van. dus verdien je naar mijn idee nog altijd minder dan als je gewoon volledig kunt werken. omdat ze van je minimum uitgaan. Als je werkt mag je loon namelijk niet onder het minimum zitten. Natuurlijk kan een paard hebben zwaar zijn, en in mijn geval rijden ook! Maar er is zoveel meer als rijden, denk aan vd mennen, longeren wandelen etc. En als ik weer eens een keertje rijden plan weet ik gewoon dat ik het heel lang moet blessuren, maargoed soms heb je het er echt voor over... het genot dat je even weer op je paard zit, daar leef je heel erg van op. al heb je een week last...



Marjo_Wystan schreef:
loulou87 schreef:
Ik vind sommige uitspraken behoorlijk erg hier! :( Een wajong uitkering is niet voor de mensen die NIet willen werken! Ik ben sinds kort ook volledig afgekeurd, waar ik zelf heel heel veel moeite mee heb, omdat ik zelf gewoon het liefst ook wil werken! Je bent niet afhankelijk van de uitkering, en als je werkt verdien je gewoon meer, plus dat je sociale contacten hebt via het werk! Als ik dan weer lees dat we teren op iemand anderse belasting centen :( Pff daar draait mijn maag van om! Ik heb er wel moeite mee als mensen een uitkering krijgen omdat ze niet willen werken. Ik vind dat de wajong soms daarom verkeerd word beoordeeld, mensen die werken hebben soms toch ook een paard? Waarom iemand met een wajong uitkering niet? Als ze het financieel kunnen redden? En er veel levenskracht van krijgen? Waarom niet?


Is toch ook niet altijd zo hoor. Soms verdien je wel meer, maar heb je ook meer lasten of vervallen je rechten op toeslagen. Of misschien verdien je gewoon niet zo veel ;)

Iedereen die een paard kan houden met zijn inkomen moet dat lekker zelf doen, waar ik wel ook verbaasd over ben is dat het hebben van een paard behoorlijk zwaar is (lichamelijk) / kan zijn. Sommige mensen hebben een paard en kunnen daar van alles mee en werken niet. Maar goed, de rotte appels verpesten het altijd voor de mooie groene, toch?

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:14

Citaat:
Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

Die uitkering krijgen ze omdat ze niet kúnnen werken. Het is een laag bedrag waar je normaal gesproken ook geen paard van kúnt betalen. Echt niet iets om jaloers op te zijn, want doorgroeimogelijkheden zijn er ook niet als je ziek bent! Waar iemand z'n uitkering aan uit geeft is natuurlijk niet iets waar een ander wat over te zeggen heeft! (zolang ze niet in de financiele problemen komen)
Zover ik heb begrepen is het niet makkelijk om afgekeurd te worden op je gezondheid en verwacht ook niet dat deze mensen met hun paarden intensief daarmee bezig kúnnen zijn.

Ik ben zelf ook chronisch ziek (maar geen wajong ;) ) en heb paarden, maar vooral omdat mijn man veel betaald en doet (ook in huis want dat kan ik ook niet alleen en zéker niet met mijn paardenhobby erbij). De verzorging is zwaar en gebeurd heel anders dan wanneer ik niet ziek geweest zou zijn... (had ook paarden toen ik gezond was) Soms kun je meer en andere tijden kun je alleen het minimale. Toch houdt het me mentaal een heel stuk gezonder want ziek zijn is moeilijk, al ben ik wel afhankelijk van de mensen om me heen die me helpen (man en ouders) Dat laatste wordt vaak niet gezien door omstanders omdat je voor de buitenwereld een masker op zet en niet wil over komen als een zielig hoopje mens ;)

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:18

Aangezien wat ik zeg veel ge-quote wordt maar blijkbaar niet gelezen.
1. ik ben niet jaloers
2. ja ik weet wat het is
En nu trek ik me echt terug uit deze nutteloze discussie.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:44

volgens mij was dee vraag van de TS meer of het mogelijk is met een wajong om een paard te hebben
het zal best mogelijk zijn
maar ik vraag me dan echt nog steeds af hoe je dingen gaat oplossen zoals iets wat stuk gaat in huis
bijvoorbeeld de koelkast en ook in die maand je paarden ziek worden
hoe breng je dat dan op
heb iemand hier al horen zeggen ach regel je wat met de DA maar linksom of rechtsom het moet betaald worden van geld dat er nauwlijks is dan
en wat als je ouders het niet willen of kunnen betalen??

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:30

Er is onlangs een enorme discussie geweest op het houden van paarden van een uitkering.
Dat begint hier overnieuw alleen zit de ts er niet op te wachten.
Het is alleen onvermijdelijk dat er weer een discussie van komt, omdat het veel mensen tegen het verkeerde been schopt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:37

Als je er zelf genoeg voor opzij wilt zetten en je hebt iemand (bv ouders, of vriend/man) die financieel bij kunnen en willen springen mocht dat nodig zijn in de verzorging van je paard.
Waarom dan niet?

Maar denk dat en op jezelf wonen en een paard?? misschien wat veel van het goede is, afh. van de regio
waar je in woont en overige kosten die je allicht hebt. Stel je wilt op jezelf wonen en een auto????

Mijn paard gekregen toen ik (meer dan) voltijd werkte, kon hem alleen hebben, omdat hij op een manege/vereniging stond, waar hij in de lessen mee liep. (dus financieel meevaller en qua tijd.)
Denk wel dat een paard een echt vreselijk luxe produkt is.... dat dus niet voor iedereen is weggelegd,
zeker niet als je maar heel weinig inkomen hebt.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:44

DDDMakkink schreef:
volgens mij was dee vraag van de TS meer of het mogelijk is met een wajong om een paard te hebben
het zal best mogelijk zijn
maar ik vraag me dan echt nog steeds af hoe je dingen gaat oplossen zoals iets wat stuk gaat in huis
bijvoorbeeld de koelkast en ook in die maand je paarden ziek worden
hoe breng je dat dan op
heb iemand hier al horen zeggen ach regel je wat met de DA maar linksom of rechtsom het moet betaald worden van geld dat er nauwlijks is dan
en wat als je ouders het niet willen of kunnen betalen??


Naar mijn idee gaat dat ook niet. :o
Mijn laatste grote D.A rekening vorig jaar was bijna 1000,- en nu ligt er al 1 van 400 (die me nog mee viel) en ik mag weer terug met het paard.
De kat was afgelopen jaar ook 4 of 500,- .
"Pech" komt vaak samen...
Lijkt me toch lastig om dat naast de gewone lasten te betalen binnen een redelijk termijn met zo weinig inkomen.
Nu heb ik hiervoor járen mazzel gehad, maar moet het nu wel ineens ophoesten.
Staan je ouders of partner klaar om je te helpen, dan nogmaals vind ik het een ander verhaal.

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:01

ik vind het wel knap als het mensen lukt om met een wajong op zichzelf te wonen en dan ook nog is een paard houden.
als het ze lukt, petje af!

ik werk fulltime, is ook niet echt vetpot, maar ik vraag me nu wel is af of ik het zou redden alleen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:21

Mas schreef:
opmerkingen als "ja maar die uitkering is voor je basisbehoeften , niet voor leuke dingen"ik stel voor dat we die gewoon de kliko inflikkeren?? want dat zou betekenen dat als je de pech hebt niet te kunnen werken door een functiebeperking je de rest van je leven in je huisje op water en brood moet gaan zitten en vooral geen leuke dingen mag gaan doen , wat is dat nou voor onzin ?


Geen leuke dingen doen? Er zijn meer dingen dan paarden die leuk zijn. Het is gewoon een dure hobby, en als ik geen geld heb voor een dure hobby gaan er ook geen anderen dat voor mij betalen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:03

TS, of jij (financieel) een paard kunt houden en op jezelf kunt gaan, ligt helemaal van je eigen situatie af.
Als ik jou was zou ik gewoon eens rond gaan kijken hoe de huurprijzen liggen in de plaats waar je zou willen wonen, en dan uitrekenen wat je aan toeslagen krijgt.
Die huurprijzen verschillen nogal per plaats/regio.
Uitrekenen wat je andere vaste lasten zijn (gas, water, electra, verzekeringen, tv, internet, telefoon, belastingen), en zo een overzichtje maken van in- en uitgaven.
Dan zie je snel genoeg of iets kan of niet.

Wel vind ik (in het algemeen, ook bij werkende mensen met een laag loon) dat als je niet een redelijk bedrag in de maand kunt overhouden, dat je er dan niet aan moet beginnen.
Er kunnen allerlei zich calaminteiten en onvoorziene uitgaven voordoen, en met een levend wezen ben je wel verantwoordelijk voor hem/haar.
Dat heeft niets te maken met het niet mogen hebben van hobby's en ontspanning, maar met het kunnen dragen van een verantwoordelijkheid.

Onderschat ook het hebben van een eigen huishouden (qua werk en energie) niet.
Ikzelf heb dat toch wel behoorlijk onderschat toen ik op mezelf ging.
Zo te lezen heb je altijd iemand achter de hand om voor je paardjes te zorgen als jij daartoe niet in staat bent, dus daarin zie ik geen problemen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:09

Overigens vind ik zwart werken echt gewoon onbeschoft en asociaal.
Dat je voor afleiding een auto gaat wassen (om even bij het voorbeeld te blijven), niks mis mee.
Maar zodra je er geld mee verdient moet je dit gewoon doorgeven.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:35

Yellowcab schreef:
wemkelover schreef:
Sorry hoor weet jij wat de wajong is? Volgens mij niet...
Wyjong is voor mensen die niet kunnen werken om lichamelijke of geestelijke klachten,
nou wil jij beweren dat die mensen die het al zwaar hebben (wyjong is neit voor de lol) niet op zichzelf mogen wonen, niet op vakantie mogen gaan helemaal niks?
Verdiep je er toch eens in voor je dergelijke uitspraken doet.


Ik weet wel degelijk wat het inhoud en heb ook genoeg om mij heen gezien dat mensen het onterecht krijgen. Tuurlijk geldt dat maar voor een enkeling maar het komt echt wel voor.

Ik zeg helemaal niet dat ze helemaal geen plezier meer mogen hebben, wat een onzin. Maar ik vind een paard zelf houden echt een luxe product en belachelijk dat zoiets dus ook gewoon van belasting centen kan. Dat is in mijn ogen gewoon niet eerlijk tegenover werkende mensen die het niet kunnen betalen. Dan klopt naar mijn idee die verhouding niet helemaal.

Jullie maken er zelf van dat je zonder paard blijkbaar geen leuk leven kunt hebben en dat vind ik onzin! Er zijn genoeg goedkopere mogelijkheden om paard te rijden.



sja, als je een paard als luxe ziet, dan zul je idd een mening als de jouwe hebben , ik zie haar niet als luxe maar als pure noodzaak en doordat het eigen is , kan het, een paard van een ander verzorgen, dat zal bij mij bijvoorbeeld nooit leiden tot wat mijn eigen beestje voor mij doet
het is voor mij gewoon geen hobby, maar een reden om bepaalde dingen wel te doen , actief te blijven en door te gaan

en even een toevoeging, dit komt dus niet door rijden, bij mij dan, beest is dalijk 7 en nog niet onder de man, komt dit jaar pas, het is juist alles naast en om het rijden heen , iets wat ik met een verzorg , bijrijd, of manege knol nooit zou kunnen hebben juist omdat het dit specifieke paard is

Charlot_te
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:44

Het is wetenschappelijk bewezen dat het fysiek bezig zijn met paarden depressies tegen gaan en voorkomt. In dat opzicht is het hebben en houden van paarden niet alleen een luxe maar ook een manier om je leven invulling te geven. Maar om dit te combineren met op jezelf wonen lijkt me vrij pittig.

Mijn moeder heeft een hond en WIA. Voor haar is die hond een reden om er dagelijks uit te gaan en hierbij ontmoet ze buren etc. Die hond kost ook een hoop geld maar maakt wel dat ze haar emotioneel basisbehoeftes kan vervullen en de hond heeft een fijn huisje.. win-win

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:40

Charlot_te schreef:
Het is wetenschappelijk bewezen dat het fysiek bezig zijn met paarden depressies tegen gaan en voorkomt. In dat opzicht is het hebben en houden van paarden niet alleen een luxe maar ook een manier om je leven invulling te geven. Maar om dit te combineren met op jezelf wonen lijkt me vrij pittig.

Mijn moeder heeft een hond en WIA. Voor haar is die hond een reden om er dagelijks uit te gaan en hierbij ontmoet ze buren etc. Die hond kost ook een hoop geld maar maakt wel dat ze haar emotioneel basisbehoeftes kan vervullen en de hond heeft een fijn huisje.. win-win


ja maar een hond of paard???
kan je echt niet vegrelijken vind ik
wij hebben ook katten en twee honden maar die kosten mij lang niet zoveel als dat mijn paard elke maand koste

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:50

Joolien schreef:
lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ja en zichzelf compleet wegcijferde naar mijn idee.

of gewoon een partner hebben die hard werkt en het allemaal voor je over hebt :Y)
mijn kerel draait soms wel 7 dagen per week, betaald een hoop, zodat ik van mijn WIA mijn eigen rekeningen kan betalen en mijn paardje...
als ik wat tekortkom vult hij bij.....
hij werkt hard en ik zorg voor het hele huishouden....(alleen nu tijdelijk ff niet :P )

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:39

Ik denk dat we blij moeten zijn dat er in Nederland uitkeringen bestaan.
In veel andere landen bestaat er geen uitkering en dan heb je pas echt een probleem als je niet kan werken!
Naar mijn mening worden mensen ook veel te snel 100% afgekeurd.
Ik ben daar zelf een voorbeeld van, ik heb nooit de kans gehad om te kunnen werken want als ik nu bijv parttime wil gaan werken dan verdien ik minder dan dat ik nu aan uitkering krijg en kan ik dus niet rondkomen.
Ik moet dus gelijk fulltime aan de bak terwijl ik nog nooit gewerkt heb en niemand wil een fulltimer zonder werkervaring of scholing.
Dus hoe graag ik ook wil werken en niet meer op andermans centen wil teren...ik kan geen baan vinden!
En ik solliciteer letterlijk op alles, al moet ik prullenbakken legen, het maakt mij niet uit, werk is werk.
Dat mensen een paard kunnen onderhouden van een wajong vind ik echt knap.
Ik begrijp ook wel waarom mensen dat doen, een paard is voor de meeste toch afleiding en een steun en toeverlaat.
Wat moet je dan doen als je 100% afgekeurd bent? Thuis zitten en niks doen?
Een paard zorgt er toch voor dat je de deur uit moet.
Wel ben ik van mening dat je spaargeld achter de hand moet hebben voor als er iets ernstigs gebeurd.
Of iemand, een vader of moeder of oom of tante die bereid is om de dierenarts te betalen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:20

Vrijwillig werken icm je uitkering?
Dan kun je gaan leren om een aantal uur te werken, je kan het doen zoveel uren als je aankunt en je bent lekker bezig. Plus je geeft de maatschappij wat terug.