Ben/ken je een stewardess???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Ben/ken je een stewardess???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 13:24

hoi, ik ben op zoek naar een leuke vaste baan.
bij de KLM zoeken ze stewardessen. ik weet wel wat dat inhoudt en wat de functie-eisen zijn, maar naar één ding ben ik benieuwd.
ben je dan echt veel van huis? mijn vriend en ik gaan samenwonen en hij ziet het niet zitten dat ik dan veel weg ben.
ook wil ik op twee avonden in de week nog een studie volgen, kan dat als je stewardess bent?
help me!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:49

Je hebt verschillende diensten. Binnen Europa en buiten Europa. Hiervan hangt het aantal dagen dat je achter elkaar werkt vanaf.
Ik zou gewoon informeren bij de KLM.
Mijn zus heeft er gesolliciteerd maar was achteraf blij dat ze niet aangenomen is. Je bent in principe een serveerster in de lucht en bij de KLM is de klant heeeeeel erg koning dus je moet altijd beleefd blijven en dat is mijn zus ook wel maar als iemand de hele reis zeurt kan ze wel eens een vervelende opmerking maken Schijnheilig

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:08

Ik kende een stewardess die niet fulltime werkte. Zij was wel regelmatig meerdere dagen van huis. Ook hoorde ze vaak pas heel kort van te voren haar rooster. (Studie of sport e.d. op vaste dagen kon in haar geval dus niet. ) Ze moest in principe altijd beschikbaar zijn en kon bij hoge uitzondering heeeeel lang van tevoren dagen vrij boeken.

Verder vond ze het wel erg leuk maar zwaar werk.
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:29

Ik heb een steward in mijn zeer nabije omgeving, en je weet echt nooit wanneer dat hij thuis is of wanneer dat hij vliegt. Ook toen hij nog vooral korte vluchten deed, was het erg onregelmatig. Hobby's op vaste dagen kan hij niet inplannen, en hij is zeer regelmatig 's nachts weg.

Maar er zijn nog veel meer leuke (regelmatigere) banen bij de KLM, dus misschien dat er wel andere mogelijkheden voor je zijn?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 14:40

tja, niet zulke positieve reacties dus....
Sonja schreef:
Maar er zijn nog veel meer leuke (regelmatigere) banen bij de KLM, dus misschien dat er wel andere mogelijkheden voor je zijn?

maar ik wil zo graag vliegen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:02

dimmelim schreef:
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Bij mijn zus dus precies hetzelfde!!!!!! *LOL* grappig.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:20

Cody"]
[quote="dimmelim schreef:
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Bij mijn zus dus precies hetzelfde!!!!!! *LOL* grappig.
[/quote]

Uhm, een beetje offtopic, maar wat wordt daarmee bedoeld?? Verward Of is dat een heel domme opmerking van me? *LOL*

Weer ontopic: Tja, ik ken geen mensen die stewardess zijn, maar mij lijkt het om eerlijk te zien helemaal niks. Je bent gewoon serveerster in de lucht. Je zit totaal opgesloten. Dan zou ik nog liever serveerster zijn op de grond. *LOL* Ik heb absoluut geen vliegangst, maar om nou hele dagen te moeten vliegen, nee dank je!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:27

Joleen"]
[quote="Cody"][quote="dimmelim schreef:
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Bij mijn zus dus precies hetzelfde!!!!!! *LOL* grappig.
[/quote]

Uhm, een beetje offtopic, maar wat wordt daarmee bedoeld?? Verward Of is dat een heel domme opmerking van me? *LOL*
[/quote]

nee hoor helemaal niet dom... te veel aan persoonlijkheid willen ze volgens mij mee zeggen dat je te koppig bent. of iets in die richting.
dus als een gast een keer vervelend doet dat je dingen terug gaat zeggen enzo... maar dat mag nu eenmaal niet... de klant is koning.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:29

Joleen"]
[quote="Cody"][quote="dimmelim schreef:
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Bij mijn zus dus precies hetzelfde!!!!!! *LOL* grappig.
[/quote]

Uhm, een beetje offtopic, maar wat wordt daarmee bedoeld?? Verward Of is dat een heel domme opmerking van me? *LOL*

[/quote]

Of het bij Cody haar zus ook zo was weet ik niet maar bij mijn zus bedoelden ze dat ze zich niet gedienstig genoeg gedroeg en te zelfbewust was/ overkwam. Mijn zus is echt een heel lief meisje...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:34

Mijn zus moest een rollenspel doen met een 'klant' die haar tot 5 keer toe wegstuurde om iets anders te drinken op te halen. Op het laatst heeft ze daar met een Schijnheilig gezicht een opmerking over gemaakt.

Teveel aan persoonlijkheid, daar bedoelen ze zeg maar iets mee als dat je niet onderdanig genoeg bent in dit geval. Je moet de 5e en 6e keer nog voor de klant rennen met de woorden "ja meneer, komt voor elkaar meneer" met een Lachen op je gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:37

Randstad doet de eerste selectie voor de klm, ik zou even met hun contact op nemen, dan kun je alle vragen stellen, mocht je het nummer niet weten, pb maar even. Vind je bijvoorbeeld easyjet, of transavia niet interresanter, minder zwaar, en je vliegt alleen binnen europa.

Martinair staat niet zo heel goed bekend dus dat zou ik niet doen. ( voor zijn personeel dan)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:13

Ik heb zelf als grondstewardes gewerkt voor Al Italia via Mencies en ik had wisseldiensten en mijn vriend ook. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om te stoppen want het was een te zware belasting zowel fysiek als mentaal, we zagen elkaar gewoon zo weinig!

Eigenlijk wilde ik (en ik twijfel nog steeds) altijd stewardes worden en overal heen vliegen, uiteindelijk ben ik best blij dat ik nu met beide benen op de grond sta want ik heb nu meer tijd voor mijn vriend en m'n paard, daarom heb ik bewust gekozen voor een baan buiten Schiphol! Heel veel succes en uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken. Hou er rekening mee dat je veel weg bent, soms wel meer dan een week en of je dat aankan, maar laat je niet alleen weerhouden omdat je vriend het er eventueel niet mee eens is, jij moet een keuze maken (samen met hem Knipoog )

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 17:59

Joleen schreef:

Weer ontopic: Tja, ik ken geen mensen die stewardess zijn, maar mij lijkt het om eerlijk te zien helemaal niks. Je bent gewoon serveerster in de lucht. Je zit totaal opgesloten. Dan zou ik nog liever serveerster zijn op de grond. *LOL* Ik heb absoluut geen vliegangst, maar om nou hele dagen te moeten vliegen, nee dank je!


Serveerster op de grond...dat ben ik nu!
Ik denk ook dat het niks wordt. Transavia lijkt me helemaal niks, je vliegt wel korter bij huis, maar verdient maar 1200 euro per maand!
beetje weinig. bij KLM verdien je 1600 euro per maand. ook niet echt veel als je je bedenkt dat dat inclusief onregelmatigheidstoeslagen is...
goed ik heb mijn conclusies getrokken, maar jullie mogen uiteraard nog wel met reacties komen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:13

Kijk eens bij Dutchbird, dat is een vrij nieuwe luchtvaartmaatschappij met een jonge crew! Schijnt een hele gezellige club te zijn...... (ik kon daar een baan krijgen als stewardes maar ben er niet op ingegaan, waarom is elders in dit topic te lezen Knipoog ) Ze hebben vrij korte vluchten waardoor je toch best weer op normale tijden thuis bent maar ze hebben ook eerdaags intercontinentale vluchten waardoor je wat meer van de wereld kan gaan zien Knipoog !

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:21

Een vriendin van mij gaat volgend jaar naar een stewardess opleiding! *LOL*

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:24

Cody"]
[quote="dimmelim schreef:
Mijn zusje is ooit afgewezen wegens een teveel aan persoonlijkheid (letterlijk zo gezegd...)

Bij mijn zus dus precies hetzelfde!!!!!! *LOL* grappig.
[/quote]

Een vriendin van mij was niet assertief genoeg.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:40

Mijn broer heeft tot 1,5 jaar terug, 8 jaar bij de KLM gevlogen (de laatste 2 jaren als AP). Hij is er mee gestopt, omdat ´ie genoeg van de wereld had gezien Lachen . Nee, dat is niet helemaal waar Knipoog , hij was het op een gegeven moment gewoon ontzettend beu, om iedere keer te moeten werken als andere vrij hebben, weinig tijd voor een sociaal leven en hem begonnen de jet-lags erg op te breken. Al is ´ie nu erg blij dat ´ie op de grond werkt (nog steeds bij de KLM), hij zegt zelf altijd dat ´ie "een gouden tijd" heeft gehad en blij is dat ´ie daar zo veel levenservaring heeft opgedaan! Wat betreft de verdienste: je krijgt naar de verre bestemmingen altijd zgn. "dag-gelden" mee; afhankelijk van waar je naar toe gaat, is dit meer of minder. Volgens m´n broer kom je daar altijd goed mee uit! Het ligt eraan of je een beetje oppast met je geld, of dat je van mening bent dat "geld moet rollen" Knipoog . Volgens hem kon je altijd meteen de nieuwe steward(ess)en er uit pikken: Degene die op nieuwe bestemmingen altijd de meeste dingen kopen Pling .
Het is altijd mijn droom-beroep geweest! Helaas ging het door div. omstandigheden na school niet (op gebied van m´n gezondheid) en toen het wel ging, ben ik naar Dld. verhuisd. Ik heb er altijd nog spijt van, dat ik toen niet bij de Lufthansa heb gesolliciteerd, maar was altijd van mening dat m´n Duits niet goed genoeg was Scheve mond (nú wel hoor, maar nu ben ik te oud Verdrietig !)

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 22:49

Hoi, na veel wikken en wegen hebik toch besloten mij op te geven bij Transavia, voor de chartervluchten. Dan ben je bijna elke avond thuis. Nu hopen dat ik door de test kom, want ik ben misschien iets te bijdehand...ik houd jullie op de hoogte!!