Oude 'zwerf' hond opgeknapt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Oude 'zwerf' hond opgeknapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 21:56

Er loopt hier in de buurt een hond die eigenlijk gewoon maar wat rondzwerft. Hij heeft wel een baas hoor en ik weet ook wel waar hij woont, maar die besteden niet echt aandacht aan 'm. Hij krijgt wel te eten hoor en af en toe eens een vlooienband en dat soort dingen, maar aandacht krijgt hij volgens mij nauwelijks. En af en toe eens een flinke borstelbeurt kan er ook niet vanaf. Ik kan 'm niet zielig noemen, hij wordt niet mishandeld ofzo en heeft geen echt slecht leven, maar een beetje sneu is 'ie wel...

Nou was die hond altijd het maatje van onze hond, hij was heel vaak bij ons, 3 a 4 dagen in de weken kwam hij op de meeste vreemde tijdstippen aanlopen (hij heeft ook wel eens om 3 uur 's nachts voor onze voordeur staan blaffen Verward ), lagen ze naast elkaar op de oprit, of een beetje spelen samen en tegen de tijd dat het etenstijd was ging Beer bij ons naar binnen en ging Beau naar z'n eigen huis. Maar eigenlijk hadden wij dus gewoon 2 honden Haha! Nou is Beer een tijdje geleden overleden, ouderdom en sindsdien kwam Beau nog maar heel weinig bij ons. Ik heb geen idee hoe oud Beau is, maar een jaar of 10 is 'ie toch zeker al, hij heeft ook zo'n mooi grijze hondensnuit.

De laatste tijd komt hij weer vaker hier en dat vinden wij eigenlijk ook wel gezellig, weer een beetje leven om het huis en Beau vindt het ook leuk, krijgt hij aandacht, hij vindt het al geweldig als hij op je voeten mag liggen als je de krant leest, maar het is aan Beau te zien dat hij oud wordt. Hij raakt z'n vacht slecht kwijt, hij had nog een bijna complete wintervacht onder z'n normale haar zitten, van die mottige plukken, die je er zo uittrekt als je even de moeite neemt, maar z'n eigenaar neemt die moeite niet... Wat moet die hond het warm gehad hebben!

Ik had eerder geen tijd, maar vanavond ben ik maar eens aan de gang gegaan: zo'n plastis paardenrosborstel erbij, schaar om de echte vieze vervilte stukken er uit te knippen, kam voor de laatste restjes. Er kwam een hoeveelheid haar vanaf, echt niet normaal! Kun je een compleet kussen mee vullen volgens mij! En lekker dat hij het vond! Ik ben bijna een uur bezig geweest en hij heeft al die tijd gelukzalig gekeken en amper bewogen. Volgens mij heeft hij dit nog nooit meegemaakt. Ik moet zeggen dat hij er flink van opgeknapt is, echt gezond ziet hij er nog niet uit nu, glanzen doet hij niet, maar het is tenminste ook niet zo'n mottig beest meer. Ben benieuwd of het z'n eigenaar opvalt Scheve mond


Beau, ongeveer een jaar geleden, toen zat hij veel beter in z'n vacht dan nu
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Margreet op 18-06-02 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 22:26

Sjimmy schreef:
Ben je weleens met de eigenaar wezen praten of is het net niet "erg" genoeg om dat te doen.


Ik heb wel eens wat van gezegd hoor, maar het gevolg daarvan is dat 'ie een tijdje opgesloten wordt in een kennel (wel een grote hoor) en daarna zwerft hij weer gewoon door de buurt. 'S nachts is 'ie trouwens meestal wel binnen bij z'n baas, zo rond een uur of 11 vertrekt hij meestal naar z'n eigen huis om 's morgens rond een uur of 8 weer naar buiten gelaten te worden om zichzelf te vermaken. Wat hij dus ook doet Haha! .
Als je de eigenaar belt dat z'n hond weer eens bij jouw in de tuin is (ik vind het niet erg, maar je voelt je toch niet lekker als de hond van een ander de hele dag bij jou is) dan wordt hij opgehaald en opgesloten. Dus ik zeg maar niks meer van, wordt 'ie ook niet opgesloten. Het is gewoon zo'n moeilijk geval. Hij krijgt te eten, hij is niet mager etc. Hij krijgt gewoon alleen nauwelijks aandacht van z'n baas.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 22:33

Ben vanavond alleen thuis en zit nu lekker met een hond aan m'n voeten te bokken. De voordeur staat open, kan de warmte eruit en Beau ook als hij naar huis wil, maar denk maar niet dat die vertrekt hoor, die ligt hier languit op z'n rug te ronken terwijl ik met m'n blote voeten over z'n frisgeborstelde buik aai Lovers

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 22:48

Het is een labrador Lovers

Hij heeft trouwens gisteren toen het zo warm was ook nog even een rondje gezwommen in onze vijver *LOL*

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Elitedeux, Gambler99, jmvdh, kimberly1995, leenleen11, meintje, mmajar, moOby, nonnekee, PipMarly, s_casper, Sabbientje, secricible, Selente, Vavane en 176 bezoekers