Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:27

Nou, ik neem aan dat als je wilt afvallen dat je óf overgewicht hebt óf bijvoorbeeld in een korte tijd 5 of meer kilo bent aangekomen die er voorheen nooit zaten..

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:27

Sabin_e schreef:
_Kimmm schreef:
Je hoeft toch niet aftevallen omdat je overgewicht hebt.?
Dat is wel één van de belangrijkste redenen volgens mij ;)


Zou kunnen maar er zullen er ook zat zijn die hun lichaam strak willen houden en dat verslonsd hebben!
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 05-01-11 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:27

ook even mn schema'tje voor vandaag voorleggen:
ik heb mn eten van vandaag even in de calorie meter gegooid. (ik was pas erg laat wakker dus tijden het ontbijt lag ik nog lekker te slapen)

ik heb geteld:
ontbijt/lunch: 2 bruinte boterhammen met sandwichspread. 2 glazen halfvolle melk.
tussendoor: worteltjes
avondeten: wokgroenten + kipfilet. 2 glazen halfvolle melk
tussendoor: 3 crackers met smeerkaas/ philadelphia.

ik kom nu uit op:
Cal.: 1436 Eiwit: 120 Vet tot. 46,6 Vet verz. 16,1 Khd 142,5 Alc. 0

had het eerst zonder die crackers vanavond (maar gewoon worteltjes of niets) maar toen kwam ik op wel erg weinig calorieen uit.
zonder de crackers met smeerkaas vanavond kom ik uit op:
Cal. 1157 Eiwit 107,7 Vet tot. 30,9 Vet verz. 8.6 Khd 120.7 Alc. 0

wat is beter?
ohja: belangrijk om te weten: ik heb vandaag de hele dag alleen maar op mn gat achter de computer gezeten (poging tot leren van tentamens) en heb dus amper bewogen, dus ook niet zoveel verbrand/ verbruikt

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:28

Biepje schreef:
Stout geweest, milkshake gedronken :+

Dat wordt lopen en nog een paard extra rijden sebiet ~~}>
Haha foei :P En succes vanavond!

Ik ga vanavond 3 paarden rijden ipv 1. Dus ook extra beweging voor mij..
Al moet ik zeggen dat, sinds ik prive-les heb, ik ook veel uitgeputter ben na het rijden. Mijn instructrische laat me toch anders rijden dan een avondje rijden zonder les. Maar dat is wel logisch denk ik.. :Y)

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:30

_Kimmm schreef:
Zou kunnen maar er zullen er ook zat zijn die hun lichaam strak willen houden en dat verslonsd hebben!
Klopt. Misschien wel heel veel in dit topic (heb nog geen abnormaal hoge kilogammen gezien in het lijstje). Al vind ik een dieet niet echt 'geschikt' voor het strak houden van je lichaam. Daar sport ik voor. Deze aanpassing in mijn voedingspatroon is puur omdat ik 10kg kwijt wil en zo wil houden.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:30

Ik heb vandaag uiteidelijk "maar" 5 mandarijnen en 1 appel op... (bij de rest uit mn lijstje dan...) dus dat is al een stuk beter...

Straks lekker mn tortelinin en salade en dan ben ik weer klaar voor vandaag...

Ik heb verder een weegschaal die werkt in ploegen, hij doet het alleen wanneer t hem uitkomt... :') maandagochtend deed hij het toevallig, verder niet dus ik hoop dat hij het op mn vaste weeg momenten doet :+

amsterdam_30

Berichten: 1958
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:32

@M_D_H: goed dat je naar een dietiste gaat.. en voor de mensen die denken dat ze geen overgewicht heeft: een aantal blz geleden heeft ze haar BMI geloof ik verteld en dat was wel degelijk te hoog.
Succes meis!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:36

Sabin_e schreef:
_Kimmm schreef:
Zou kunnen maar er zullen er ook zat zijn die hun lichaam strak willen houden en dat verslonsd hebben!
Klopt. Misschien wel heel veel in dit topic (heb nog geen abnormaal hoge kilogammen gezien in het lijstje). Al vind ik een dieet niet echt 'geschikt' voor het strak houden van je lichaam. Daar sport ik voor. Deze aanpassing in mijn voedingspatroon is puur omdat ik 10kg kwijt wil en zo wil houden.


Ik bedoel het anders denk ik.

Doordat je de kilo``s aangekomen ben die er af wilt hebben zodat je daarna je lichaam in "controlle" kan houden door sporten oid.
Dus de dieet om het er af te halen en daarna gewoon weer "bij kunnen houden " door sporten oid.

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:37

amsterdam_30 schreef:
@M_D_H: goed dat je naar een dietiste gaat.. en voor de mensen die denken dat ze geen overgewicht heeft: een aantal blz geleden heeft ze haar BMI geloof ik verteld en dat was wel degelijk te hoog.
Succes meis!
Volgens mij denkt niemand dat ze geen overgewicht heeft hoor ;) We waren gewoon benieuwd (tenminste ik wel) wat haar lengte/gewicht combinatie is. Heb je BMI niet gelezen M_D_H. Sorry kzal ff teruglezen :o
Goed dat je naar een dieetiste gaat! :j

Ik heb er ook een gevonden :D In Leeuwarden. In eerste instantie ga ik 2 keer in de maand naar haar toe (gewoon bij haar thuis). Dan gaan we wegen en een soort plan maken. Ook moet ik elke dag dus opschrijven wat ik heb gegeten.

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:38

_Kimmm schreef:
Ik bedoel het anders denk ik.

Doordat je de kilo``s aangekomen ben die er af wilt hebben zodat je daarna je lichaam in "controlle" kan houden door sporten oid.
Dus de dieet om het er af te halen en daarna gewoon weer "bij kunnen houden " door sporten oid.
Geeft niks hoor ;) Zo heeft iedereen andere doelstellingen en andere wegen om die te behalen. Zolang we elkaar maar tips kunnen geven en kunnen steunen :)

suzanne_H

Berichten: 536
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:46

ahhhh trek!

nog 3 kwartier voor de boerenkool met klein stukje rookworst..
moet me zzelf nu zo erg inhouden.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:06

pff en ik maar denken dat ik steeds ongezonde dingen at en teveel calorieen.. heb ik het nu na zitten kijken bij de caloriechecker.. heb ik vandaag (als ik mijn avondeten alvast meereken) maar 564 calorieen gehad.. snap niet hoe dat kan :\

wat ik vandaag gehad heb:
o/l bakje kwarkyoghurt (was laat uit bed, dus niet echt ontbeten, normaal ontbijt ik altijd met drie
beschuitjes en lunch met 2 broodjes)
t Fruitkick, stuk komkommer en een bescuitje
a Rijst met kip
t heb ik nog niet ingevuld

zie dat ik mijn eetpatroon wel moet veranderen.. ik eet niet teveel vet (volgens voedingscentrum) maar jeetje, mag wel de helft meer calorieen eten! wat raar! :\

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:10

caroline: op hoeveel kom je uit als je gewoon ontbijt/lunch neemt?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:16

Lins_Vetra schreef:
Ik bedoel het niet aanvallend, maar als jij vindt dat je moet afvallen, dan heb je dus overgewicht mag ik aannemen ;)

Hoe heb je die overgewicht dan gekregen?? Als je na die kleine porties al zo vol zit??


ik weet dat je het niet aanvallend bedoelt, ik zie het niet als een aanval maar als een gewone vraag ;)

ik vind overgewicht overgens heel naar klinken :')
noem het dan iets te zwaar :') _O-

Lang verhaal...
Ik ben altijd een sporter in hart en nieren geweest, ik danste op hoog niveau, vond elke sport leuk(behalve voetbal :')) stond altijd in de records van de sporten met gym vermeld...
bovendien was ik heel competief... en gek op wedstrijdjes...

echter, rond mijn 14de ben ik van een paard afgevallen en heb daarbij een zware blessure aan mijn nek, rug, wervels en schouders overgehouden...
door een fout in het ziekenhuis hebben ze mij meteen naar huis gestuurd en ben ik, dom als ik ben, meteen weer gaan sporten en kreeg ik steeds meer hoofdpijn, kon ik bijna niet meer bewegen zonder pijn enz... en jaar na dat ongeluk ben ik naar de ha geweest en is me de keuze gesteld, of doorgaan met dansen, of doorgaan met paardrijden... of allebei, maar dan was mijn vooruitzicht waarschijnlijk rond mij 30ste in een rolstoel ;(
niet leuk :n ik had een paard en kon het niet over mijn hart verkrijgen die te verkopen...
dus heb met pijn in mijn hart(echt met pijn) afscheid genomen van de dansport...

en toen ging het dus mis...
ik was teleurgesteld in mijzelf en in mijn lichaam, het revalideren (ik noem het maar even zo, want een ander woord weet ik er even niet voor) ging naar mijn idee veels te langzaam, ik blijf overal pijn houden,
de pony ging puberen, mijn opa overleed etc etc etc etc etc...
na mijn revalidatie had ik niet meer de kracht om nog te sporten...

alleen paardrijden deed ik (uiteindelijk) nog met plezier <3

zowiezo was ik niet meer tevreden met mij zelf, mijn lichaam, mijn leven, ik werd gepest enz...
daarbij opgeteld dat ik een hele slechte eter ben (altijd al) en dat het dansen, ervoor zorgde dat ik wel goed kon eten... (tjah wie sport op hoog niveau verbrand veel en heeft veel nodig ;))
zorgde het stopen met dansen er ook voor dat ik alleen nog maar avond eten at... ik vond brood vies, en smorgens vroeg gooide ik alles wat ik at er ook zo weer uit...
(rond mijn 14-15 jaar woog ik 35 kilo :o)
maar ik had wel mijn snoep buien ;) die ik eerder ook had, maar toen viel het niet op... bij mij snoep buien eet ik in mijn eentje een zak chips op :oo
en reken dan ook nog eens dat mijn familie, aan beide kanten alleen al dik wordt van naar eten te kijken :oo
en je komt denk ik wel aardig in de buurt waarom ik zwaarder ben geworden...

nu, begin december had ik een heel goed en fijn gesprek met een van mijn beste vriendinnen,
ze vertelde me dat ik qua karakter zo chagarijnig en kattig was geworden sinds ik niet meer danste en niet meer sporten... dit heeft er voor gezorgd dat ik begon in te zien dat wat gebeurt is, gebeurt is... en dat ik tevreden moet zijn met wat ik nu heb...
ja, ik dans niet meer, en daar kan ik nu nog om huilen ( :o), maar dat betekend niet dat ik niet meer leef <3
dus ben ik er voor gaan zorgen dat mijn leven weer op de rails komt, dat ik weer trots kan zijn op mijn eigen lichaam, en dat ik weer het leuke meisje van toen wordt...
en dat is me nu aardig aan het lukken...

maar goed, dit is dus een van de redenen dat ik wil afvallen,
en volgens mij, is het feit dat ik niet meer sport, maar ook nooit veel heb gegeten een reden waarom ik zwaarder ben geworden?
die snoep buien komen namelijk nauwelijks voor :P 1x in de 2 weken ongeveer...

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:16

amsterdam_30 schreef:
Als ik onderstaande lees heb ik nog wel een tip:

Vervang de broodjes door boterhammen (in broodjes zitten meer kcal!!) en eeeh.. pizza is mjammiieeeee :9, maar geen gezonde keuze. Kan een x als je een tijdje bezig bent wellicht.
Eiersalade is ook niet mager en salades uit een bakje sowieso niet denk ik. Ossenworst weet ik niet goed..
Verder zou ik meer fruit en meer groenten eten.

Vanmorgen heel hard staan sporten, dus ik ben weer redelijk trots :+ . Gisteren paardrijles gehad.
Vanavond weer gezond koken ook!
(ik wil oooook een Wii fit!!!)


Rienn schreef:
O: 1 bruin broodje met kaas.
T: Een bakje muesli kokos en choco met yoghurt.
M: 4 bruine broodjes. 2 met ossenworst, 1 met eiersalade en 1 met selderijsalade.
T: cup a soup.
A: Pizza.
Toetje neem ik cornflakes met yoghurt.

Oh en net een koekje gegeten. :))

Verder heb ik even 20 min zonder zadel op mijn paard gezeten/rond gehobbelt en heb ik vandaag een uurtje gefietst bij elkaar.


Dank je wel voor de tips!
Het waren booterhammen. Niet heel duidelijk, mijn fout.
Ik kan niet tegen fruit, dus ik moet daar nog iets op verzinnen, heb je misschien tips of iemand anders?
Ossenworst is ook niets zo heel erg goed voor je, dat had ik hier al ergens gelezen. Vanavond eet ik groente met rijst, lust geen aardappels en een stukje vlees. :)

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:19

dan kom ik op 883.. dan heb ik tussen door twee vokoren broodjes met jam en als ontbijt 3 beschuitjes, 2 met jam en 1 met pure hagelslag (kan toch niet helemaal zonder chocola :P) en een glas melk..

best raar om zo te zien dat je eigenlijk te weinig calorieen eet, terwijl ik juist had verwacht dat ik veel te veel eet..

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:31

amsterdam_30 schreef:
@M_D_H: goed dat je naar een dietiste gaat.. en voor de mensen die denken dat ze geen overgewicht heeft: een aantal blz geleden heeft ze haar BMI geloof ik verteld en dat was wel degelijk te hoog.
Succes meis!


Wil je het goed doen, moet je niet naar iemand zijn BMI kijken :n

Je bmi zegt enkel iets over je gewicht in verhouding met je lengte. Je zou naar je vetpercentage moeten kijken. Gister heb ik een lichaamssamenstelling gemeten bij een client. Haar bmi was 21.3 (prima dus 18,5-25 kg/m2 is normaal). Alleen haar vetgehalte lag op 34,1%. Terwijl een vrouw tussen de 21 t/m 33% zou horen te zitten. Ze had dus teveel vet in haar lichaam.
Ze was jaren een fanatiek sporter geweest, alleen door een blessure zat ze alweer een tijdje op de bank. Haar spieren waren dus weg gevallen en hadden plaats gemaakt voor vet. Je zag bij haar lichaam ook wel duidelijk dat er (teveel) vet zat.

Bij de meeste (goede) sportscholen kan je wel je vetpercentage laten meten.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:40

mijn bmi is idd te hoog, maar ik heb nog geen overgewicht :n...
net niet dan :') zwaarder moet ik niet worden, dat dan ook weer niet... maar mijn vetpercentage is neit te hoog zeg maar :P
maar ik wil vooral naar een dieetiste omdat ik denk dat ze me beter kan helpen met wat voor een dingen ik het beste kan helpen dan dat ik zelf kan :') :)

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:46

Ik heb vandaag een frikandelbroodje gehad ban de Bakker Bart. |( Hij smaakte me niet eens. :P

s_casper

Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:48

Pasamba schreef:
Ik heb vandaag een frikandelbroodje gehad ban de Bakker Bart. |( Hij smaakte me niet eens. :P


Dat is helemaal balen. Als je dan iets lekkers/slecht neemt, kan het maar beter heel goed smaken, haha.
Maar misschien weerhoudt dit je ervan om er weer een te nemen :P

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:48

Duidelijk verhaal MDH :j
Denk dat je inderdaad beter af bent bij een dieetist. Het gaat jou dus niet om de keiharde kilo's verliezen (wat de meeste mensen hier wel willen), waardoor ik jouw berichtjes blijkbaar verkeerd opvatte.
Een dieetist kan je het beste helpen, weet niet of jij in dit topic tips voor jou persoonlijk kunt vinden.
Niet dat je niet welkom bent hoor :)) , maar je snapt wat ik bedoel hoop ik :D

@ pasamba: Sleeecht! }>
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 05-01-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:48

Etiket lezen!

Door alleen naar het aantal calorieën op etiketten te kijken kom je niet zo ver. Uiteraard zegen calorieën ook wat, maar je zou het beste naar het aantal verzadigde vetten kunnen kijken. Je moet gewoon naar de supermarkt gaan en etiketten gaan vergelijken. Vanmiddag heb ik zelf nog 2 pakken chocomel vergeleken. Chocomel light en chocomel van optimel. Qua calorien, koolhydraten en eiwitten lagen beide merken dicht bij elkaar. Alleen er zat verschil in het vetpercentage verschil. In optimel zat 0% vet, in chocomel zat (even uit mijn hoofd) 6 % vet en 4% verzadigd vet. Hierdoor heb ik dus ook voor optimel gekozen.

Ga gewoon de winkel in en vergelijk producten met elkaar. Je kan dan in ieder geval het beste product pakken. Er zit vaak verschil in bepaalde merken bijvoorbeeld in huismerken of in A-merken.
Je zal zien dat er bij vet soms veel dingen staan: Vet totaal, verzadigd vet en onverzadigd vet. Bij onverzadig vet staat soms nog meer- en enkelvouding vet en transvetten.
Verzadigd vet is het Verkeerde vet en Onverzadigd vet is het Oké vet. Probeer het zou maar te onthouden.
Meer- en enkelvoudig vet heeft voornamelijk te maken met scheikunde bijvoorbeeld omega 3 en 6 vetzuren. Transvetten zijn "gevaarlijke" vetten. Dit zijn vetten die vallen onder de onverzadigde vetten, maar ze gedragen zich als verzadigd vet. Deze vetten zitten in koekjes, chips, chocolade etc.

let daarnaast nog op het natrium en vezel gehalte. Het vezel gehalte zal in volkoren producten hoger zijn dan in andere producten.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... oeveelheid

http://webshop.voedingscentrum.nl/websh ... e=filePath
2 folders van het voedingscentrum over etiketten

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:51

De meeste zorgverzekeraars vergoeden een dietiste :j

Vriendinnetje van mij wilde 3 kilo afvallen. Ze had geen overgewicht, maar wilde zelf iets minder wegen, was dus geen "probleem"geval. Via de huisarts een verwijsbrief gekregen en het werd (gedeeltelijk) vergoed door de zorgverzekeraar. Gewoon eventjes je verzekeraar na kijken.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:54

Handig lappie tekst Steffie! :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:00

Lins_Vetra schreef:
Duidelijk verhaal MDH :j
Denk dat je inderdaad beter af bent bij een dieetist. Het gaat jou dus niet om de keiharde kilo's verliezen (wat de meeste mensen hier wel willen), waardoor ik jouw berichtjes blijkbaar verkeerd opvatte.
Een dieetist kan je het beste helpen, weet niet of jij in dit topic tips voor jou persoonlijk kunt vinden.
Niet dat je niet welkom bent hoor :)) , maar je snapt wat ik bedoel hoop ik :D

@ pasamba: Sleeecht! }>


ik begrijp je :))
ach, tot nu toe helpen jullie me al heel goed :j...