Naar een huisje wezen kijken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Naar een huisje wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 12:11

Na anderhalf jaar heb ik eindelijk een flatje toegewezen gekregen van de woningstichting.
Vanochtend ben ik wezen kijken, en het was werkelijk geweldig! Er was een gang met opbergruimte, een slaapkamer, een keuken, een douche met WC, een grote L-vormige woonkamer en een groot balkon. Met uitzicht op een plantsoen.
Het enige nadeel is dat deze flat eigenlijk net iets te duur is. Ik zou het wel kunnen betalen, maar dan moet ik voortaan elk dubbeltje omdraaien, op andere dingen bezuinigen, en m'n spaargeld gaan gebruiken. Ik heb nog tot dinsdag om erover na te denken. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:57

persoonlijk zou ik het dan niet doen.
Ik zou gek worden als ik elk dubbeltje om moest draaien.
En als er dan iets onvoorziens komt..

Maar ok dat is mijn persoonlijke mening, er zijn genoeg nederlanders die zo wel goed kunnen leven.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:01

Ik weet niet hoe hoog de nood is voor een woning en of er nog meer aanbod is/komt wat meer in jouw prijsklasse valt. Het hangt helemaal van je huidige situatie af of ik het wel of niet zou doen.
Is er niet iets mogelijk met huursubsidie ofzo?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:05

niet doen!

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht, voor een prijs wat een beetje onder ons maximaal te besteden bedrag kwam. En we hebben het nu regelmatig echt niet breed, dus zoek liever een huisje waar je ook tevreden mee bent en dat iets minder duur is.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:44

Ik zou het niet doen. Vooral omdat je paarden hebt. Stel je voor dat die eens wat hebben en je kan het niet betalen ivm met je huis?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:58

Niet doen, als je graag een beetje ruimte overhoudt voor iets extraas...
Als je je spaargeld moet gaan gebruiken...
Maar heb je dan niet een maximum bedrag aangegeven?
En huursubsidie?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:07

Ik zou het ook niet doen. het is echt niet leuk om voor je iets kunt doen 10 keer de euro om te moeten draaien: lukt het wel?
Wij hebben het nu gelukkig wel goed, maar toen we onze flat net hadden kwam er ook erg veel op ons af. Toen hebben we heel wat keer de spaarrekening moeten plunderen. En voordat je dat wer hebt aangevuld, want stel je voor dat er iets essentieels kapot gaat: wasmachine ofzo... of fiets gejat. Ik zou nog eventje afwachten. Je staat nu schijnbaar vrij hoog op de lijst, dus kan het nooit lang duren voor je weer een aanbod krijgt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:55

Net wat de rest ook zegt: ik zou nog even wachten tot je een nieuw aanbod krijgt. Ik weet toevallig dat er in de flats bij mij en mijn vriend ook veel huisjes vrij zijn en ook assen-oost heeft weer veel leegstaan.
Je staat neem ik aan inderdaad hoog op de lijst dus binnenkort komt er wel weer een aanbod. Qua flatjes is er niet zo heel veel verschil.
Zoals wij hebben een hal, klein keukentje, grote woonkamer, douche en 2 slaapkamers. Dit is geloof ik een van de kleinste flats die de SWA aanbiedt. En dat is in je eentje echt prima te doen hoor!
Ik denk dat er weinig huisjes zijn die je niet aanspreken van de SWA, of het moet al in een rare buurt ofzo zijn.
Marloes heeft ook een superleuk huisje aan de Pelikaanstraat en die zit er nog goedkoper dan Pliva bij Wim en Astrid kun je nagaan Haha! Haha! Haha!
Geloof dat ze 280 exclusief betaalt ongeveer (guldens!!)
Dus gewoon even afwachten wat er nog komt, ik zou het zelf geen fijn idee vinden elk dubbeltje te moeten omdraaien.
Succes en als je nog raad nodig bent of je moet iemand mee om huisjes te kijken: bellen hè?! Knipoog

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:14

nou over dat dubbeltje omdraaien hoef je je geen zorgen te maken, want we hebben geen dubbeltjes meer Haha! sorry, even serieus nu, ik zou het niet doen als ik jou was. Want als er dan een keer iets onverwachts ofzo komt heb je dus een probleem, en om elke keer bij je ouders te moeten aankloppen is ook niet alles. Ik zou gewoon verder zoeken totdat je iets hebt gevonden wat ook goed met je budget kan, succes!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:28

kan je geen huursubsidie krijgen? Of heb je op Pim gestemd? Haha!
Nee hoor, das een grapje. Ik weet niet hoeveel je verdient, maar als alleenstaande (ga ik even van uit) kan je vaak wel huursubsidie krijgen. Zo te horen past de woning bij je (dus niet te groot) en als de woning onder de (ik geloof) 450 euro is (exclusief dus) kan je vaak huursubsidie krijgen. de woningbouw en de gemeente kan je hierover inlichten.
Ook kan je kijken op www.huursubsidie.nl of je eventueel in aanmerking komt voor huursubsidie.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 13:31

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten om het niet te doen, inderdaad vanwege de pony's. Ik wil wel geld hebben als er een keer iets onverwachts met ze gebeurt. Huursubsidie kan ik wel krijgen, maar dat is erg weinig.
Nou maar afwachten op het volgende aanbod, hopelijk dat die wel te betalen is.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:42

Ik zou het wel doen, en lekker een andere baan zoeken waar ik 100 euro meer verdien. Heb ook net een huisje gekocht, op onze max, maar die wordt pas volgend jaar opgeleverd. Maw: ik hoop in dat jaar wat meer te verdienen dan ik nu doe. Risico die ik wil nemen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:24

Heel verstandig besluit Maaike Knipoog Ieder dubbeltje omkeren valt echt niet mee.Hoop wel dat je binnenkort wat aangeboden krijgt wat beter bij je beurs past.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:30

Prima schreef:
Ik zou het wel doen, en lekker een andere baan zoeken waar ik 100 euro meer verdien. Heb ook net een huisje gekocht, op onze max, maar die wordt pas volgend jaar opgeleverd. Maw: ik hoop in dat jaar wat meer te verdienen dan ik nu doe. Risico die ik wil nemen.

Ik denk dat ze de beslissing zelf moet nemen.
Jouw situatie hoeft niet haar situatie te zijn.

Ouders die bijspringen, schoonouders die bijspringen... alles kan een rol spelen.
Paarden die vaker wat nodig hebben of ziek zijn. Zelf ziek zijn/worden...

Daarbij is een andere baan zoeken voor sommige mensen erg makkelijk en voor anderen is dit verschrikkelijk moeilijk.

Wat je ook doet (zag dat je al had gezegd het niet te doen) sta dan in ieder geval achter je keuze. Zet het huisje dan uit je hoofd. Ieder huisje kan leuk zijn want.. het kan jouw huisje worden. Als je het inricht zoals jij het wil hebben dan is het altijd leuk. Jij woont er en jij kan je daar lekker veilig voelen.