kalverkeuringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

kalverkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 14:47

Ik dacht laat ik eens terug komen op een vroegere hobby van me Haha!
Trouwens ook leuk voor Party-Girl & Belinda, we gingen namelijk altijd emt z'n 3'en naar een keuring met hun kalveren en tsja wij zaten altijd bij de eerste 2 (nee schep neit op), Party-Girl & Belinda zijn allebei eens reserve kampioen geweest (mijn broer ook) en ik eens kampioen Haha! (nouja de kalveren Tong uitsteken )

Heeft iemand anders ook al eens meegedaan?

Ik had trouwens 1x iets "lolligs" meegemaakt Haha! een jongen was het er niet mee eens dan mijn kalf een 1e prijs had en gaf mijn kalf eens tomp op z;n neus, toen gaf ik hem een stomp op zijn neus Haha!

Het klinkt trouwens allemaal heel saai, nou wow met een kalf rondjes lopen, maar het leukste was nog wel het mak maken van die kalfjes, wij kregen als 7/8 jarige gewoon een jolig kalf in de handen gedrukt en red je er maar mee Haha!
Ik weet van Mariette (Belinda) nog wel dat zij een keer zo'n wild kalf had dat die haar de hele wei doorsleurde...

Gr. Maaike

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:41

Ik heb nooit aan de kalverkeuring meegedaan wel koeienkeuring en geitenkeuring vooral de koeien is erg leuk en dan op de foto zetten hahaha das altijd weer leuk lastig !

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:08

Ik heb vroeger mee gedaan met Afra erg leuk, mak maken, wassen, scheren, een boekje bij houden met het eten wat hij kreeg en de aftekeningen in de schets zetten enz enz. de plattelands jongeren vereniging oraniseerde dit elk jaar in september in zeewolde dat was erg leuk ik heb 1 keer mee gedaan ze werd afgekeurd op haar benen!!! balen maar ja ik had een leuke dag ondanks de regen.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:24

Ja , dat ken ik ! Haha!
Ik heb niet zelf meegelopen, maar de kinderen van vrienden. Wij hadden toen zelf nog geen kinderen. En zo'n volwassene met een kalf staat zo banketstaaf....
Wij woonden toen nog in Grou, keallefokklup Grou en omstreken.....was wereldberoemd in Grou en omstreken Knipoog
Als het kalf hier goed scoorde gingen we door naar Leeuwarden (profema) .Ben je daar al eens geweest??
Heb jij ook een doos met bekers? Of staan ze in de prijzenkast?

Nu wonen we in Gersleat, ik weet niet of het hier ook is, maar we doen het sowieso niet meer. We hebben voor het bedrijf inmiddels allerlei keurmerken en certificaten, zijn ziektevrij, en dan is het niet verstandig. Ik dacht dat als het bedrijf IBR-vrij is dat je niet eens meer mee MAG doen, anders moet AL HET VEE weer jaarlijks inge-ent of zo. De lol is er af. Bedankt Laurens-Jan Huilen
Doen jullie nog????Anna-Jelly??? Zet je bokt-pet op,dan kom ik kijken!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:45

Toscar zijn stal is in een schuur, waar 2 kalveren boxen zijn, ... en ik maak die kalfjes altijd mak, KEI LIEF! Lovers
Nu staat er eentje... die is zo lief, ze was net 3 uur oud en stond aan me duim te sebbelen...!
die stiertjes zijn wel altijd lastiger!

Of laatst hadden ze een tweeling... dat was echt schattig, precies de zelfde tekening!